Snorre Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Jeg kommer mest sannsynlig til å kjøpe meg en Multicom Compal IFL90+ av på www.multicom.no. Direkte link til denne pc-en har dere her. Da jeg kommer til å ha "kun" 160 GB intern diskplass tenkte jeg å kjøpe meg en ekstern harddisk av merket Western Digital. Jeg tenkte da spesielt på denne. Det som ser greit ut med denne harddisken er at den har et esata-grensesnitt i tillegg til usb og firewire. Men jeg aner jo ikke hvordan dette fungerer. Jeg kan ikke se at det står noe om en eSATA-inngang under spesifikasjoner på denne pc-en. Hvordan fungerer det egentlig? Lenke til kommentar
nudiebear Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) Jeg kommer mest sannsynlig til å kjøpe meg en Multicom Compal IFL90+ av på www.multicom.no. Direkte link til denne pc-en har dere her. Da jeg kommer til å ha "kun" 160 GB intern diskplass tenkte jeg å kjøpe meg en ekstern harddisk av merket Western Digital. Jeg tenkte da spesielt på denne. Det som ser greit ut med denne harddisken er at den har et esata-grensesnitt i tillegg til usb og firewire. Men jeg aner jo ikke hvordan dette fungerer. Jeg kan ikke se at det står noe om en eSATA-inngang under spesifikasjoner på denne pc-en. Hvordan fungerer det egentlig? 8890350[/snapback] Se på http://en.wikipedia.org/wiki/Esata og scroll ned litt for wikipedia entry ang. e-sata. Kort fortalt bytter man ut usb|firewire tilkoblingen med en e-sata tilkobling - om man har en e-sata tilkobling på pc'en er dette den raskeste, og anbefalte, måten å bruke en ekstern HD på blant USB/Firewire/eSata metodene. Endret 18. juni 2007 av nudiebear Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 Ok, men har Compal IFL90+ en slik eSATA-tilkoblingspunkt som standard? Eller er dette noe man selv må finne ut av. Lenke til kommentar
nudiebear Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Ok, men har Compal IFL90+ en slik eSATA-tilkoblingspunkt som standard? Eller er dette noe man selv må finne ut av. 8890818[/snapback] Bildene på dinside.no sin test av den bærbare du nevner (linket fra multicom.no) har ingen e-sata porter (og det ville nok stått i technical specs om den hadde). Se http://www.dinside.no/php/art.php?id=383858 . Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 Er det en mulighet for å sette inn et esatakort i datamaskinen? Lenke til kommentar
Sir Smokealot Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) Finnes flere varianter, søk etter esata hos komplett fex :-) Edit: NB! Det følger ikke med esata kabel med den wd-disken....har en selv, kobla til via usb Endret 18. juni 2007 av Sir Smokealot Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå