Stian Blindheim Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Hei, jeg har en XP2200+ og ASUS PROBE mener jeg ligger på 50 grader, men jeg har hørt at ASUS PROBE ikke er helt bra, er det noen som vet om noen andre programmer som jeg kan bruke som er pålitelige? :wink: Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 hardware monitor eller speedfan liker jeg best. hardware monitor finner du på www.tweak.dk og speedfan finner du på www.downloads.com Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 alle programer vil jo gi de samme temperaturene fordi de leser det fra målere på hovedkortet. Skal du ha nøyaltig temperatur må du nok anskaffe deg en ekstern temperaturmåler Lenke til kommentar
Laka Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 alle programer vil jo gi de samme temperaturene fordi de leser det fra målere på hovedkortet. Skal du ha nøyaltig temperatur må du nok anskaffe deg en ekstern temperaturmåler Nei, ikke med Asus Probe, de gir helt feil temp. uansett. Hva det kommer av aner jeg ikke, men slik er det iallfall. Lenke til kommentar
vegge Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 MotherBoard Monitor er jo genialt. Ellers så vil en ny versjon av Asus Probe funke fint. Det var vel bare en gammel versjon som ikke var så bra..? Ellers kan du jo bare sjekke temperaturene i bios, og se om de stemmer med Asus Probe.. Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 alle programer vil jo gi de samme temperaturene fordi de leser det fra målere på hovedkortet. Skal du ha nøyaltig temperatur må du nok anskaffe deg en ekstern temperaturmåler ASUSPROBE viste 10grader forskjell fra BIOS. Hvordan forklarer du det. ASUS PROBE SUGER!!!!!!!! Lenke til kommentar
HAG Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Rekner med at ASUS har en temperaturføler under socket for de med en "gammel" T.Bird, Duron og XP (Palomino) som ikkje har en integrert temperaturføler i prosessoren. I Bios rekner eg med at ASUS bruker den "innebygde" temperaturføleren når den er tilgjengelig. Har selv en forskjell på 10/13 grader fra Bios til PC Probe (19.2). Den innebygde føleren er i den varme komponenten, mens den eksterne ikkje har full kontakt med den komponenten den skal måle, dette er etter mitt syn grunnen til at PC Probe ligger vel 10 grader lavere for de som har prosessor med innebygd temperaturføler enn Bios. Kommer noen med en T.Bird og får samme temperaturforskjell er det andre grunner til forskjellen. Har nå 37 grader på CPU, 29 på MB og 20 i rommet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå