mysjkin Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) En stolthet i stereoanlegget mitt for en god del år siden var et Pioneer CT-850 2 motors kassettdeck, imidlertid den viktigeste motoren tok kvelden og det røyk ned i kjelleren og ble stående lenge der nede og samle støv... Dette er faktisk ikke første gangen jeg er inne og fikser på det. Jeg monterte opp en kabelfjernstyring (7-pols din-kontakt) og pitch-kontroll ("rattet" og bryteren på høyre side) Forleden dag fant jeg et VIA EPIA MS1000E på salg på komplett. Vifteløs 1 GHz prosessor, CF-leser, SCART-utgang. De fleste utgangene som 'pinnekontaker'. Kortet skulle få god plass inni der. Jeg har også en liten strømforsyning liggende, 125W skulle være mer enn nok til å forsyne denne. Den skal boote fra CF, eventuelt fra nett, og kjøre en eller annen debian variant. Jeg håper å klare å få til å bruke de originale kontaktene fra decket, jeg håper å kunne bruke betjeningsknappene til noe og prøve å montere et eller et annet (en usb-kontakt eller kanskje en kortleser) i kassettluken, Med tiden skal det nok inn et bedre lydkort, jeg planlegger å bruke dette som et 'mediesenter' i stua. Edit Kommentartråd M. Endret 18. juni 2007 av mysjkin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå