Gå til innhold

Molde FK - tråden for Moldefans

Fawks

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har et lite hjerte i Molde, men siden jeg selv spiller i Rival (også et Moldelag, for de som måtte lure) følger jeg mer med de. Selvsagt synd at Molde rykket ned i fjor, men vi får satse på hurtig opprykk igjen i år.

Konate er forresten på beina igjen. Han spilte andrelagskamp her om dagen, og briljerte teknisk foran Moldes eneste mål i kampen, som de for øvrig tapte 3-1. Var vel mot KBK, om jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Er dette den eneste Molde-tråden på forumet? Hehe, ting har forandret seg siden førsteposten ihvertfall :)

Molde vant for øvrig 3-0 mot Spartak Moskva etter scoringer av Angan, Hovland og Hestad idag. Godt å se at vi scorer litt mål, det har jo vært akilleshælen så langt i årets sesongoppkjøring.

Lenke til kommentar

Håper virkelig Angan tar et skritt til i år, vi har mange spennende spisser men vi trenger en som kan levere i kamp etter kamp for å holde på gullet. Ellers har jeg stor tro på Berget og Tripic i år. Er også litt spent på om Ekpo kan overta rollen til Thioune før han returnerer fra lån den 30. juni. Utrolig skuffet over at vi ikke har ham med oss fra starten i Tippeligaen forresten, han har vært min favorittspiller på laget de siste årene.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Begynner å bli passe rastløs etter å komme i gang med sesongstart! :new_woot:

Det har vært klubber som har tatt seriegullet. De har blitt for mette og dovne av seriegullet! De har ikke klart å bygge seg opp som norges beste klubb over tid. Ekkelt å si det, men kun RBK kar klart det innenfor nær historie. Kan ikke få formidlet hvor usansynelig deilig det hadde vært at det hadden vært akkurat MFK som overtok hegemoniet som den norske storklubben.

Gleder meg! Tillit til Solskjær. Innkjøpene virker sunne og edruelige. Oppkjøringen virker bra. Dette bør bli året da vi overgår fjoråret og bestiger tronen som norges store fotball-stormakt! :cool:

Endret av Havlet
Lenke til kommentar

Jeg og gleder meg, men jeg tviler på at prestasjonen blir gjentatt. Ja det er en veldig spennende tropp men jeg føler fortsatt vi mangler en skikkelig god spiss, men hvem vet - kanskje en av ungguttene tar steget opp i år?

Noen av dere som bor i Molde og har kjøpt sesongkort eller? Morsomt å se at det er de tre klubbene fra midt-norge som selger best før seriestart. Sitter selv på gjerdet i forhold til sesongkort, har på en måte litt lyst men når jeg må bruke 4 timer på reise frem og tilbake så foretrekker jeg å kunne ta ting litt mer på sparket, er kjipt å gå glipp av kamper man har betalt for + at jeg liker å ha muligheten til å sitte på forskjellige plasser på stadion.

Lenke til kommentar

Fant for øvrig nylig ut når jeg var på min første Moldekamp, har blitt fortalt at min farmor (!) hadde meg med på molde stadion da jeg var bitteliten og såg på en kamp mellom Molde og et sovjetisk lag i europacupen (hun fikk meg til å rope «heia Lussland»).

Takket være en oppdatering på wikipedia har jeg nå funnet ut at kampen ble spilt i sesongen 78/79 og at det var mot Torpedo Moskva. Kampen endte 3-3 :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Da ser det ut til at den verste hysterien har lagt seg og Ole Gunnar velger å bli i Molde og Kristiansund. Godt for oss Molde-fans og jeg mener (selvsagt) han har tatt det riktige valget. Litt ekstra morsomt er det selvsagt også pga alle Rbk-fans som har godtet seg over dette, ironisk nok samtidig som deres eget lag har gått på blemme etter blemme og tilskuertallene er på en all-time low, men det er jo klart at det er gøy å hygge seg over andres misære når man selv ikke har mye å juble for.

Jeg må si at jeg ble veldig overrasket når det viste seg å være hold i denne historien. At OGS sine ambisjoner er å trene et PL-lag og etterhvert Man Utd er jo ingen hemmelighet men måten han selv hele tiden har gitt uttrykk for langsiktig planlegging både mtp. MFK og egen familie gjorde at jeg hadde vanskelig for å ta nyheten på alvor før jeg leste at han satt på flyet til Birmingham.

Jeg tror også at dette var Røkkes reaksjon oppi det hele, han (som alle andre) ble rett og slett tatt på senga av hvor fort det faktisk kunne skje at vi kunne miste vår talisman. Men måten Røkke, og spesielt Jacobsen håndterte situasjonen er svært kritikkverdig og jeg er spent på hvilket arbeidsklima det blir mellom OGS og Jacobsen fremover, Røkke er jeg ikke urolig for - den mannen brenner alt for mye for klubben til å trekke seg helt ut.

Måten ting ble lekket til pressen var utrolig uprofesjonelt og her har man mye å rette opp i. Så spørs det om de ansvarlige også får sjansen til å lære av sine feil, Jacobsen er jo relativt ung til å ha den posisjonen han har så noe må det jo være med ham men jeg synes å se et mønster her og det er ikke betryggende i det hele tatt. Tenker tilbake på måten Jonevret ble behandlet da han skulle erstattes, dobbeltmoralen er svært tydelig og her må Jacobsen passe seg for å ikke gående opp som en viss direktør i Trondheim da Eggen trakk seg ut.

Jeg forstår også OGS godt i form av at han ønsket å vise respekt til en så stor potensiell arbeidsgiver men han må også forstå at for en ekte Moldefan (som f.eks Røkke) er det knekkende likegyldig om klubben som henvender seg heter KBK eller Man Utd. For oss er det Molde som teller mest og det finnes ingen logikk bak det å alltid skulle hoppe over gresset til den grønnere bekken. Mange av oss gammeldagse fans har nok et romantisk syn på det hele i form av at man stort sett skal holde seg til en klubb mens yngre fans og den proffe generasjonen spillere anført av folk som Solskjær har en større aksept for at fotballen er en business der man skifter arbeidsplass like lett som i andre yrker. Jeg vet det er en tapt sak men det hjelper lite, følelsene styrer for mye når det kommer til mitt forhold til Molde.

Uansett, det som er bra er at styret i klubben nå må stikke fingern i jorda og allerede nå forberede seg for den dagen da Solskjær forlater oss. Til da er det bare å nyte den tiden vi har med den fantastiske personligheten og enorme fotballkunnskapen han og hans team besitter.

Opp og fremover!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 5 uker senere...
  • 2 uker senere...

Returkamp mot Ventspils starter om ca en halvtime og kampen kan høres live på http://www.1fm.no/

Iflg altomfotball.no starter vi i en noe utradisjonell 4-4-1 formasjon med Martin Linnes i mål :huh:

Jeg velger å stole på det jeg leste på rbnett: Solskjær har de siste dagene drillet en 4-4-2 formasjon pga alle skadene og starter med dette laget:

Espen Bugge Pettersen

Linnes Vatshaug Hovland Rindarøy

Moström Hestad Eikrem Stamnestrø

Angan Chukwu

MFK-benken: Söderberg, Simonsen, Dantas, Tripic, Camara

Hoseth, Berget, Ekpo, Forren som er febersyk og Gatt som ser ut til å bli lengre ute en først antatt, mangler pga skade.

Hadde egentlig håpet på å se Camara fra start da jeg synes 19-åringen har gjort det godt i de siste kampene han har spilt. Spesielt innhoppet mot Rbk var bra. Regner med at dette blir en vanskelig kamp siden det er på bortebane men bortsett fra de første 15 minuttene i den første kampen er det ikke mye som tyder på at Ventspils har noe særlig annet å komme med enn fysikk og lange baller så da tror jeg Hovland og Vatshaug klarer seg greit.

Ellers meldes det om nesten tomme tribuner og ikke mye CL-magi fra Latvia.

Lenke til kommentar

Hepp! Takk til moderator som endret tråd-tittelen. Og takk til Wolf Eikrem som utlignet til 1-1 (som er pauseresultatet) og vi er sikret avansement, klarer liksom ikke se for meg at Ventspils scorer 4 i andre omgang selv om jeg sikkert jinxer det nå :p

Lenke til kommentar

Noen flere som hørte på kampen på radio i går kveld? Var litt morsomt, begynner å bli noen år siden det nå for min del. Uansett, jobben ble gjort og nå venter Basel i neste, det blir noe helt annet og jeg blir veldig overrasket hvis vi kommer oss videre fra det oppgjøret selv om muligheten så klart er der. Lurer litt på hvor mye Basel ble svekket av salget av Xzhexizzkikxxurxwxz eller hva han het han der midtbanespilleren som gikk til Bayern.

Lenke til kommentar
Etzaz Hussain til Molde for 3 mill. Jeg frykter det betyr salg av en av mine favorittspillere, Makhtar Thioune, men håper det skyldes skadesituasjonen eller at man har tenkt å bruke ham i en litt annen rolle enn der han har spilt til nå. Solskjær kjenner ham jo godt og det kan bli spennende å se hva han får ut av unggutten sammenlignet med hva Andresen (ikke) klarte. Endret av Solaar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...