Gå til innhold

Reisemål for meg og min bror?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Warszawa :) Får billige flybilletter med Norwegian. Var der i oktober 2006. Betalte 500 kr for et dobbeltrom per natt som lå bokstavlig talt midt i sentrum. Frokosten er blant de beste hotellfrokoster jeg har spist. Prisene på mat/klær er omtrent halvparten av norske priser. En by jeg garantert skal tilbake til, så anbefaler den på det varmeste :)Jarmark Europa et musst. Det er Europas største utendørsmarked på en nedlagt stadion. Genial plass der de selger alt mulig til en billig penge :dribble:

Lenke til kommentar

Hva ønsker dere å oppleve?

 

Ellers:

London, Madrid, Lisboa, Paris, Berlin, København, Dublin, Roma, Stockholm, bare for å nevne noen hovedsteder. I tillegg en rekke andre interessante større byer og mengde mindre byer (store etter norske fohold). Men som sagt: Hva ønsker der å oppleve. Hva er dere interessert i?

Lenke til kommentar
Warszawa :) Får billige flybilletter med Norwegian. Var der i oktober 2006. Betalte 500 kr for et dobbeltrom per natt som lå bokstavlig talt midt i sentrum. Frokosten er blant de beste hotellfrokoster jeg har spist. Prisene på mat/klær er omtrent halvparten av norske priser. En by jeg garantert skal tilbake til, så anbefaler den på det varmeste :)Jarmark Europa et musst. Det er Europas største utendørsmarked på en nedlagt stadion. Genial plass der de selger alt mulig til en billig penge :dribble:

8891889[/snapback]

Jeg har aldri sett på Polen som en plass jeg ønsket å reise; men kanskje jeg bare innbiller meg at det ikke er noe spesielt. Takk for forslaget, skal se nærmere på det. :)

 

Hva ønsker dere å oppleve?

 

Ellers:

London, Madrid, Lisboa, Paris, Berlin, København, Dublin, Roma, Stockholm, bare for å nevne noen hovedsteder. I tillegg en rekke andre interessante større byer og mengde mindre byer (store etter norske fohold).  Men som sagt: Hva ønsker der å oppleve. Hva er dere interessert i?

8892080[/snapback]

Hva vi ønsker å oppleve... -- godt spørsmål. Det blir vel litt handling, litt "å, se på de store bygningene! Slike har vi ikke her på Vestlandet...", spising på restauranter; hadde jo vært kjekt å se berømte steder/bygninger som f.eks. Big Ben.

Lenke til kommentar
Hva vi ønsker å oppleve... -- godt spørsmål. Det blir vel litt handling, litt "å, se på de store bygningene! Slike har vi ikke her på Vestlandet...", spising på restauranter; hadde jo vært kjekt å se berømte steder/bygninger som f.eks. Big Ben.
Restauranter har de i de fleste byene, men om dere bare vil til en kjent by med steder/bygninger som dere har sett eller hørt om er det 3 byer i Europa som utmerker seg:

 

London: Big Ben, London Eye, Buckingham Palace, Trafalgar Square..

Roma: St. Peterskirken, Colosseum, Trevifontenen, Spansketrappen...

Paris: Eiffeltårnet, Triumfbuen, Louvre, Champs Elysees, Notre Dame, Versailles, Eurodisney...

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Jeg har aldri sett på Polen som en plass jeg ønsket å reise; men kanskje jeg bare innbiller meg at det ikke er noe spesielt. Takk for forslaget, skal se nærmere på det. :)

8893510[/snapback]

Warszawa bør du absolutt vurdere. Det er en hovedstad bak det gamle jernteppet som har opplevd en stor utvikling de siste tiårene. Det var god standard på det meste og kunne vert en hvilken som helst vestlig europeisk storby. Byen hadde også flere fine anlagte parkanlegg. Et av europas største kjøpesentre ligger også i byen: Arkadia.

 

Legger ved et par bilder fra sentrum:

post-25913-1182259188_thumb.jpg

post-25913-1182259198_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Warszawa er absolutt noe å få med seg, men om man er tenåring og for første gang skal ut i den store verden for å se noen berømte steder/bygninger så er det neppe kulturpalasset i Warszawa som lokker mest.

 

Og skal dere basere dere på å snakke engelsk er det faktisk bedre i både Roma, Paris og ikke minst London.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...