Gå til innhold

Artifacts på 8800 Ultra XXX


Egil87

Anbefalte innlegg

Halla! Har akkurat fått XFX 8800 Ultra XXX.. Men jeg har prøvd 2 spill med det og i begge spillene får jeg masse artifacts. Det er Oblivion og Stalker. Begge kjøres med alt på fullt, uten AA og 1280x1024.

 

Hva kan jeg gjøre for få bort dette?

 

Ellers har jeg E6600 @ 3.0 Ghz

Asus Striker Extreme

Thermaltake Toughpower 1200 W PSU

 

 

Når jeg koblet til PSU så var det noen forskjellige kabler jeg kunne ta. På to stykker sto det: Rail: +12V4

Og to andre sto det: +12V3.

 

Jeg tok de med +12V3. Kan dette ha noe å si?

 

Alle råd mottas med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Halla! Har akkurat fått XFX 8800 Ultra XXX.. Men jeg har prøvd 2 spill med det og i begge spillene får jeg masse artifacts. Det er Oblivion og Stalker. Begge kjøres med alt på fullt, uten AA og 1280x1024.

 

Hva kan jeg gjøre for få bort dette?

 

Ellers har jeg E6600 @ 3.0 Ghz

Asus Striker Extreme

Thermaltake Toughpower 1200 W PSU

 

 

Når jeg koblet til PSU så var det noen forskjellige kabler jeg kunne ta. På to stykker sto det: Rail: +12V4

Og to andre sto det: +12V3.

 

Jeg tok de med +12V3. Kan dette ha noe å si?

 

Alle råd mottas med takk!

8890246[/snapback]

1. Prøv med en V3 kontakt i kortet og en V4 kontakt. Sammen, bare for å fordele load på psu.

2. Se på temperaturene.

Venter nå spent på svar

Lenke til kommentar

Hmm.. Byttet kabel, la på ny goop (Silver 5) og la kablene bedre så det ikke er noen blokkering av airflow..

 

GPU ligger på 80 - 83 på full load...

 

Er det for mye?

 

Det er i alle fall masse artifacts......

Endret av Barland
Lenke til kommentar

Det er ikke et varme problem. Det er fordi kortet er klokket for høyt av fabrikken. Klokk den ned et hakk på memory og core så burde artifactene forsvinne. Sett det ned 20-30 mhz på core og 50-100 på memory. Bare for å teste, du kan eventuelt fin pusse på det senere. Mange av ultra kortene er desverre ustabile.

Lenke til kommentar
Det er ikke et varme problem. Det er fordi kortet er klokket for høyt av fabrikken. Klokk den ned et hakk på memory og core så burde artifactene forsvinne. Sett det ned 20-30 mhz på core og 50-100 på memory. Bare for å teste, du kan eventuelt fin pusse på det senere. Mange av ultra kortene er desverre ustabile.

8934066[/snapback]

Hvis kortet ikke klarer de klokkefrekvensene som er satt fra fabrikk, er dette gyldig RMA-grunnlag. Du skal ikke måtte klokke ned kortet for å få det til å fungere tilfredsstillende.

Endret av Pennywise
Lenke til kommentar
Det er ikke et varme problem. Det er fordi kortet er klokket for høyt av fabrikken. Klokk den ned et hakk på memory og core så burde artifactene forsvinne. Sett det ned 20-30 mhz på core og 50-100 på memory. Bare for å teste, du kan eventuelt fin pusse på det senere. Mange av ultra kortene er desverre ustabile.

8934066[/snapback]

Hvis kortet ikke klarer de klokkefrekvensene som er satt fra fabrikk, er dette gyldig RMA-grunnlag. Du skal ikke måtte klokke ned kortet for å få det til å fungere tilfredsstillende.

8934098[/snapback]

Jeg vet da det, men det er mest sannsynelig dette. Ultra XXX har noen ville klokke frekvenser så jeg antar at det skyldes dette.

Lenke til kommentar

Hw.no fikk vel også artifacts under testing hvis jeg husker rett? Virker som om XFX kanskje har driti på draget her, hvis det viser seg at samtlige (om ikke mange) kort ikke klarer å opperere på oppgitt hastighet... Prøv å klokke ned kortet litt. Definitivt god grunn til RMA det her.

Lenke til kommentar

Jeg sendte akkurat en mail til nettbutikken der jeg kjøpte kortet og fortalte historien. Jeg sa at hvis de hadde noen løsning på problemet så var de velkomne til og hjelpe, men hvis ikke så måtte jeg desverre returnere kortet og få et nytt eller pengene tilbake siden varen ikke leverte de resultater som ble lovet ved kjøp.

 

Det burde vel være greit?

 

Er btw ikke veldig interessert i å klokke ned på kortet. Selv og det er presset til grensen av det oppnåelige så er det alikevel å forvente at spill og programmer presterer som de skal. Kan ikke annet enn å kjenne en liten følelse av RipOff! når jeg tenker på hva jeg betalte.

Lenke til kommentar
Er btw ikke veldig interessert i å klokke ned på kortet. Selv og det er presset til grensen av det oppnåelige så er det alikevel å forvente at spill og programmer presterer som de skal. Kan ikke annet enn å kjenne en liten følelse av RipOff! når jeg tenker på hva jeg betalte.

8934680[/snapback]

Ja, bruk angrerett, det er veldig dårlig av XFX at de ikke har bedre kvalitetskontroll enn dette!

 

Anbefaler isåfall ett 8800 Ultra som ikke er overklokket fra fabrikken.

Lenke til kommentar
Hei Igjen!

 

Jeg klokket ned 15 Mhz på Core.. Og alle artifacts forsvant.. Kan det tyde på at den blir for varm? Syns det var litt rart at alt forsvarnt med en så liten justering..

8942992[/snapback]

 

Det kan nok være for varmt ja... Sett opp viftehastigheten til 100% og se hva som skjer. Men likevel, dersom det gir artifacts under vanlig temperatur i et godt ventilert kabinett, er det selvsagt grunn god nok til RMA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...