compesce mentem Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Hei... Jeg fant meg en fint holt men, en serdeles gammel Toyota Celica 87mod i oslo for en stund siden, å fikk den billig pga motoren hadde gått tom for olje mens sjøføren kjørte. Jeg kjøpte den med tanke på å overhale motoren i å med at den ikke hadde gått mer enn 175000km. Så for et par dager siden fant jeg en motor hos min lokale bil opphuger, den Var en 2lites twin cam 16v. Denne motoren fungerer men her da gått 275000km siden den var ny. Er denne motoren noe å satse på mens jeg overhaler den gammle?? De skulle ha 2000 kr for den, men kan regne med at den er ungdoms kjørt kan dette skade bilen? i å med at man kan regne med at motoren er ganske sliten. Takk.. Har du noen deler til Celica 85-87 Send gjerne en mail til meg [email protected] Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Sett i den motoren (hvis det er den samme) bytt ventlitettninger og simmeringer så er den god. Glem den andre motoren, det blir antagelig billigere å kjøpe ny bil enn å overhale selv. Alt av lager må byttest, veiv må sendest inn til sliping, sylindre må borrest/honest +++ bruk den andre motoren, 275.000 på en toyota motor er ikke ett problem. Lenke til kommentar
Hullsag Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 min 87mod celica 2.0 16v passerte i dag 460.000km svetter ikke olje en gang... solide motorer ved normalt vedlikehold Lenke til kommentar
compesce mentem Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 WOW... Må nesten levere den inn til toyota når den nermer seg 500,000km Tror det hadde blit stort... Høres topp ut dette, men normalt velikehold? Vil det si mer en, Oljeskift tenplugger, filtrer og renhold? Takk... Dere fikk meg jammen meg opptimistisk igjen... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Plusser du på register-reim der så har du ett normalt vedlikehold. Det er mye mulig denne motoren er en Yamaha motor, det er i allefall 156 hesteren som står i hakke nyere celica, det er gode motorer. Toyota har mange biler med Yamaha motor, på 156 hesteren står det faktisk Yamaha på register-dekselet. Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Det er vel samme motorer i Celica som i Carina og Camry? I såfall kan det vel lett monteres en 3.0 V6 fra en Camry. Lenke til kommentar
compesce mentem Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 (endret) Tror jeg da satser på å skifte register reim også, tror jammen meg dette kan bli bra da. Hadde et gammelt bilde av bilen liggende. Så slik ser den ut.. ( Har sikkert sett den på auto db ). Endret 19. juni 2007 av stalker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå