Talker Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Jeg skulle hatt litt ifo om kjøling av kabinett jeg. Har en pc som ikke har noen vifter nå. Men tenkte at det kanskje var lurt ettersom jeg har fått med et nytt og heftigere skjermkort nå. Trur faktisk ikke det er plass til vifte foran, selv om det er borret ut til dette. (Billig dell dritt) Så da lurer jeg på hvordan det vil bli om jeg bare monterer en vifte til å suge ut luft i bakkant? Vil de få ned tempen mye? Bør jeg snu den til å blåse inn istedet? Lenke til kommentar
Turbo sindre Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) om det er som det er på min dell så sitter det en 120mm vifte i front ble ganske varm for gpu'n min 70 grader idle men hadde på en vife som suger ut varme bak. ps sjekk om du har ledning til en extra vifte Endret 18. juni 2007 av sindre12 Lenke til kommentar
Talker Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) Det sitter ingen vifte foran. Det er laget en kombiløsning for 80 og 92mm vifte foran, og bak. Men foran ser det ikke ut til å passe med vifte mellom kabinett ramma, og front dekslet (plasten), eller mellom kabinett ramma og harddiskene. Så da blir løsningen étt stykk vifte bak. Vil den hjelpe noe serlig? Skal den blåse eller suge? Husk. Bare en vifte Ledning trur jeg skal gå bra om det er 4-pin molex. Men om det er sånn vifte kontakt, så bør den være litt lang, så den rekker til andre siden av hk. (beste løsning) Endret 18. juni 2007 av Talker Lenke til kommentar
weebl Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 sleng inn en bak som suger luft ut. blir nok mest effektivt, men du kan gjerne sette inn en i front også, den beste løsningen mener jeg er å ha en som trekker inn nederst i front, og en som suger ut øverst bak. siden at varm luft stiger Lenke til kommentar
Talker Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 sleng inn en bak som suger luft ut. blir nok mest effektivt, men du kan gjerne sette inn en i front også, den beste løsningen mener jeg er å ha en som trekker inn nederst i front, og en som suger ut øverst bak. siden at varm luft stiger 8891515[/snapback] Klar over dette. Men her var det altså ikke mulighet til å slenge inn noen vifte foran... Dum konstruksjon fra dell sin side... Lenke til kommentar
moscito Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 generelt kjøp et nytt kabinett, dell sine suger. Iallefall de gamle Lenke til kommentar
Talker Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 generelt kjøp et nytt kabinett, dell sine suger. Iallefall de gamle 8891652[/snapback] ¨Kommer ikke til å kjøpe nytt kabinett. Dette er ikke min pc. Det er lillebroren min sin. Som jeg nettopp har byttet skjermkort i. Tenkte da at det kanskje var lurt å sette inn ei vifte. Men vet ikke om det er nødvendig en gang. Eneste alternativer: *vifte bak som suger ut *vifte bak som blåser inn *pci spor vifte sak *ingen vifte Lenke til kommentar
moscito Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 generelt kjøp et nytt kabinett, dell sine suger. Iallefall de gamle 8891652[/snapback] ¨Kommer ikke til å kjøpe nytt kabinett. Dette er ikke min pc. Det er lillebroren min sin. Som jeg nettopp har byttet skjermkort i. Tenkte da at det kanskje var lurt å sette inn ei vifte. Men vet ikke om det er nødvendig en gang. Eneste alternativer: *vifte bak som suger ut *vifte bak som blåser inn *pci spor vifte sak *ingen vifte 8891684[/snapback] ja ok. kjøp iallefall en vifte til å suge ut bak. og kanskje en pci spor vifte Lenke til kommentar
Talker Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) Er denne grei nok? Trur nesten ikke det er lang nok kabel på den *springe å sjekke* edit: nei, det er ikke lang nok kabel, men det går greit. Kan lodde på lengere Endret 18. juni 2007 av Talker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå