Gå til innhold

Stoolman bygger verdens raskeste PC..

Anbefalte innlegg

Her kommer workloggen for verdens raskeste pc.. begynner i morgen.. tirsdag..

Prosjektet er sponset av:

netshoplogo.jpg

intellogo.jpg

supermicrologo.jpg

nextronlogo.jpg

oczlogo.jpg

DIlogo.jpg

Dette prosjektet hadde ikke vært mulig uten dere!!

Endret av stoolman
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Da er jeg endelig i gang etter et par ukers familieferie.. men med tanke på regnværet som har vært her på østlandet, er det jo ikke stort jeg har gått glipp av...

:D

Har nå begynt å modde kabinettet, som er et Yeong Yang servercube kabinett.

Her er venstre side med innmontert Dual ProCore radiator med 2 stk 120mm i front.. 20db

Bilde 1

Her er høyre side med innmontert fillport og tank, samt 120 mm Pro radiator i bakkant

Bilde 2

Prosessorer er ferdig moddet til å gi ca 1,5V, man kan se modden i det markerte hjørnet øverst til venstre

Bilde 3

Hovedkort er også i hus. Dette er et SuperMicro X7DAL-E, som er et av de få serverhovedkortene som faktsk kan klokkes... dog bare med software.. Her med to nye vannblokker og minne med kjøling installert

Bilde 4

Dette er alt for nå, kommer tilbake med mer senere i uken..

post-16308-1183931996_thumb.jpg

post-16308-1183932012_thumb.jpg

post-16308-1183932019_thumb.jpg

post-16308-1183932024_thumb.jpg

Endret av stoolman
Lenke til kommentar

Har stått litt stille noen dager nå. Jeg har ventet på disker fra en leverandør, men det ser ikke ut til at det skjer noe der.

Men hva gjør vel det?

Netshop sponser nå dette prosjektet, og har stilt med disker.. samt at LSI har stilt med SAS kontroller.

Det som er greia med en slikt prosjekt er at det koster penger... mye penger.. og derfor er man avhengig av spons for å få det til... Ny update er like om hjørnet..

Lenke til kommentar

Hmmmm... en helg i Kristiansand med Sabeltann, tigre, løver og fornøyde barn er nå unnagjort. Fikk melding i dag om at en tank jeg har bestillt fra USA nå ligger å venter på meg.. så i løpet av dagen i morgen er nok systemet i gang iallefall.. Fortsatt noen småting som mangler, men jeg har nok til å få systemet opp å gå..

Bilder i morgen.. I promise..

Det er vann i systemet nå, men uheldigvis viste det seg umulig å få luftet ut systemet skikkelig... Bestilte derfore en tank fra usa, som jeg referer til ovenfor.

Jeg må da bøte på skaden jeg har gjort i toppen på kabinettet, og sette inn et vindu der.. og da kan jeg like godt sette inn et sidevindu også...

Jeg blir å sette inn vindu i kabinettet i morgen, samt tømme systemet for vann..

Tank skal også inn i morgen..

Jeg er litt short på deler, da jeg fortsatt venter på endel.

PSU er ikke kommet frem ennå

samt at disker heller ikke er kommet i hus.

Dette har kun med frakt og lagerstatus å gjøre, ingenting annet..

Greia er vel den at det kan være en tidkrevende prosess å få alle deler i hus når man i stor grad opererer på leverandører og produsenters velvilje.. ting kan ta litt tid..

Men, går dette som det skal, vil det så absolutt være verdt det..

Skal få til en update sent i morgen kveld eller veldig tidlig onsdags morgen..

Denne ferietiden tar på...

Lenke til kommentar

Jeg må innse mine begrensninger som kabinettmodder.. min innmontering av vindu ble ikke bra, og det er derfor det ikke har kommet noen bilder.

Mottok endelig tanken min i dag, (og det var IKKE takket være posten for å si det sånn... :-( ) og har montert inn dennne. Ble for sent for bilder i dag, men de følger i morgen..

Min gode venn Kristian Rolf har overtatt moddejobben på topp og sidedeksler i kabinettet (god bless his soul ), og da vet jeg at resultatet blir bra. Kristian er den jeg kjenner som er best til å modde, noe The Core prosjektet hans er vitne om..

Han vil legge ut bilder i arbeidsloggen også...

Lenke til kommentar

Ok, en aldri så liten update nå i kveld.

Har ikke koll på om Kristian har kommet noen vei med dører og topp, men det kommer når det kommer.

Nå er vannkjølingen ferdig, og fungerer som bare rakkern..

Slik blir det seende ut..

vannkjling1.jpg

Og andre siden..

psuhidden.jpg

Forfra

tank2.jpg

Og en gang til

tank.jpg

Med 8800 Ultra..

med8800ultra.jpg

Hardiskrack... Her vil de to SAS diskene (73GB 15K) være montert øvert, mens lagringsdiskene, tre 750GB Seagate disker monteres under SAS diskene.

Alle diskene monteres i Zalman ramme med vibrasjonsdemping og varmerørsteknologi.

I front av hardiskracken vil en plexiplate monteres på høykant, og være "host" for to stk 120MM vifter som vil dra luft inn fra front og dytte luften bakover mot radiator nr 2. På denne måten blir deg god flow i denne delen av kabinettet også.

Montering av vannkjøling ble som følger:

Dual 3,5 bay tank til Swiftec 655 pumpe (inn), Pumpe (ut) til dual Heatercore radiator montert i front. Radiator 1 (heatercore) til cpu 2 (underst) Cpu 2 til radiator 2 (Black Ice Extreme 120mm, montert i bakkant av del 1 i kabinettet)

Radiator 2 til CPU 1, CPU 1 til tank.

Jeg kommer ikke til å bruke over tusen kroner på en vannblokk til GPU-

Montering av disker og ekspansjonskort i morgen. LSI SAS kontroller og Xtreme gamer lydkort.

Følg med..

Lenke til kommentar

En liten update på casemod siden.. dører og topp er nå ferdig...

Toppen ferdig preparert

hullitopp.jpg

Her er dører klar til kapping..

drermaskert.jpg

Her er toppen ferdig

toppferdig.jpg

Her er dørene ferdig limt

drerferdig.jpg

Takk til Kristian Rolf for den perfekte jobben på topp og dører..

Jeg kjenner ingen som gjør dette bedre enn ham..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ting går dessverre ikke alltid som de skal.

Systemet har nå vært operativt i noen dager, men det blir rett og slett for varmt i kabinettet. Derfor er jeg nødt til å gå bort i fra vannkjøling, og over på luft. Har nå bestilt noen fete Swiftec kjølere fra USA, da det var umulig å oppdrive disse her til lands. Systemet skal nå inn i et Stacker 831 kabinett fra CoolerMaster, med 4 120MM vifter i døren. Regner med at dette vil fjerne problemene. Maskinen klokket forøvrig til 3,7 på vann, og ligger nå på fjerdeplass på Wprime på på 32M og 1024M

Ytelsesmessig er dette vannkjølingskabinettet det råeste jeg har bygd, og maskinen trynet ikke en gang grunnet prosessortemperatur. Det var minnet som var problemet.

... Tydeligvis noen som har fått fatt i noen Opteron 8220SE prosessorer, og som kjører disse i et 8 eller 16 veis system.. vanskelig å konkurrere mot dette...

Maskinen leveres inn til test på HW.no på onsdag denne uken..

Endret av stoolman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...