Gå til innhold

Stoolman bygger verdens raskeste PC!

Anbefalte innlegg

Vel... da var to ukers ferie med kone og barn unnagjort.. og jeg er i gang igjen...

Dette er jo en av de tingene en familiemann ikke kommer unna.

Ser at Oysfaerg har startet på en lignende prosjekt, utan at det var veldig uventet fra den kanten..

Legger ut bilder i worklogg nå..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel... da var to ukers ferie med kone og barn unnagjort.. og jeg er i gang igjen...

Dette er jo en av de tingene en familiemann ikke kommer unna.

Ser at Oysfaerg har startet på en lignende prosjekt, utan at det var veldig uventet fra den kanten..

Legger ut bilder i worklogg nå..

9032640[/snapback]

Hehe, du skal ikke få fred ;)

Spennende å følge med på prosjektet ditt for å se hvordan det går. Forøvrig er rambrikkene svinvarme, hehe.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hmmmm... en helg i Kristiansand med Sabeltann, tigre, løver og fornøyde barn er nå unnagjort. Fikk melding i dag om at en tank jeg har bestillt fra USA nå ligger å venter på meg.. så i løpet av dagen i morgen er nok systemet i gang iallefall.. Fortsatt noen småting som mangler, men jeg har nok til å få systemet opp å gå..

Bilder i morgen.. I promise..

Lenke til kommentar
Pris på Intel V8 systemet?

9122720[/snapback]

Yeong yang kabinett: 1595,-

Vannblokker: 1000,-

Radiatorer: ca 1100,-

Slanger: ca 300,-

Strømforsyning: ca 2500,-

Skjermkort: 6500,-

DVD brenner: 350,-

Disker (lagring): ca 5800,-

Disker system: ca 4600,-

SAS kontroller: ca 2300,-

Hovedkort ca 4800,-

Minne: ca kr 3600,-

Prosessorer: ca 21 000,-

Pumpe: ca 900,-

Vifter: ca 600

Tank ca 500

Chipsettkjølere: ca 800,-

Minnekjøling: ca 600

tilsammen ca kr 58 800,-

Arbeidstimer er da ikke innregnet...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
Si meg, Opteron 8220SE? Barcelona? Er det noe å glede seg til da eller, siden de banker quadcorene dine? :p

Uansett. Dette må være gøy å holde på med. Tror ikke du skal ta deg timesbetalt for å si det sånn. Hvor havner vannkjølinga di nå?

9330495[/snapback]

82200SE er ikke barcelona, probleme er at systemet som banker stoolman har dobbelt så mange kjerner, 8x2kjerner'e, altså 16 kjerner sammenlagt.

EDIT: Prosessorer er ikke det samme som kjerner, nei.

Endret av todda7
Lenke til kommentar
Si meg, Opteron 8220SE? Barcelona? Er det noe å glede seg til da eller, siden de banker quadcorene dine? :p

Uansett. Dette må være gøy å holde på med. Tror ikke du skal ta deg timesbetalt for å si det sånn. Hvor havner vannkjølinga di nå?

9330495[/snapback]

82200SE er ikke barcelona, probleme er at systemet som banker stoolman har dobbelt så mange kjerner, 8x2kjerner'e, altså 16 kjerner sammenlagt.

EDIT: Prosessorer er ikke det samme som kjerner, nei.

9340040[/snapback]

litt artig at det faktisk er et AMD oppsett som er raskest i disse tider som AMD sliter :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...