Gå til innhold

Jobb innen it uten utdanning?

Anbefalte innlegg

Hei,

har noen en formening om det er mulig å få en eller annen jobb innenfor it uten å ha utdanning eller arbeidserfaring? Jeg tenker på feks medhjelper til en it avdeling, hjelpe brukere med problemer eller bli opplært til spesifikke oppgaver.

Eller er det overskudd av utdannede it folk som tar alle slike jobber?

Jeg så en stillingsannonse i Købehavn etter en "Linux-medhjælper" til it-avdelingen hos dansk sprog og litteraturselskab som satt meg på tanken.

Jeg er selv musiker, med stor interesse for Linux/unix og data generelt, og tenkte at dette kunne være en interessant arbeid istedenfor undervisning i tillegg til arbeid som musiker.

hilsen Steinar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Vel, når vi skal ut og finne folk til firmaet så bruker vi både rekrutteringsfirma + annet. Annet betyr f.eks at jeg går igjennom registrerte arbeidssøkende på AETAT (NAV) - CVer som ligger på nettet (søker på CV PDF <Kvalifikasjoner>) - Høgskoler og Universiteter - hadde nettopp 4 studenter fra Høgskolen her som vi får en som begynner (vi var litt trege til å tilby), etc. Siden vi driver med "mye rart" (IT = programmere, selgere, markedsførere, Telefoner=support, etc.) er det viktig at kjemien fungerer. Det er en balanse mellom kunnskap og hvordan personen er. Jeg kunne fint lært opp noen som har standard datakunnskaper til å jobbe med telefonene vi driver med f.eks. Og det er ikke bare standard support, men også en del andre spennende oppgaver i firmaet. Så ikke se deg blind på bakgrunn og kunnskap/erfaringer - men det hjelper selvsagt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...