Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Merker på frontruten

406

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
få en proff til å se pådet. mulig de kan polere ruten som de kaller det. vis ikke så må du vel bytte rute. vis jeg har forstått deg riktig ang merkene

8891134[/snapback]

Får gjøre det, merkene er forårsaket av vinusviskere som var slitt. Frontruten er relativt ny (2 år) så jeg hadde håpet å slippe å bytte den ut.

Lenke til kommentar

Har samme problem med min. Rett og slett salt,sand + dårlige viskere/lite spyling som får ruta til å skrapes opp. Var og sjekket opp hva som kunne gjøres med dette, og fikk beskjed om at det ikke var noe annet å gjøre enn å bytte ruta. De kunne fikse det hvis det kom en sprekk el.l i ruta, men å gå over og fikse millioner av småriper er mulig, men resultatet blir ikke bra.

Så moralen bør være: Viskere skal byttes når de er slitt! Spylevæske er dyrt, men nødvendig!

Lenke til kommentar
Har samme problem med min. Rett og slett salt,sand + dårlige viskere/lite spyling som får ruta til å skrapes opp. Var og sjekket opp hva som kunne gjøres med dette, og fikk beskjed om at det ikke var noe annet å gjøre enn å bytte ruta. De kunne fikse det hvis det kom en sprekk el.l i ruta, men å gå over og fikse millioner av småriper er mulig, men resultatet blir ikke bra.

Så moralen bør være: Viskere skal byttes når de er slitt! Spylevæske er dyrt, men nødvendig!

8891851[/snapback]

Ja, det er sant. Viskerbladene ble skiftet når jeg oppdaget merkene, det var i seneste laget ja. Syns det var litt rart, jeg har aldri hatt slike merker tidligere, men ikke lenge etter at jeg hadde fått ny fronrtute fikk jeg merkene på ruta, trasig.

Lenke til kommentar

8891851[/snapback]

Spylervæske er dyrt ja, 10 kr for 5 liter på smart club :p

Pass på at dysene til spyleren er justert reiktig slik at du får spylervæske riktig fordelt utover ruta..

Lenke til kommentar

Det er vel ikke unormalt å få litt riper etter viskerene, men det bør ikke bli veldig mye av det. Min rute er f.eks full av riper i tillegg til ganske dype hakk. Ripene utgjør ikke veldig mye problem annet enn ved direkte sollys forfra hvor lyset brytes i ripene. Disse dype hakkene derimot samler opp støv, vann, osv. og blokkerer sikten.

Kan prøve med sånn høykonsentert siktforbedrende stoff som tilsettes spylevæsken. Dette har jeg i vertfall innbilt meg at fungerer. Mulig dette fjerner noe av det som havner ned i disse ripene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...