Gjest Slettet+19283741 Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Jeg har en CL56 og er vandt til å bruke touchpad fra win xp, men det som er så utrolig irriterende er at selv om jeg er veldig forsiktig når jeg drar fingeren over padden så klikker den på linker uten at jeg vil det. Er det noen måte å skru ned sensitiviteten på dette eller løse det på et annet vis? Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) Jeg har ikke prøvd selv, men du kan prøve med programmet gsynaptics: sudo apt-get install gsynaptics En annen mulighet er bare å disable tap-click funksjonen: When i first started using Ubuntu, I was getting really annoyed because i couldn't disable tap to click. I am assuming that you are talking about the tap to click function, I disabled it by doing the following: open the terminal and type: Quote: sudo gedit /etc/X11/xorg.conf Scroll down and you will find a line that says Synaptics Touchpad, add the following: Quote: Option "MaxTapTime" "0" It should look like this now: Quote: Section "InputDevice" Identifier "Synaptics Touchpad" Driver "synaptics" Option "SendCoreEvents" "true" Option "Device" "/dev/psaux" Option "Protocol" "auto-dev" Option "HorizScrollDelta" "0" Option "MaxTapTime" "0" EndSection Kilde: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=4...hlight=touchpad Endret 18. juni 2007 av Turgon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå