Haglo Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Jo. Jeg kjøpte meg 1 kg med proteinpulver (sjokolade). Og jeg fant ut at det smakte høgg og helvette. ( selvom jeg visste at proteiner ikke smakte godt). Spørsmålet mitt er; Kan jeg putte litt vanlig sjokoladepulver for å gjøre shaken min litt godere, eller ødelegger det hele opplegget med proteinshaken? Setter pris på alle svar. =) Lenke til kommentar
DNA Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) Det vil ikke ødelegge shaken, men det vil være litt mer usunt. Uanset: Feil del av treningsforumet Er bare å helle det i deg selv om det smaker høgg. Endret 18. juni 2007 av DNA Lenke til kommentar
Haglo Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 Okai. Men jeg klarer det bare ikke. Helt utrolig. Er ikke spesielt kresen, men fordrar ikke ettersmaken. Prøvde å blande den med vann, og det var værre. Men altså, selvom det er litt mer usunt, og ikke ødelegger for shaken, kan det ikke gjøre så mye. Spiser ikke så veldig usunt, anyway Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Du blander med melk ikke sant? Lenke til kommentar
Haglo Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 Ja, selvfølgelig. Vann var jo pyton. Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Ja, selvfølgelig. Vann var jo pyton. 8892823[/snapback] I know Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Bare for nyskjerrighetens skyld, hvilket pulver er det snakk om? Lenke til kommentar
DNA Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Skjønner at det smaker høgg hvis det er PF sin du har kjøpt :!: Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Bare hell det ned. Renk på alle de fattige barna i Afrika som kunne drept for en slik shake, og du står her og sier det smaker dritt. Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Bare for nyskjerrighetens skyld, hvilket pulver er det snakk om? 8892842[/snapback] Ja.. Hva faen skjer med det? Proteinfabrikken si smaker høgg. Så dårlig produkt fra en så "kjent" levrandør.. Lenke til kommentar
Haglo Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 Står PF på boksen. Men da blander jeg det med litt av det vanlige sjokoladepulveret. For den sjokolade ettersmaken spydde jeg av istad. Helt forferdelig. Si ifra om det nye annet jeg burde vite om blande vanlig sjokoladepulver oppi proteinshaken. =) Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Melk nedsetter den biologiske verdien, så melk "ødelegger" på en måte shakens hensikt. Det samme kan kanskje sjokoladepulver gjøre hvis du blander det inn, jeg er rimelig sikker på at du vil senke den biologiske verdien ved å gjøre det. Det mest fornuftige er å bruke vann. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Hva skal han egentlig med proteinpulver i det hele tatt hvis han ikke klarer å svelge skvipet ned. Kjøp deg heller proteinbarer eller ferdige proteindrikker, eventuelt Protein Delite fra PF, som har ekte fruktbiter i seg, det er for de som er veldig kresen på smak, men dog dyrt (du er advart heh) Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Melk nedsetter den biologiske verdien, så melk "ødelegger" på en måte shakens hensikt. Det samme kan kanskje sjokoladepulver gjøre hvis du blander det inn, jeg er rimelig sikker på at du vil senke den biologiske verdien ved å gjøre det. Det mest fornuftige er å bruke vann. 8893327[/snapback] Den biologiske verdien på proteinene blir vel den samme? Slik jeg fortstår det burde jo ikke proteinene forringes av at man blander det i melk? Det er jo en del proteiner i melk også og det er mest kasein og litt whey, så det har jo selvsagt en lavere biologisk verdi enn de fleste whey pulver. Så når man blander det ut med melk vil sikkert den biologiske verdien for hele drikken i sum gå ned. Men det burde ikke ha noe å si for de proteinene som er i drikken fra før, det er jo bare melkeproteinene som trekker ned snittet. 2 scoops med proteinpulver blandet i melk burde da vitterlig være bedre enn 2 scoops i vann, da man får mer proteiner med melken. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) Melk nedsetter den biologiske verdien, så melk "ødelegger" på en måte shakens hensikt. Det samme kan kanskje sjokoladepulver gjøre hvis du blander det inn, jeg er rimelig sikker på at du vil senke den biologiske verdien ved å gjøre det. Det mest fornuftige er å bruke vann. 8893327[/snapback] Den biologiske verdien på proteinene blir vel den samme? Slik jeg fortstår det burde jo ikke proteinene forringes av at man blander det i melk? Det er jo en del proteiner i melk også og det er mest kasein og litt whey, så det har jo selvsagt en lavere biologisk verdi enn de fleste whey pulver. Så når man blander det ut med melk vil sikkert den biologiske verdien for hele drikken i sum gå ned. Men det burde ikke ha noe å si for de proteinene som er i drikken fra før, det er jo bare melkeproteinene som trekker ned snittet. 2 scoops med proteinpulver blandet i melk burde da vitterlig være bedre enn 2 scoops i vann, da man får mer proteiner med melken. 8893387[/snapback] Det er ikke sikkert det har så veldig mye å si, men hvorfor skal du sløse vekk det dyre pulveret med å blande det med kumelk? Hele hensikten med proteinshake er jo at den tas opp raskt og at alt blir tatt opp (whey isolat). Det lille proteinet du får fra melka kan du fint få i deg senere, du får nok proteiner fra pulveret. Men for all del, bland gjerne med melk, jeg blander med vann. Endret 18. juni 2007 av Databamse Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 (endret) Det er ikke sikkert det har så veldig mye å si, men hvorfor skal du sløse vekk det dyre pulveret med å blande det med kumelk? Hele hensikten med proteinshake er jo at den tas opp raskt og at alt blir tatt opp (whey isolat). Man sløser jo ikke vekk effekten fra pulveret. Effekten fra pulveret blir jo den samme, det eneste som skjer er at man får litt ekstra proteiner i tillegg. Whey isolatet vil jo fortsatt bli tatt opp fort, det er bare kaseinet man får fra melka som blir tatt opp over lengre tid. Endret 19. juni 2007 av geir_er_1337 Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 (endret) Det er ikke sikkert det har så veldig mye å si, men hvorfor skal du sløse vekk det dyre pulveret med å blande det med kumelk? Hele hensikten med proteinshake er jo at den tas opp raskt og at alt blir tatt opp (whey isolat). Man sløser jo ikke vekk effekten fra pulveret. Effekten fra pulveret blir jo den samme, det eneste som skjer er at man får litt ekstra proteiner i tillegg. Whey isolatet vil jo fortsatt bli tatt opp fort, det er bare kaseinet man får fra melka som blir tatt opp over lengre tid. 8894021[/snapback] Det er nettopp her jeg mener du tar feil. Har du aldri fått tipset om at hvis du har spist et måltid som var høyglykemisk, så burde du innta en proteinshake for å gjøre den lavglykemisk? Jeg mener dette påvirker hverandre, men jeg orker ikke spekulere, se nedenfor. EDIT: Men nå har du fått meg til få lyst til å sjekke opp om dette, så jeg sendte like greit en e-post til support-avdelingen i proteinfabrikken, dem har ansatt en profesjonell kostholdsveileder der som burde vite dette. Limer inn svaret her senere, så får vi se hva dem mener om det ihvertfall. EDIT2: Da var svaret kommet fra PF. Jeg skriver like greit inn hva jeg skrev til dem først og så svaret like under. Hei Jeg lurte på, hvis jeg blander melk med whey isolat, vil ikke da den biologiske verdien synke, og dermed få mindre og tregere effekt av proteinshaken? Er det ikke slik at jeg BØR bruke vann? Hei, Melk inneholder myse det også, men ikke i like ren og kjapp form som i ett isolat. Blander man med melk vil effekten bli at man får melken i tillegg rett og slett, men Isolat er best med vann da det blir en saftaktig konsistens. Vann er alltid anbefalt fremfor melk da jo renere næring jo bedre. Mvh, Ronny Gudvangen Salg og Markedsføring Proteinfabrikken AS www.proteinfabrikken.no Et dårlig svar egentlig, men jaja, shit au.... Endret 19. juni 2007 av Databamse Lenke til kommentar
Haglo Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 Eneste jeg lurte på var om jeg kunne ta litt vanlig sjokopulver oppi blandingen, fordi jeg syntes det ikke smakte. Men jeg rista den litt ekstra, satt den i kjøleskapet, og tok det når jeg kom hjem fra trening. Funka fett. Kjente ikke den vonde smaken i det hele tatt. Btw, takk for alle svar. Er spent på den mailen du sendte Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Kjøpte Pure Caseine-pulveret til PF for en stund siden, og fikk beskjed om at jeg burde riste den, la den stå i ti minutter, riste den på nytt og vente til skummet hadde lagt seg før jeg drakk den. Det tar nemlig litt tid før smaken "setter" seg i vannet, og proteinet alene smaker py. Med den fremgangsmåten var smaken helt ålreit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå