Langbein Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Vet du hva quiet boot gjør? Kanskje du får mer verbose output på skjermen uten, slik at det er lettere å se hvor langt du kommer i boot-prosessen. Ellers kan jeg ikke gi særlig andre tips enn å prøve flere CDer, helst noen du VET garantert at skal fungere og være bootable. DVD-spillern kan som sagt være ødelagt Lenke til kommentar
Yep Skrevet 26. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2007 står quiet boot (enabeled) 1st Boot device (cd/dvd : SM-HL-DT-ST) 2st boot device (HDD:PM-TOSHIBA MK1) 3st Bootdevice Network: PXE UNDI (B) 8950473[/snapback] har ikke gjort noe med bios / overklokket den. har ikke brukt pcen mer en ett par uker fikk en plate med feil kode av de jeg kjøpte den hos. jeg vurderte derfor å instrallere linux. men nå skulle jeg ønske jeg ikke hadde gjort det Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Det er nok ikke linux som har ødelagt PCen din Ting kan selvsagt gå galt om man f.eks. feilkonfigurerer GRUB, slik at man ikke får bootet PCen, og bare får en feilmelding på svart skjerm. Men når du setter BIOS til å boote fra CD-ROM gjør den jo nettopp det - ingenting blir lest fra harddisken, så da spiller det ingen trille om du så hadde hatt MS-DOS eller OS/2 på den Prøv i hvertfall å få tak i en bootable CD som du er 100% sikker på at funker. Om det ikke funker, er det noe galt med hardwaren. Lenke til kommentar
Yep Skrevet 26. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2007 takker for hjelp beklager jeg er veldig dårlig til å forklare skal prøve flere cder verstefall returnere pcen kanskje dvd/cd romen er gåen som du sa. Lenke til kommentar
Yep Skrevet 26. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2007 en liten ting hvor stor sjangse er det for at de som driver service på pcer kan fikse den. med tanke på at pcen ikke vil boote ? kan de skifte deler som gjør det mulig eller er hele greia ødelagt Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Dette virker som en ny pc, rart at cddrevet skal være ødelagt. HAr du mulighet til å boote linux fra en USB-pinne? (USB-HDD/USB-FDD i bios) Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 (endret) Noen laptopper har også innstillinger for minne og cpu-frekvens... Targa har jeg _ingen_ erfaring med. Men det høres ut som et problem med enten cpu, gpu, minne eller chipset. Varmeproblemer eller APIC problemer kan like godt være årsaken som overklokkingsforsøk. Dersom du ikke kommer forbi bios-sjekken i oppstarten er det lite trolig at det er harddisk eller cd-/dvd-rom. Men ikke umulig. Det er nok ikke software-feil hvis maskinen henger seg og du ikke får opp noen GRUB-feilmelding. Edit: Hvis du er sikker på at maskinen ikke kommer forbi bios-sjekken så ville jeg ringt support for å reklamere. Endret 26. juni 2007 av HavarN Lenke til kommentar
Yep Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 takker for all hjelp på denne tråen. skal prøve å kontakte support. Lenke til kommentar
wil Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Hei. Prøv å sett BIOS instillingene til Default. Se hva som skjer da. Har ikke noe med om du installerte Linux eller ikke. Problemet ligger nok en annen plass. Du har sjekka at alt blir funnet i BIOSEN da? At Harddisken, DVD Brenner blir funnet og riktig mengde Ram blir telt opp? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå