tjuddi Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 Har et Matrox ghrapics mystique g200 skjermkort m tv ut hvilket kort er merkbart bedre enn dette til en fornuftig pris? Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 Hva er fornuftig pris? Noen mener fornuftig pris er 200 kroner, andre mener det er fornuftig å bruke over 3000! Lenke til kommentar
xthal Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 det spørs jo også på hvilken maskin du har, hvis du f.eks har en sliten p2@400 så lønner det seg ikke akkurat å kjøpe en gf3, siden du da ikke kan utnytte kortet til sin fulle rett :razz: Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 Hvis du har et matrox kort nå, og liker det (bortsett fra ytelsen) vil jeg vel kanskje gå ut i fra at du har kortet pga. noe annet enn 3d-ytelse. Egentlig ville vel da et matrox kort være et godt valg, evt med dualhead opplegg (2 skjermer) :smile: Lenke til kommentar
tjuddi Skrevet 29. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2001 oki fornuftig pris opptil 1500kr Jeg har athlon 1400 på msikt7turbo viakt133a skjermkortet var fra den gamle maskinen min er egentlig fornøyd da men har jo ikke agp4x eller topp 3d lurer på billigste kortet som allikevel gir mye mer enn matroxet for penga:) Lenke til kommentar
Andlier Skrevet 30. desember 2001 Del Skrevet 30. desember 2001 Kjøp et Gainward GeForce2 Ti/450TV 64MB. Dette er et bra skjermkort til en fornuftig pris, ca. 1500,- på http://www.flexi-data.no Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 30. desember 2001 Del Skrevet 30. desember 2001 Som jeg sa i stad, det er STOR forskjell på hva et toppmodell matrox kort presterer vs. et toppmodell gf3 kort. Driver du med design etc. og lite (helst ikke noe) med spill, er matroxkorta geniale når det gjelder farger, klarhet osv.. (holder ikke med jallatek skjerm for å merke forskjell:) ) Hvis du derimot skal gjøre litt av hvert, ville jeg gått for forslaget til Andlier (gf 2 ti, evt. et gf 3 ti 200, selv om det er litt dyrere). Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 30. desember 2001 Del Skrevet 30. desember 2001 opps.. glemte å se i emne, var visst et allround kort vi snakka om ja gf 2 ti kort, uten tvil :smile: Lenke til kommentar
Cooler Skrevet 30. desember 2001 Del Skrevet 30. desember 2001 Gjør som meg kjøp deg ett Herkules Prophet 4500 (kyro II) til ca 810,- på http://www.flexi-data.no/ Kyro II har meget god og skarp 3D, ja like bra som GeForce 2 GTS/PRO i 1024x768 i 32 bits :smile: pluss att 2D er meget bra , altså det beste og billigste allroundkortet som finns , ja det sier de på hardware.no også i annbefalinger sjekk selv link under: http://www.hardware.no/anbefalinger/skjerm...kort/index.html Ellers er ett ATI Radeon 7500 ett meget godt valg i Allround kategorien da det er enda litt bedre enn Herkules Prophet 4500 både i 3D og 2D men koster også 1550,- Soo its up to U man ! Lenke til kommentar
Cooler Skrevet 30. desember 2001 Del Skrevet 30. desember 2001 Og en ting vil jeg si deg du som har ett matrox kort fra før , IKKE kjøp noe GeForce ,da vil du bli skuffet, det gjorde jeg skjønner du , jeg hadde ett matrox g400 og kjøpte meg GeForce 2 MX. Jøss for en forskjell i 2D grafikk, Jeg ble så skuffet over GeForce 2D grafikken , ja den er jo nesten "uklar" i forhold til ett Matrox kort. Det er defor jeg annbefaler deg Kyro II eller Radeon 7500, da 2D på disse kortene er på høyde med Matrox eller ikke langt unna :smile: ,noe Geforce IKKE er :sad: Lenke til kommentar
CFD Skrevet 31. desember 2001 Del Skrevet 31. desember 2001 Kanskje litt dyrt , men du burde gå for et Radeon8500LE. Koster 2450kr på databutikken.comno. Fikk 8938 i 3dmark med det. D:D: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå