SisteBert Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Når du møter folk? En test jeg tok sto det dette: vende våpenet bort1 Men jeg er ganske sikker på at svaret er: brekke hagla og ta ut patroner av både hagle og rifle. Eller har jeg feil? Lenke til kommentar
Jaukim Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) Når du møter folk? En test jeg tok sto det dette: vende våpenet bort1 Men jeg er ganske sikker på at svaret er: brekke hagla og ta ut patroner av både hagle og rifle. Eller har jeg feil? 8889180[/snapback] Ta ut Patroner og magasin, sikre rifla, brekke hagla og ta ut skuddene, Behandle våpenet som om det alltid er ladd. Du har ganske rett ja. Endret 18. juni 2007 av Ljå Lenke til kommentar
SisteBert Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 Da sto det feil i testen da Lenke til kommentar
Jaukim Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Da sto det feil i testen da 8890013[/snapback] Ja, du skal ikke sikte på folk, du skal vende bort våpenet ja, altså behandle det som om det var ladd, jeg lærte ivertfall at man skal ta ut patronene og magasinet! Lenke til kommentar
Opelmekk Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Man skal vise at man kan å bruke våpenet på ein tryg måte, altså ta ut patroner. Lenke til kommentar
SisteBert Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 Se selv: spørsmål 23 http://home.online.no/~bvnilsen/jegerprove3.htm Lenke til kommentar
varmit Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Klart, er man på jakt synes jeg det er å overdrive å begynne å ta ut magasin og greier bare man passerer folk. Pek våpenet rett opp eller rett ned, alltid bort fra folk. Skal du på do, ta matpause osv. er det en grei vane å ta ut magasin, knekke hagle. Lenke til kommentar
Jaukim Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) Vel, synsest ikke at det er å overdrive, hvist jeg en gang er på jakt, og møter på lensmannen uten å tømme kammeret og ta ut magasinet hadde jeg fått kjeft, Det spørs litt hvilket folk man møter på, noen er veldig hysteriske, så det bare å peike våpenet vekk er av og til ikke nok. jeg tror at under jakt, ser flest folk til at du tømmer kammeret og tar utav magasinet, hvist det kommer noen, men jeg hadde gjort det uansett! Endret 18. juni 2007 av Ljå Lenke til kommentar
SisteBert Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 oioioi her ble det diskusjon. Jeg bryr meg helt ærlig ikke om hva folk mener, men hva som er korrekt ettersom jeg kanskje får spørsmål om det på jegerprøven'! peace out Lenke til kommentar
Jaukim Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 ok, det er en jævla dritt-test du har funnet, jeg har "1000 spørsmål og svar til jegerprøven" der spr nr. 678 s. 65 er som følgende: "Hvordan Skal Du Opptre med våpenet når du møter folk under jakt? A: "Brekke" hagla og ta ut patroner av både hagle og rifle B: vende våpenet bort C: henge våpenet over skulderen Og da er fasiten A, nemlig det du trodde og det som er rett, Stol på deg selv, ikke stol på de spørsmålene på internett, de forvirrer mer enn å oppklare! Lenke til kommentar
SisteBert Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 ok, det er en jævla dritt-test du har funnet, jeg har "1000 spørsmål og svar til jegerprøven" der spr nr. 678 s. 65 er som følgende: "Hvordan Skal Du Opptre med våpenet når du møter folk under jakt? A: "Brekke" hagla og ta ut patroner av både hagle og rifle B: vende våpenet bort C: henge våpenet over skulderen Og da er fasiten A, nemlig det du trodde og det som er rett, Stol på deg selv, ikke stol på de spørsmålene på internett, de forvirrer mer enn å oppklare! 8891466[/snapback] hehe Takk skal du ha! Lenke til kommentar
jenlun Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Uansett hvem du møter, bør du opptre varsomt, sluttstykket i rifla skal være i bakre stilling, og holdes slik at andre personer kan se at våpenet er uladd, hagla skal være knekt og tom for ammo, så dette stemmer. synes ikke frykten for lensmannen skal være grunnen til at du holder våpenet slik, heller respekt for andre jegere/turgåere Lenke til kommentar
jenlun Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 har dessuten opplevd at folk har pekt på meg med div. våpen, og får en klump i halsen automatisk i slike situasjoner, f. eks pekte mr x på med med en ag3, og da jeg sa at han skulle ha seg til h#lvette unna, sa han bare "den er jo ikke ladd da, idiot" men dette kunne jeg ikke se, da magasin og sluttstykke sto på plass.... Lenke til kommentar
varmit Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Uansett, regelen er å alltid peke bort fra folk. Selv med luftgevær synes jeg denne regelen burde gjelde. Lenke til kommentar
Opelmekk Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Peke bort fra folk er ein SELFØLGE! Skal man ta ein pause burde man også ta ut magasin\patroner. Eg er ein av de som mener at unge er det som er flinkest til å behandle våpen. Eg har sett det på standplass og i skauen. Noen "gamlinger" bruker våpenet som stokk! andre peker det i vildens retninger. Lenke til kommentar
jenlun Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Uansett, regelen er å alltid peke bort fra folk.Selv med luftgevær synes jeg denne regelen burde gjelde. 8899947[/snapback] denne regelen gjelder for alle "våpen". luftgevær. paintballmarkør etc. tenk på d slik, for å ha paintballmarkør er aldersgrensen 18 år, mn du kan eie et haglevåpen når du er 16 Lenke til kommentar
SisteBert Skrevet 20. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2007 Uansett, regelen er å alltid peke bort fra folk.Selv med luftgevær synes jeg denne regelen burde gjelde. 8899947[/snapback] denne regelen gjelder for alle "våpen". luftgevær. paintballmarkør etc. tenk på d slik, for å ha paintballmarkør er aldersgrensen 18 år, mn du kan eie et haglevåpen når du er 16 8900355[/snapback] hehe rart? Er aldersgrensen for å eie og bruke hagle og rifle 16 eller 18? Lenke til kommentar
Opelmekk Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 16 med spesiel tilatelse fra politiet. 18 år er en generele aldergrensen. Lenke til kommentar
SisteBert Skrevet 20. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2007 16 med spesiel tilatelse fra politiet. 18 år er en generele aldergrensen. 8904091[/snapback] Ikke for å bruke vel? Lenke til kommentar
Opelmekk Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Nei for å eige. tror ikkje det er noen grense for bruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå