Shamron Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Heisann! :-) Jeg skal bygge inn en pc i bila for å kjøre gps og mediasenter. Og for å slippe å kjøre en 12-230V omformer som også sluker strøm, vil jeg ha en 12V psu som driver pcen. Noen som vet hvor man kan få tak i dette? På forhånd takk. Lenke til kommentar
Pokererik Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Hvordan er det nå med likestrøm og vekselstrøm? Lenke til kommentar
Shamron Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) Hvordan er det nå med likestrøm og vekselstrøm? 8893106[/snapback] Hva mener du? Bilbatteri er jo 12V DC, mens en vanlig hus-pc går på 230V AC.. hvis jeg skal kjøpe en kraftig nok vekselretter for å gjøre om 12V likestrøm fra bila til 230V vekselstrøm, koster det ikke bare 1500,- men det brukes også en del energi på selve konverteringen. Det gidder jeg ikke, trenger derfor en psu ment for å kjøre på 12V DC. Dette er Hardware.no.. regner med at kunnskapsnivået er såpass høyt at man ikke trenger å nevne at jeg IKKE skal ha 12v AC eller 230V DC ;-D Endret 18. juni 2007 av Shamron Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) www.carputer.no har en helt grei 300 watter.. 12 volt inn.. standard atx størrelse.. Har en sånn selv her og den har aldri svikta. *edit* Den koster 1295 kr.. finnes her! Mener den kosta rundt 1500 da vi kjøpte den for noen år siden. Endret 18. juni 2007 av Drkangel Lenke til kommentar
Shamron Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 www.carputer.no har en helt grei 300 watter.. 12 volt inn.. standard atx størrelse..Har en sånn selv her og den har aldri svikta. 8893200[/snapback] Den til ca 1200,- ? Satt nettopp og så på den.. litt dyr, men kanskje verdt det? Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) Om du vil ha en stabil strømforskyning så er den verdt det. Den er lett og koble, men har ikke mulighet for automatisk og skru av og på pc'n via tenninga. Men sånt kan man vel bygge selv, eller bare lese rundt på forumet til carputer. Men et lite PS.. Vifta i den bråker ganske mye.. men det kan være noe rart med min å.. siden jeg kjørte den inne ei stund, via et 220->12 volts adapter. For jeg kan ikke huske å ha hørt den så godt da den satt i en bil. Endret 18. juni 2007 av Drkangel Lenke til kommentar
Shamron Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 Om du vil ha en stabil strømforskyning så er den verdt det.Den er lett og koble, men har ikke mulighet for automatisk og skru av og på pc'n via tenninga. Men sånt kan man vel bygge selv, eller bare lese rundt på forumet til carputer. Men et lite PS.. Vifta i den bråker ganske mye.. men det kan være noe rart med min å.. siden jeg kjørte den inne ei stund, via et 220->12 volts adapter. For jeg kan ikke huske å ha hørt den så godt da den satt i en bil. 8893256[/snapback] Bytt den ut med en Papst vifte? De er markedets stilleste vifter har jeg hørt? Men uansett, takk for tipset, tror jeg har bestemt meg nå :-D Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Om du vil ha en stabil strømforskyning så er den verdt det.Den er lett og koble, men har ikke mulighet for automatisk og skru av og på pc'n via tenninga. Men sånt kan man vel bygge selv, eller bare lese rundt på forumet til carputer. Men et lite PS.. Vifta i den bråker ganske mye.. men det kan være noe rart med min å.. siden jeg kjørte den inne ei stund, via et 220->12 volts adapter. For jeg kan ikke huske å ha hørt den så godt da den satt i en bil. 8893256[/snapback] Hvem i helsike bryr seg om en liten vifte som lager litt lyd? Det er i en BIL denne pc'n skal vere, ikke i ei stue. Lenke til kommentar
Shamron Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 Om du vil ha en stabil strømforskyning så er den verdt det.Den er lett og koble, men har ikke mulighet for automatisk og skru av og på pc'n via tenninga. Men sånt kan man vel bygge selv, eller bare lese rundt på forumet til carputer. Men et lite PS.. Vifta i den bråker ganske mye.. men det kan være noe rart med min å.. siden jeg kjørte den inne ei stund, via et 220->12 volts adapter. For jeg kan ikke huske å ha hørt den så godt da den satt i en bil. 8893256[/snapback] Hvem i helsike bryr seg om en liten vifte som lager litt lyd? Det er i en BIL denne pc'n skal vere, ikke i ei stue. 8893351[/snapback] Kan kun snakke for meg selv, men jeg blir ikke å se film mens jeg er ute og kjører, men etterpå, når kvelden kommer og jeg og dama skal ligge baki bila og se på film. Da blir det noe annet :-P Uansett, den er bestillt! så får vi håpe den kommer til fredag og Selbufestivalen! :-D :-D Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) Om du kjøper den så får du poste her om du liker den godt eller ikke Men vet ikke hvordan den er på nyere oppsett.. Tilkoblinger: standard store molex (typisk hdd/cd-rom) 8 stk standard små molex (typisk fdd) 1 stk 1x 20pins atx og 1x 4pins 12V. Den takler fra 9VDC til 18VDC står det på den. MAX load på hver linje: +3,3V = 21A +5V = 35A +12V = 15A -12V = 2A -5V = 1A +5VSB = 2A Bakpå den er det 3 skru tilkoblinger. - G og + Har enda ikke finni ut hva "G" er til.. men den trengs ikke.. tror det muligens er noe ekstra jording. Endret 18. juni 2007 av Drkangel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå