langballe7979 Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Hei. Der jeg bor er det en del katter, og de har en tendens til å sette seg på bilen min, å det er veldig iriterende da det riper opp hele bilen.! Jeg lurer på om det går ann å få takk på noe som holder kattene unna. Noe middel til å helle på plassen elr lignende. MVH. Martin Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Er det mange katter, eller bare et par? Kjenner du eierene? Hvis det er mange løskatter så kan du bare ringe dyrekontrollen eller hva enn og få dem avlivet, hvis det er et par katter som du kjenner eieren på så får du dem til å betale lakkering av bilen, eller så ber du dem holde dem innendørs. Nekter de både det ene og andre så sparker du kattene vekk når de går på bilen... Eller så finnes det nok et middel som katter ikke liker Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) Har en nabo her som pleier å slenge et laken over bilen. Det er kanskje litt overkill, men f.eks. et laken over panseret (hvor jeg ser for meg at det er mest attraktivt for katter å være) og en klype på hver side i hjulbuen burde gjøre susen? Ellers finnes det vel midler som Katt Deg Vekk også, men spørs om det er helt gunstig å ha dette på bilen :S Eller så kan du jo hvis du holder litt øye med bilen (evt få eieren av kattene til å bidra) sprute litt vann på de hvis de nærmer seg bilen. Dette medfører ingen vold eller smerte mot kattene, men de misliker det sterkt og vil etterhvert holde seg langt unna. Litt OT: Synd at det er så lett å foreslå avlivning og vold mot dyr (mest utbredt katter her på forumet iaf). Syns det blir for dumt ... Endret 18. juni 2007 av AndyG Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Har hatt samme problemet hvor pusen vår som har krabbet opp på nyvasket bil, for så å tråkke over taket og så skli pent ned frontruta og sette seg til å speide utover fra panseret. Dette gikk meg litt på nervene med poteflekker over hele bilen (Les: gjørme \ dritt \ jord). En morgen så jeg pusen satt ute og koste seg på bilen min, jeg tok en spruteflaske og dusjet den litt, noe den likte svært dårlig, dette gjorde jeg kun en gang og siden har jeg ikke sett den sitte der. (Høytrykkspyler \ vannkanon \ 10-litersbøtte kunne vært fristendes, men får vel passe på litt tror jeg ) Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Det beste er nok å prøve å ta dem på fersken og sprute vann etter dem med vannslangen eller noe. Eventuelt å montere en vannspreder ved siden av bilen, og skru den på fra avstand når det setter seg en katt der Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Et billig antikattemiddel som virker (men som lukter litt de første dagene) er vanlig eddik tynnet ut i vann. Sprayes på og rundt bilen med sprayflaske. Fungerer også i blomsterbed, på busker og trær, i trappeoppganger og lignende. Lenke til kommentar
langballe7979 Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) Har hørt av flere at vann kan hjelpe, men problemet er at de flyr på bilen om nattan. det skjer aldri på dagen.! er litt skipt å sitte ute en hel natt å holde vakt da hehe. Endret 18. juni 2007 av langballe7979 Lenke til kommentar
langballe7979 Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) Et billig antikattemiddel som virker (men som lukter litt de første dagene) er vanlig eddik tynnet ut i vann. Sprayes på og rundt bilen med sprayflaske. Fungerer også i blomsterbed, på busker og trær, i trappeoppganger og lignende. 8889360[/snapback] Blandingsforhold.? vann-eddik 50-50 ? Setter det flekker på lakken.? Edit: Fant en idun 7% eddik flaske i kjøleskapet. kan jeg bruke den.? Endret 18. juni 2007 av langballe7979 Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 ha det i noen kopp eller noe. Lenke til kommentar
langballe7979 Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 Mener du sette en kopp med eddik i ved bilen da elr.? Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) (...)En morgen så jeg pusen satt ute og koste seg på bilen min, jeg tok en spruteflaske og dusjet den litt, noe den likte svært dårlig, dette gjorde jeg kun en gang og siden har jeg ikke sett den sitte der. (...) 8889297[/snapback] Har også opplevd at dette fungerer. Katta vet da hva som skjer neste gang den legger seg på panseret, og det er grunn nok til at den lar være. Ser at laken nevnes, det går også an å kjøpe en bilpresenning og kaste over bilen. Jeg har aldri prøvd dette selv, men jeg har hørt skrekkhistorier om presenninger som over tid (vet ikke om det er snakk om dager, uker, måneder...) har festet seg i lakken på bilen. Endret 18. juni 2007 av Exiter Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Er det mange katter, eller bare et par? Kjenner du eierene? Hvis det er mange løskatter så kan du bare ringe dyrekontrollen eller hva enn og få dem avlivet, hvis det er et par katter som du kjenner eieren på så får du dem til å betale lakkering av bilen, eller så ber du dem holde dem innendørs. Nekter de både det ene og andre så sparker du kattene vekk når de går på bilen.. 8889256[/snapback] Lenke til kommentar
arobicRoy Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Kjøp leke slanger i en lekebutikk. Legg en på taket og en på panseret. Lenke til kommentar
ladapower Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 et råd eller kjærring råd er å legge aplesin skall på bilen eller runt den eller noe er det noe katter hater så er det apelsin skall i følge bæstemora mi da hu bruker det runt huset sitt jeg har aldri sett ei katte der Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) Katter hater appelsinskall, men jeg tror ikke det er lurt å legge skallet direkte på lakkflater. Ekstrakt fra appelsin- og spesielt sitronskall har avfettende egenskaper, antagelig nok til å trekke ut polishen fra lakken. Slike ekstrakter kan kjøpes på sprayboks og brukes blant annet til å fjerne smøring fra ski, rengjøre svinghjul og bremseskiver for fettrester osv. Endret 18. juni 2007 av Exiter Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Og husk å waxe bilen, så slipper du å få unødvendige riper hvis noen katter skulle trosse midlene. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Sett noen kopper,delte melkekartonger el noe rundtom huset,bilen som du fyller med vindusspylervæske Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå