tharshan Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Thebeast@ Trur at stoolman tenker på vdropp... Trur at han veit betre enn dei fleste her... Lenke til kommentar
TheBeast1590 Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 tharshan - det var bare noen spørsmål... oO Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Prøvd Vista og wprime? Kan hende du har mye og hente der fra vanlig XP i allefall. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Du kan jo også forbedre harddiskytelsen når du har en så bra RAID kontroller...4 disker i RIAD0 skulle være bra , helst 10-15K 9452141[/snapback] Det vet jeg alt om 4 stk SAS Seagate 15k @ raid-0 ftw Lenke til kommentar
Hansforum Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Bra jobba. Slike prosjekter viser mulighetene for å lage kraftpakker. Det er nok slik som blir fremtiden for de fleste av oss, om noen år. men da ved at de integrerer flere ting i færre enheter. Det er nok få av oss som trenger et sånt råskinn nå, og enda færre som ønsker den støyen som alle de viftene måtte lage, i stua. Men utrolig morsomt å ha den kraften hvis du har pengene, og noe å virkelig bryne den på. keep up the good work. Har du gjort noen db målinger? Lenke til kommentar
kakt_us Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 @ Stoolman : Hva skal du bruke pc`en til egentligen? Var det bare for å få verdens raskeste? Lenke til kommentar
TaLo Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Hvis man ser bort fra skjermkort er vel dette nesten som en Mac Pro maskin Lenke til kommentar
TSP Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Hmm, jeg leser i artikkelen følgende: I Photoshop CS2 går det så det griner. Her er det gjerne på Gaussian Blur og Sumi-E at prosessorene sliter. Oppsettet brukte her 26 sekunder på Gaussian Blur og 88,1 sekunder på Sumi-E. Til sammenligning har vi målt en Intel Core 2 Extreme QX6700 til 46 sekunder på Gaussian Blur og 50,1 sekund på Sumi-E. Så på Sumi-E er vi på ingen måter overbevist. Til tross for gjentatte gjennomkjøringer fikk vi ikke noe bedre enn 88,1 sekunder. Det må det være veldig store bilder! Hvor store bilder er det? For jeg ble ikke noe klokere av å lese det, siden jeg aldri har opplevd det kan ta opp mot 50 sekunder å legge på effekter i Photoshot. Lenke til kommentar
Plank Plank Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Hvis man ser bort fra skjermkort er vel dette nesten som en Mac Pro maskin 9461775[/snapback] Hahaha... u wish... Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Hvis man ser bort fra skjermkort er vel dette nesten som en Mac Pro maskin 9461775[/snapback] Hahaha... u wish... 9471379[/snapback] Mac Pro kan da leveres med 2 Quad-Core Intel Xeon «Clovertown» cpu-er på 3 ghz og 16 gb DDR2 ECC RAM på 667 MHz. Harddisker må du i så fall kjøpe utenom og kjøre det samme som i denne. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 heftig pc! =D 9488744[/snapback] Det går nok unna ja Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 heftig pc! =D 9488744[/snapback] Det går nok unna ja 9488789[/snapback] Skal ikke se bort i fra det, nei. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Hva var CPU, GPU og HK temperaturen i det kabinettet? Lenke til kommentar
Dummst Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Grattis med ny lommeregner! Ser det er flere (i alle fall 1 ) som etterlyser benchmarks av skikkelig rendring. Tester med 3dsMax / Maya (Mental Ray) / Maxwell hadde vært fortreffelig. Sies vel at Cinebench tester "rendrekapasitet", å se tall fra faktisk bruk er enda litt mer ... pirrende... for de som svinger i den retningen. Og med det samme du har ei maskin hvor alle komponenter ser ut til å være valgt med stor omhu... så er det kanskje en idêell maskin å kjøre en skikkelig test av hvor effektivt det faktisk er med flere kjerner og multithreading. Tenker tester på rendring med 1kjerne / 2kjerner / 4 kjerner / 8kjerner. Vært flott med tester av rendring i 64bit vs 32bit også. Ble kanskje litt mye, men ble litt revet med når jeg så for meg potensialet i ei slik maskin til "fornuftig bruk". Hørt på E-verket: "Åpne ei sluse til, Stoolman fyrer opp PC-en". Endret 17. september 2007 av Dummst Lenke til kommentar
anders! Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Hvor får jeg kjøpt de viftene som står på utsiden av skjermkortet? De to som er festet i pci e sporene! Skal kjøre SLI med GTX og trenger noe kjøling til å dra ut den varme lufen og blåse inn ny luft! Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Og er det noen som trenger denne prosesseringskraften, så er det bare å sende meg en PM... 9443251[/snapback] Jeg foreslår at du begynner å folde litt jeg ;-) 9443874[/snapback] I så fall får man håpe på en kald vinter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå