Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Suzuki Baleno 4WD "ULYD"

Anbefalte innlegg

Sist vinter begynte det å bli en ulende lyd hvis jeg kjørte opp hjemme og det var mye snø på veien. Når hjulene spann så kom det en ulende lyd. Dette har også vider-utviklet

seg nå at når jeg skal snu svinge med stort rattutslag så får jeg en lignende lyd.

Noen tips på hva det kan være.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Sjekk om du har samma dekkdimensjon foran og bak, er dekkene ulik kan dette føre til at du brenner noen lagre i fordelingskassen

Lenke til kommentar
Sjekk om du har samma dekkdimensjon foran og bak, er dekkene ulik kan dette føre til at du brenner noen lagre i fordelingskassen

8890989[/snapback]

Jeg har kjørt på de samme dekkene både vinter og sommer de siste 2-3 år

Lenke til kommentar

Dårlig driverk på suzuki generelt.

Kassa tåler ikke feil olje, ras etter 2-3 mnd. slitte synkroringer og generell ulyd er vanlig. Ved fullt rattutslag hender det også at det klyper så mye i differensialer at du kvæler motoren, du kan koble ut bakhjulstrekken enkelt under bilen hvis bakdiffen er problemet.

Må nok forvente deg et girkassebytt. Tror ikke det er så halv-gærne priser på girkasser, enkelt og bytte den er det også :)

Har byttet girkasse på samme baleno 3 ganger. hadde samme bilen på service her om dagen og jeg må si at den var ikke helt lydløs den siste kassa eller.

Kan også være så enkelt som et drivledd, men det skal rakkle og smelle litt mer.

Edit: tror jeg ville kjøpt et par nye dekk også :thumbup:

Endret av Mekker`n
Lenke til kommentar

Dette er IKKE girkassen.

Jeg har selv en Baleno, og har opplevd samme problem.

Du sier at det uler når du kjører opp og spinner (ergo = 4x4'en), og når du svinger veldig brått.

Dette er viskosekoblingen til 4x4 som er slitt. Må byttes. Husker ikke prisen, men det var ikke krise dyrt...

Lykke til!

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...