Cutthroat Bill Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Jeg sitter å funderer på om jeg ikke skal kjøpe en HDTV, helst LCD da jeg for bedre inntrykk av denne typen framfor Plasma. TVen bør være 28-32 tommer. Gjerne mer, såklart, men da stiger vel prisen en del. og jeg har ikke råd til TV dyrere enn ca 7000,- Dessverre har jeg svært lite peiling på HDTVer, så jeg hadde håpet jeg kunne fått noen tips av dere som har peiling. TVen vil brukes til spill, hovedsakelig. Altså må den ha en slik komponent-kontakt (slik som følger med Xbox360), og 1 eller flere scart-kontakter. Lenke til kommentar
detonator Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Sjekk denne: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=756049 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Ang HD-tv og plasma så finnes det ikke plasma i den størrelsen, så det valget er jo greit . Tatungen er nok fin den, men har du 7000,- å bruke på en tv, vil jeg si at du får bedre tv til 7000,- enn tatungen til 5000,-. https://prisguiden.no/product.php?productId=70315 Dette vil jeg tro er noe av det beste du får til under 7000,- . Det blir jo over 7000,- om du skal ta med frakt, men bor du i oslo har feks netshoposlo hentebu. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 Dette vil jeg tro er noe av det beste du får til under 7000,- . 8898036[/snapback] Hva baserer du dette på? Har du TVen selv, eller link til en test av noe slag? Kontrasten er bare 800:1 på denne TVen, er ikke det litt lavt? Synes forøvrig den TATUNG-TVen hørtes ganske så bra ut. Ikke bare fikk den god omtale hos forbruker.no, så å si alle som har postet i tråden som ble linket til over har vært fornøyd med kjøpet. Da hadde jeg også spart ca 2000,-, så da kunne jeg ha kjøpt noen spill i tillegg. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 32" HD-ready LCD TV til 3995,- Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Dette vil jeg tro er noe av det beste du får til under 7000,- . 8898036[/snapback] Hva baserer du dette på? Har du TVen selv, eller link til en test av noe slag? Kontrasten er bare 800:1 på denne TVen, er ikke det litt lavt? Synes forøvrig den TATUNG-TVen hørtes ganske så bra ut. Ikke bare fikk den god omtale hos forbruker.no, så å si alle som har postet i tråden som ble linket til over har vært fornøyd med kjøpet. Da hadde jeg også spart ca 2000,-, så da kunne jeg ha kjøpt noen spill i tillegg. 8898249[/snapback] Kontrastforhold måles på forskjellige måter fra produsent til produsent, så det skal man ikke legge særlig vekt på. Det er enkelt å være fornøyd med et kjøp når man vet at den har kommet godt ut i test et sted, hjernen er subjektiv sånn sett. Man får det man betaler for, er du ute etter det aller billigste er tatungen nok best. Vil du ha mest mulig tv for penga, så er Toshibaen bedre, den er ren etterfølger til tv'en som vant så og si ALLE tester i høst i mid og high-endklassen! Og har just nu falt i pris til under 7000,-. Jeg har dessverre ikke link til tester - men sier bare igjen at man får det man betaler for . Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 - men sier bare igjen at man får det man betaler for . 8898313[/snapback] Med fare for å virke negativ: Det der er jeg så drit lei av å høre. Det betyr at om du bruker 10 000 på en TV er det akkurat samma hvilken TV du kjøper - da du får det du betaler for. Selvfølgelig er prisen og kvaliteten til en viss grad positivt korrelert, men direkte proporsjonale er de ikke! Dessuten betyr det mye HVA du skal bruke den til. Dersom du skal koble til en PC er vel faktisk Tatungen et vel så godt valg (re. 1:1 pixelmapping) - uavhengig av pris. Vennligst la være å bruke slike unyanserte klisjeer. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Jeg mener i DETTE tilfellet, IKKE på generellt grunnlag. Beklager om jeg var uklar. 32C3000 har da også 1:1 pixelmapping? Han har uansett ikke sagt noe om pc-bruk. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Litt tilbake til topic: Tatungen kan skaffes for 4K nå: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=46013 Alastor: Ikke speisielt til deg - det er så alt for mange som skriver slik uten å begrunne ytterligere. Har ellers aldri hørt om noen 720P Toshibaer som kjører 1:1 over digital tilkobling (de fleste gjør det over VGA, though). Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Men - bildekvalitetsmessig, ikke bare hva slags ting den støtter: Mener du at tatungen har bedre bilde enn 32wl66zg? Som ble hyllet all over i high-endtester i høst? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 (endret) Det har jeg aldri sagt.... i så fall så får du quote meg Du blander kortene - jeg reagerte på utsagnet. Kan gjerne utdype: Man får det man betaler for, er du ute etter det aller billigste er tatungen nok best. Vil du ha mest mulig tv for penga, så er Toshibaen bedre, den er ren etterfølger til tv'en som vant så og si ALLE tester i høst i mid og high-endklassen! Og har just nu falt i pris til under 7000,-. Jeg har dessverre ikke link til tester - men sier bare igjen at man får det man betaler for smile.gif. Disse utsagnene er feil - det er faktisk mulig å gjøre gode og dårlige kjøp (du jobber på Elkjøp, så dette vet du? I hvertfall det med dårlige <-- kødd) Dette er mer usikkert, men at Tosh-en til 7 K gir "mer for penga" enn Tatungen til 4 K krever utdyping. Hvilke kriterier? Lager du en "score" og deler prisen på den? Dersom vi tar pris/areal så har du ihvertfall feil. Mao. er dette i beste feil unynsert og mangelfullt - og i værste direkte feil. Endret 19. juni 2007 av Spragleknas Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Mer for penga er vel et oppbrukt sitat ja. Går tilbake på det, tatungen er nok definitivt mye for penga. Men her er det altså slik at trådstarter hadde maks 7000,- å bruke, og jeg vil si at han vil (om vi ignorerer pris) bli mer fornøyd med en toshiba enn tatungen. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 (endret) Vi er nok enige. Det er absolutt mulig (og gjerne sannsynlig) at bildet påTosh-en er bedre, og at trådstarter er mer fornøyd med bildet. (For å kverulere: Dette betyr ikke at han vil være mer fornøyd med KJØPET; det kan hende man er mer fornøyd med å bruke 4K på et bilde man er godt fornøyd med, enn man er med med å bruke 7K på et bilde man er veldig fornøyd med. ). Endret 19. juni 2007 av Spragleknas Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Vennligst la være å bruke slike unyanserte klisjeer. 8898570[/snapback] Vennligst la være å ta ting så bokstavelig. Dette er en tommelfingerregel som faktisk stemmer ganske ofte og er god å ha i bakhodet, men det er ingen som påstår at den gjelder i alle tilfeller. Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 32C3000 har da også 1:1 pixelmapping? Han har uansett ikke sagt noe om pc-bruk. 8898616[/snapback] Tatungene har det, men er ikke sikker på om de nye REGZA-skjermene har det. Frister sinnsykt med en 37" REGZA, men finner ikke ut om det er 1:1 pixel-mapping på de, så hvor har du lest det? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 (endret) Vennligst la være å bruke slike unyanserte klisjeer. 8898570[/snapback] Vennligst la være å ta ting så bokstavelig. Dette er en tommelfingerregel som faktisk stemmer ganske ofte og er god å ha i bakhodet, men det er ingen som påstår at den gjelder i alle tilfeller. 8898792[/snapback] Når noen bruker "du får det du betaler for" og "mest for penga" i samme setning så skal det reageres. Dette er konstruktiv kritikk. Slike bemerkelser må utdypes - i hvertfall om man bruker dem i samme setning . PS: Jeg vet hva en tommelfingerregel er Når alt dette er sagt: Det er sikkert noen som synes jeg "hakker" på Alastor her. Dette er litt bevisst, da han har generelt god peil - både innen HW og TV - noe som gjør at hans utsagn fort kan (og bør) tillegges stor vekt ved en beslutning. (Samt at han har litt "spesielle roller" i form av moderator og Elkjøp ansatt.) Endret 19. juni 2007 av Spragleknas Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Å være ansatt i Elkjøp er noe jeg definitivt ikke forbinder med å være kunnskapsrik på hardware, lyd&bilde etc. Alastor er nok unntaket. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Helt lov å ikke forbinde det med det, men de aller fleste der jeg jobber har faktisk god greie på det vi står og prater med kunder om . Selvfølgelig finnes det unntak overalt. Men nå beveger vi oss rimelig off topic, eller hva? Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Hvor leste du at Toshiba REGZA's nye serie hadde 1:1 pixelmapping? Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 (endret) Meldarion, send han en PM. Jeg tror jeg skal gå for TATUNGen, så sparer jeg litt (rettere sagt: bruker mindre penger). Jeg hadde nettopp en tur ut til broderen som har en relativt lik TV (spesifikasjonene) for å få en generell ide om hvordan TATUNGen er. Og om jeg skulle være veldig missfornøyd, så kan jeg heller benytte meg av angrefristen. Spørsmålet nå er vel egentlig hvor jeg skal handle TVen. Både min far og broder har handlet data fra Multicom, og de er begge fornøyd med servicen de har fått derfra. TVen koster dog ca 500,- mer enn på Multicom enn på Netshop, men det er kanskje verdt det? Endret 19. juni 2007 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå