bigx Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) eg skulle oppgradere pcen, så kjøpte nytt hovedkort osv.. så har eg satt på plass alt. men så vil den ikke starte.. trur eg har kopla feil med strømmen eller noe.. når eg slår på power knappen på strømforsyninga, så piper den hele tiden. og har lest at det er noe feil med memory greia eller strømforsyninga. men fatter ikke hva som er feilen?? Endret 18. juni 2007 av bigx Lenke til kommentar
bigx Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 eg kjøpte nytt skjermkort, nytt kabinett, ny prosessor og nytt hovedkort. så kommer det bare pipelyd. den piper hele tiden. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Kanskje vi kan få vite kva delar du har kjøpt deg...? (kva bios du har) Det kan kanskje hjelpe oss til å avgjere kva som kan vere feil. Lenke til kommentar
bigx Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 tru eg har funnet feilen:P men strømmen til skjermkortet, hvor kommer den kabelen ifra? Lenke til kommentar
Arne Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Det er vel ikkje nødvendigvis noka straumkabel, trur eg. Det kan vel hende, men det er i alle fall ikkje det på dei gamle pcane eg har sett på! Om det skal vere straumkabel, så går eg ut frå at han skal ned i HK'et. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Hva slags skjermkort har du? PCIe eller AGP? Hvordan ser strømkontakten på skjermkortet ut? Uansett, strømkabelen til skjermkortet kommer fra strømforsyningen. Lenke til kommentar
bigx Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 okei. eg har et PCIe skjermkort.. Geforice 7300 GT ja men finner ikke strømkabelen til skjermkortet. på skjermkortet, så stikker det ut 2 pinker, men hvit boks rundt liksom;) Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 GeForce 7300GT behøver ikke strømkabel, det får all strøm fra PCIe-kontakten. Lenke til kommentar
bigx Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 okei.så eneste eg må ha i skjermkortet er kabelen til skjermen?? men hva er då feilen tru? Lenke til kommentar
Arne Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Kvifor oppgir du ikkje info til maskinvaren som eg spør etter når du får spørsmål om det? Lenke til kommentar
bigx Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 oi sann. eg kjøpte Geforce 7300 GT skjermkort Asus P5N-E SLI, nForce-650i SLI, ATX hovedkort Intel core 2 duel 1.8GHz prosessor og Apevia X-infinity kabinett er usikker på hvilken bios eg har.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå