jarikarl Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Skal til å bygge en enkel database for å holde kontroll på hvem jeg ringer til fra et lite firma jeg "drømmer om". Kan jeg kanskje finne en enkel liten sak på nett som jeg kan modifisere litt? Har surret litt med Access for noen år siden men er nok rimelig ruste nå, så det hadde vært kjekt å slippe litt billig unna. Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Det er eit databaseprogram i OpenOffice, Base. Har aldri vore borti databasar sjølv, so kor bra det er veit eg ikkje, men det er jo gratis, so det koster ikkje anna enn tid å teste det ut: http://no.openoffice.org/ Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 MySql og SQlite er gratis. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 av de som er nevnt her vil jeg anbefale mySQL. Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Som Torbjørn T. sier, så har du et database program i OpenOffice (Base). Det database programmet er ganske likt Access, så hvis du allrede kan litt Access, så skal det ikke mye til for å lære seg Base. Eneste problemet er at i Base, akkuratt som i Access, så er det "dårlige" databaser. skal du ha litt bedre, raskere, og mer profesjonelle databaser, så er MySQL noe å saste på. Det krever en del mer læring, da det er et helt programmerings språk å lære seg (i neste i hvertfall). Men fortjenesten ved å lære seg det er mye høyere. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Men i MySQL eller SQL Server express må du lage brukergrensesnittet i et programmeringsspråk, noe som ikke er nødvendig i Base eller Access. Men ingen proffe bruker Access eller Base, de egner seg best til å lage en database over CD-samlinger, og kontakter. Lenke til kommentar
jarikarl Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 Takke for alle svar. Tror ikke jeg vil bruke sommeren til å lære noe programeringsspråk Jeg må nok oppdatere meg på access igjen. Uff Ingen som har en grei database til å registrere kundesamtaler i God sommer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå