Gå til innhold

skrive html koder?


Anbefalte innlegg

Halloen

 

har skreve litt html koder når eg hadde windows og då skreiv eg bare i notepad!

det er en stund siden eg har dreve med det!

men det eg lurte på var om dere skriver i texteditor eller gedit eller ka e det beste å bruke?(sikkert litt forskjellig ka folk bruker men vil bare ha noen tips)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den spesialen om Web? (HTML, JS osv?)

 

Var den noe bra?

8894386[/snapback]

Jeg syntes den var ganske ok. Ga en fin innføring og oversikt om diverse. Fulgte med noen relativt greie tutorials.

Men det beste var Virtualbox med ferdig Ubuntu lagt inn som du kan kjøre på windowsmaskin. Glimrende å ha som test-server til web eller introdusere linux på en trygg måte til kompiser.

Tilførte ikke noe revolusjonerende, men en fin innbføring og oversikt.

Var verdt penga for min del.

Lenke til kommentar

olear: Det kan være gull verdt å lære seg en editor. Å sammenligne emacs med editorene du har listet opp blir omtrent som å sammenligne et fjell med et sandkorn.

 

Om man skal skrive svært simple script og kanskje en huskeliste, er det ikke verdt å lære seg emacs, men skal man gjøre noe mer så er det jammen meg verdt det.

 

Selv om man spøker med at Exim er et os ikke en editor ;-)

Endret av cyclo
Lenke til kommentar
olear: Det kan være gull verdt å lære seg en editor. Å sammenligne emacs med editorene du har listet opp blir omtrent som å sammenligne et fjell med et sandkorn.

Jeg orker ikke å gå helt opp på fjellet når jeg kan gjøre akkurat det samme i sandkassen min.

Lenke til kommentar

Box kan være like mye desktop som GNOME/XFCE/KDE/whatever. Box gir meg muligheten til å få desktopen min akkurat slik jeg vil, derfor bruker jeg det.

 

Eneste grunnen til at Box har fått slikt stempel er alt som ikke har ikoner på desktopen osv må være sære greier som bare nerder bruker :roll:

Lenke til kommentar

Jeg kjører nå BBClean på min win-maskin. Før det var det BBLean og før det Xoblite. Jeg føler per dags dato at det for meg ikke er noen opsjon å gå tilbake til ett klassisk win-shell.

På min *nix-maskin varierer det littmellom Blackbox, KDE og XFCED. Alt etter som hva jeg føler for.

 

Jeg vil IKKE definere meg som en nerd, jeg var bare litt "vågal" og prøvde Blackbox for windows. Og jeg digger det.

 

En kompis av meg har i en liten periode lånt en laptop av meg. Når han fikk den var den med Blackbox på som shell i stedet for explorer-shellet. Nå for en ca en uke siden kom han bort til meg og uoppfordret sa han at når han fikk seg sin egen laptop kom han til å installere Blackbox med en gang fordi han nå var blitt "avhengig" av måten Blackbox fungerte på. Og han er i hvertfall ikke noen nerd. Jeg synes det var ganske kult å høre. :thumbup:

I tillegg hadde jeg seff overbevist han om at det kun er en nettleser som er brukbar og det er Opera. :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...