vandrewal Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Jeg har fått i oppgave av brodern å finne en PC før han begynner til høsten. Å kunne bruke den til spilling er visstnok en prioritet, samtidig som ikke prisen bør være for høy (rundt 8000, men han går muligens med på å bruke litt mer hvis det virker lurt). Akkurat de to kriteriene er vel ingen god kombinasjon, men det burde vel kunne gå an å finne en rimelig grei bærbar spillpc til den prisen? Hvilket grafikk-kort bør jeg gå for? Og CPU? Lenke til kommentar
roy_nor Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Core 2 Duo og GeForce Go 7600. Lenke til kommentar
plaank Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Asus A8Jr Denne ser ut som en knall bærbar til rundt 8000. Skjermkortet yter omtrent det samme som ett ATi X600 eller nVidia 7300. Noe som skal klare BF2, og lignende spill. Ikke det råeste på markedet altså, men til gjengjeld støtter det DX10.. Ikke at det er nødvendig med så "dårlige" kort. Men, fra spøk til alvor, jeg synes denne så god ut til skole-arbeid, og generell studentbruk. 14", 2.5kg.. Ypperlig etter min mening Lenke til kommentar
vandrewal Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 plaank: hmm, den så vel ikke så dum ut, men her ser det ut som om kortet bare støtter dx9? Ikke at dx10 er spesielt viktig uansett forsåvidt...Det ser også ut som den leveres med Vista, noe som ikke er nødvendig, og som jeg faktisk tror jeg helst vil unngå akkurat nå roy_nor: hmm, jeg søkte i prisguiden på akkurat den kombinasjonen av CPU/grafikk og fikk vel opp et par stykker innenfor akseptabelt prisområde, først og fremst denne her: https://prisguiden.no/product.php?productId=52932 Hva tror dere om den? Jeg kunne egentlig ha tenkt meg en maskin med minst mulig dill (ikkeno medfølgende OS eller annen programvare, støtte for hundre forskjellige minnekortformat eller innebygd kombinert kamera og paraply) og med 2 GB minne, men det var ikke så lett å finne noe sånt. Finnes det flere plasser enn dell der man til en viss grad kan sette opp en bærbar PC slik man vil ha den selv? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 http://multicom.no/SystemConfigurator.aspx...0506308;fl:1701 denne da? Bra cpu og bra skjermkort, sett i 2 gb ram og du har en flott spillepc. Lenke til kommentar
plaank Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Oj, det var ett fint tilbud! Nesten så det er fristende og skrote min DV9074 for den der *møkklei* Lenke til kommentar
vandrewal Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 Hey, nå begynner det å ligne sigar ja . Den der så slett ikke dum ut, fine muligheter til å tilpasse oppsettet også. Så ut som de hadde mange modeller rundt den prisklassen, får browse litt. Multicom har tydeligvis pusset opp sidene sine ganske bra siden sist jeg var innom, så nesten mer ut som en "hobbyside" da. Lenke til kommentar
roy_nor Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 (endret) Gå for multicom, de har satt ned prisene på bærbare med X1600 / GF 7600 ganske kraftig etter at de lanserte nye laptoper med Santa Rosa chipset. Genial maskin for 8000,- Eneste nettbutikk bortsett fra Netshop (som jeg vet om) hvor du får lov til å velge bort OS. Endret 19. juni 2007 av roy_nor Lenke til kommentar
vandrewal Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 Gå for multicom Jepp, jeg fant ut at jeg gjorde nettopp det Gikk for akkurat det Delavar foreslo, S96J pluss 2048 MB RAM (og forøvrig ett hakk hvassere CPU, har kanskje ikke all verdens å si men uansett). Takker for svar godtfolk! Får tro brodern blir nøgd Lenke til kommentar
Pop Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Gå for multicom Jepp, jeg fant ut at jeg gjorde nettopp det Gikk for akkurat det Delavar foreslo, S96J pluss 2048 MB RAM (og forøvrig ett hakk hvassere CPU, har kanskje ikke all verdens å si men uansett). Takker for svar godtfolk! Får tro brodern blir nøgd 8900295[/snapback] Stakkars deg. Flere problemer på en laptop skal man lete lenge etter. 2 ganger på service, fremdeles 2-3 ting som ikke funker. Og Asus sier til og med de ikke har en modell som heter S96J, selv om multicom reklamerer den som det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå