Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kodenavn MENSEN - fjerner forvirring på 1-2-3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Om noen sier at de ikke kan bli med ut på grunn av besøk så er jeg såpass nysgjerrig at jeg spør om "av hvem"? Man nødt til å juge eller si "mensen" og da er du jo like langt.

8901185[/snapback]

Ja da ville nok jeg også gjort som deg og spurt av hvem. Like greit å si det rett ut, det er en naturlig ting som skjer med de aller fleste kvinner og det er ikke noe å gjemme akkurat.

Lenke til kommentar
Men hva er poenget da?

Dessuten, samtaler er ikke kun ansikt-til-ansikt.

8901366[/snapback]

Poenget er at det for mange er flaut å si det rett ut, og de vil da heller snakke rundt grøten. Om samtalen ikke er ansikt-til-ansikt så brukes vel enten det jeg sa med annet toneleie eller så uttrykker man det på en annen måte. For eksempel ved å si at "det er min del av måneden".

Lenke til kommentar

Det jeg mente med "besøk" er å si det mens man er fjes til fjes og kanskje er på vei til å finne på noe mer... Da er det lett å ta poenget.

Det blir selvfølgelig noe annet på telefon/mld, da har ikke jeg noe problem med å si "mensen" rett ut hvert fall.

Jeg tror man finner på kodenavn både fordi jenta kan synes det er flaut å si, og fordi ordet tar deg tilbake til den harde virkeligheten. "Mensen" forbindes tross alt med sure jenter, blod og faenskap, så kodenavn kan mildne det hele litt :)

Lenke til kommentar

"Jeg har fått mensen"

"Jeg har mensen den uka her"

"Jeg har fremdeles mensen"

"Nei, mensen er fremdeles ikke ferdig"

"Vi må vente litt til"

Er man ikke voksen nok til å høre ordet mensen kan man like gjerne la være å ha sex. Mensen er jo bare tegn på at man ikke er gravid :innocent:

:tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...