Peder ola normann ås Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Har fått tilbud om å overta en Renault Laguna 95mod men clutchen er ødelagt så må få bytta den før den går. Så det jeg lurer på er ca hva kostnadene vil bli for å bytte clutch. Noe jeg også lurer på er om Renault Laguna 95mod er en bil som "holder" en stund til(er i bra stand nå) og om dere har noen tips/triks for vedlikehold av den. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Verksted tiden som er oppsatt til bytte av clutch er: 1,8 og 2,0 --> 5,50 timer 3,0 --> 7,30 timer 2,2D --> 6,00 timer Men jeg må advare deg, disse bilene er ikke mye verdt i dag, krever selger mer enn 15.000 er bilen trolig ikke verdt det. Dette er ikke en bil jeg ville kjøpt, mange rare løsninger på franske biler. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) Jeg mener jeg fant ut at det koster ca. 5000kr å få byttet denne på originalverksted (dvs. Volvo). Dette er da inkludert deler og arbeid. (Det er vel bare 1.8(8V)/2.0(16V)-motorene som ruller i Norge. Diesel-modellene ble aldri solgt i Norge, og V6-versjonen er nesten ikke å se). Laguna er ikke kjent for å bryte sammen. Motor, gir, drivverk osv. er absolutt robust og holder. Det som er litt problematisk er elektronikken. Min Laguna har gått ca. 200 000km nå, og motoren går fint, ingen problem, ingen problem med girkasse. Jeg har fikset litt småting på elektronikken (dette inkluderer f.eks avsvidde plugger pga. salt/vann). Jeg må riktignok bytte støtdempere forran, men det er vel en ganske enkel oppgave virker det som. At disse bilene er lite verdt nå er egentlig en fordel om man skal kjøpe og ikke har tenkt å selge med en gang. Man får kjøpt dem for ingenting omtrendt. Endret 18. juni 2007 av jonepet Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Hvis du har hydraulisk utløserlager som må byttes pga lekasje eller noe sånt blir det fort dyrt. Bytta på en her om dagen og da endte regningen på 11500,- utløserlageret kosta 2-3000,- Mener det er bygd på samme plattform som opel vectra, ned med travers,tannstang osv.. tungvint. ser sånn ut på rep tiden. 5,5 timer. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Laguna har ikke hydraulikk på annet enn 2.2D-motoren (som aldri ble solgt norge) Lenke til kommentar
Peder ola normann ås Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 takker for svar, er en 2.0-motor og demperne foran ble bytta i fjor. Koster det ikke mer enn 5000 så er jo det greit for den første bilen jeg skal ha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå