tehextinct Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) Hva slags HW og Internett linje trengs for å kjøre f.eks en CS:S + en Teamspeak/ventrillo server? f.eks CS:S 100tick 15man TS/Vent 50man Tenkte at det ikke kan være så dyrt? Pris sånn ca.? Å da mener jeg ikke å leie eller kjøpe server fra et "firma" som selger så kalte CS:S servere Vis jeg skulle sette sammen en billig pc og kjøre en, er det dedikert det heter? Ja samma d, en slik server med rundt 15 spillere f.eks til Clan Wars el. Public Takk for all hjelp!! Endret 18. juni 2007 av tehextinct Lenke til kommentar
End-re Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) http://planethalflife.gamespy.com/View.php...ail&id=4&game=3 Requirements Servers use a lot of bandwidth (internet connection speed), memory and CPU/processor power. Because of this, not everyone can run a server; the most common bottleneck is the internet connection (usually isn’t fast enough). I will list a few things that are important for hosting a server—you should have at least the minimum requirements listed below—if you don’t there is no guarantee (and a high chance) that the server will not run optimally. Today’s computers are capable of running most servers, but you should always take into consideration just what you want to host and to what level. There are limitations on everything and some machines might not even be able to run the server at all. Processor/CPU power: To run a Source dedicated server you need at least a 1.0Ghz Intel CPU or equivalent. This will run a basic server with 20 slots at a good level of performance. Memory: To run a normal server you will need at least 512MB RAM, you might need to restart the server every once in a while to clean up the memory. 1GB is enough to run over 60 player slots total. Bandwidth: Bandwidth is used a lot—more specifically, upload bandwidth. Here is a list of how fast your connection must be to run a certain number of players at lowest settings. (When talking about bandwidth for servers we always talk about upload, not download.) Note: these numbers are theoretical, your results may vary slightly! (se tabell i linken) Endret 18. juni 2007 av egzeth Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Tipper at du ikke trenger mer enn en billig celeron maskin. https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=30818 1gb ram, celeron cpu, hk med innebygdskjermkort, 250gb harddisk. Vanlig CS 1.6 trenger ikke noe mer enn 256mb ram slik at jeg tviler på du trenger så utrolig mye mer til CS:S. Hvis det er slik så må dere bare rett på meg.. Lenke til kommentar
tehextinct Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 Noen av disse er vel kanskje til interesse. Leste ikke igjennom alle, men tror nok de fleste inneholder relevant informasjon om det du lurer på. http://www.srcds.com/ http://planethalflife.gamespy.com/View.php...ail&id=4&game=3 http://www.geocities.com/peteraghl/srcds.html 8891641[/snapback] Ba jeg kanskje om hjelp til å sette opp serveren ^^ Lenke til kommentar
tehextinct Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) Kan dette være noe? Dell Server Kan denne brukes som CS: S og TS/VENT server? Vis jeg setter alt på stander så prisen blir 2399kr? Å egzeth jeg var kanskje litt utydlig ;P Takk for all hjelp! Edit: egzeth ser ut som den dell serveren holler krav til linken din og vi har 10mb/10mb linje her tror jeg ^^ men kan jeg kjøre Vent/ts og cs server samtidig da? Endret 18. juni 2007 av tehextinct Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Kan dette være noe?Dell Server Kan denne brukes som CS: S og TS/VENT server? Vis jeg setter alt på stander så prisen blir 2399kr? Å egzeth jeg var kanskje litt utydlig ;P Takk for all hjelp! Edit: egzeth ser ut som den dell serveren holler krav til linken din og vi har 10mb/10mb linje her tror jeg ^^ men kan jeg kjøre Vent/ts og cs server samtidig da? 8892190[/snapback] Husk på at den prisen for dell serveren kan en kun få om en handler gjennom et firma, og dermed slipper mva. Lenke til kommentar
zicoz Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Man betaler vel momsen når man kjøper gjennom firma også, men man får den tilbake på ett senere tidspunkt. Lenke til kommentar
tehextinct Skrevet 21. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2007 Jeg spurte ikke om det... Vil den dra cs:s server + ts/vt? Og ja jeg kan bestille gjennom firma! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Jeg spurte ikke om det...Vil den dra cs:s server + ts/vt? Og ja jeg kan bestille gjennom firma! 8912603[/snapback] Nå er jeg ingen aktiv cs spiller, men jeg vil tro den skal kunne dra det helt fint. Kommer egentlig helt an på linja, er den god nok så vil det gå greit. Den serveren er egentlig ganske kraftig, for hvis jeg ikke tar helt feil er prosessoren basert på intel e6300, som er en god prosessor... Lenke til kommentar
Phingoc1 Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 trenger ikke noe kraftige greier. på min server, 1.5GHz AMD cpu, 512 ram og 40gb disk kjører 2x cs 1.6 servere, vt server og ts server uten noe form for lagg i verken spill eller vt/ts servern. det eneste som spiller stor rolle når du skal hoste de serverne og skal takle traffiken er internett koblinga di. jeg har regna ca 0,5 mbit upstream pr spiller i cs og ca 5mbit upstream totalt på vt/ts. fungere fint. høyeste snitt latency som er recorda fra cs serverne er på rundt 30. Lenke til kommentar
tehextinct Skrevet 29. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2007 Vi får 10/10 linje hær snart så det skal vel holde til en 10-15 mans server + TS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå