Gå til innhold

Billig pc til filserver


Anbefalte innlegg

Jeg trenger nå hjelp til å sette opp et billig oppsett som skal brukes som server i heimen.

 

Jeg trenger untatt hardisker og dvdrom

 

pcn skal brukes til lagring og til å kjøre servere i div gamle spill

-dedicated server i cs osv

 

Den skal også brukes til internett nedlastning..

 

Mye av grunnen til at jeg vil ha en pc til lagring av all driiten min pluss at det er kjekt med en pc som kan kjøre servere på lan osv.

 

Så noen tips til billige komponenter, kan ikke si noen prisramme da jeg ikke har stor peil på hva dette vil koste.

 

Trenger ikke skjerm foresten

 

Mvh Larsern

Endret av larsemannen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg driver og ser etter noe av det samme, men med disker. Her er mine tanker så langt:

 

Jeg skal ha et sted å lagre all musikk, video, og bilder. Dette skal serveres til ps3 som skal spille det av. I tillegg kommer maskinen til å kjøre diverse servertjenester. Os bli sikkert ubuntu.

 

Kravene mine bygger ut fra et ønske om mulighet for seks disker i RAID, begynner med tre. Det krever et HK med minst 6sata kontakter. Ellers så billig som mye, helst uten å bråke som et fly.

 

Leste om nye celeron på forsiden idag, og den virker som en aktuell kandidat. http://www.hardware.no/nyheter/prosessor/e...n_i_salg_/40543

 

Min Handlevogn:

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=45270

 

HK aner jeg veldig lite om, fant det kun basert på antall sata og sokkel lga775.

Skjermkortet er det billigste pcie kortet jeg fant, siden HK ikke hadde integrert skjermkort.

Tror 1gb ram skulle holde til en filserver, vet ikke om spillservere trenger mer, men det tviler jeg på.

 

Kabinett og strømforsyning er jeg også litt blank på, men har plukket noe som sier det ikke skal bråke til en billig penge. 370W power burde holde til seks disker, spesielt med en gjerrig cpu.

 

Trenger jeg kjøler til den cpuen?

 

Prisen ender på 1750 pluss disker! Har jeg glemt noe?

 

Andre tips og vink mottas med takk!

 

mvh

K

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...