Dux ducis Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) ISDN-oppkoblingen har sluttet å vise statusikon nederst i høyre hjørne. Ved klokken, det bildet av to LCD-skjermer tett inntil hverandre. Dette er ergerlig, for vi får ikke koblet fra uten å dra ut kontakten. Selv når jeg skriver dette så står koblingen merket som "frakoblet" i Nettverkstilkoblinger. Denne tilkoblingen har jeg laget selv ved hjelp av en veiviser i Windows XP, og dette har fungert fint i flere år, på flere PC-er. Har nå avinstallert ISDN kort (Jensen PCI ISDN Easy) og slettet oppkoblingen. Installerte på nytt og laget ny oppkobling, ingen forskjell. Selv med nyeste drivere fra Jensenskandinavias nettsider. Irriterende hvordan en PC som kun har blitt brukt til WoW , Warcraft III, MSN og surfing kan bli angrepet av noe sånt. Jeg er ikke eneste bruker, men så vidt jeg vet har det ikke skjedd noen store forandringer med PC-en min. (Vet jo aldri hva familien har klart å gjøre med PC-en uten å innrømme det men..) Endret 20. juni 2007 av Zythius Lenke til kommentar
Abbyss Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Det er en ISDN kobling med et Jensen PCI kort som ikke funger som den skal. Før åpnet man en snarvei på skrivebordet og trykket "ring opp", deretter kom det en Windows XP-boble nederst i høyre hjørne: "Telenor er nå tilkoblet, hastighet 64 kb" (eller noe slikt). Denne boblen kommer ikke frem lengre, og det er heller ikke noe ikon nede ved siden av klokken lenger, på oppgavelinjen. (ikon av to skjermer, tett inntil hverandre. Sånn standard nettverksikon) Der kunne man trykke før for å koble av, se status osv. Så det går altså ikke lenger an å koble av.. Må trekke ut ledningen for å koble av. Denne tilkoblingen vi bruker har vi laget selv ved hjelp av en veiviser i Windows XP, og dette har fungert fint i flere år, på flere PC-er. 8892165[/snapback] Høyre klikk på den oppkoblingen i Kontrollpanel - Nettverkstilkoblinger og velg egenskaper. Se om det er krysset av for at det skal vises et ikon for den oppgave vinduet (mener det er det det kalles nede i høyre hjørne :-) Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 Har alltid hatt krysset av det, og de har vært vist ikon nederst i hjørnet. Så dette var det første jeg tenkte på. Skrudde den funksjonen av og på flere ganger uten at noe ikon kom frem.. Lenke til kommentar
Abbyss Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Har alltid hatt krysset av det, og de har vært vist ikon nederst i hjørnet. Så dette var det første jeg tenkte på. Skrudde den funksjonen av og på flere ganger uten at noe ikon kom frem.. 8896919[/snapback] Ok. Hadde det problemet selv en gang men kan ikke helt huske hvordan jeg ordnet det, mulig jeg reinstallerte ISND driveren. Men, du kan sjekke dette før du går grundigere til verks: - Åpne Internet Explorer - Velg Verktøy - Alternativer For Internett - Merk oppkoblingen du bruker og trykk Innstillinger - Velg Avansert Se om det er noen som har fjernet haken for: - Koble fra vist inaktiv.... - Koble fra når tilkobling ikke lenger er nødvendig Tror ikke helt dette vil hjelpe men det skader ikke og sjekke. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 20. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2007 Ja, her den skulle ligge altså. Har oppdatert første post slik at det er mer lettleselig. Lenke til kommentar
Abbyss Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Vist du forsatt har problemet kan du prøve dette: Høyre klikk på oppgave linjen (samme linjen som START ligger på, men en plass det ikke står noe) og velg Egenskaper Sett kryss for Skjul inaktive ikoner. Trykk på knappen Tilpass. Bla deg nedover listen og se om du finner ISDN ikonet du hadde før og velg fra liste pilen til høyre for ikonet Vis Alltid. Trykk OK, Bruk og OK Se om dette kan hjelpe på :-) Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 21. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2007 Prøvde dette også, men ble ikke noe bedre. Kan også nevne at jeg hadde nylig spyware som tuklet med brannmur og antivirusprogram. Leste såvidt gjennom beskrivelsen i Spybot S&D når jeg slettet det. Sto noe om at denne spywaren var laget for å få deg til å tro at du ikke hadde brannmur og antivirusprogram, eller i det minste lage kaos for Windows XPs sikkerhetssenter. (Så jeg fikk stadig advarsler om at maskinen kan være utsatt for risiko: finner ikke antivirus eller brannmur.) Lenke til kommentar
Abbyss Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 (endret) Prøvde dette også, men ble ikke noe bedre. Kan også nevne at jeg hadde nylig spyware som tuklet med brannmur og antivirusprogram. Leste såvidt gjennom beskrivelsen i Spybot S&D når jeg slettet det. Sto noe om at denne spywaren var laget for å få deg til å tro at du ikke hadde brannmur og antivirusprogram, eller i det minste lage kaos for Windows XPs sikkerhetssenter. (Så jeg fikk stadig advarsler om at maskinen kan være utsatt for risiko: finner ikke antivirus eller brannmur.) 8910688[/snapback] Ok. får du åpnet brannmur programmet til Windows i Kontrollpanel? Edit: vist du ikke kan gjøre noen endringer der, skriv ned feilmeldingen her og post den. MS har en løsning på dette i KB men jeg husker det ikke i hodet, og søke verktøyet på MS sine sider er f*** ikke brukende som krabbe mat engang... Endret 21. juni 2007 av Abbyss Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå