aaad Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Hei! Jeg har rotet frem min noe eldre pentium II PC for å sette inn en "ny" prosessor. Jeg oppgraderer fra Cel266/slot1 til Cel533/370 ved hjelp av en slotconverter jeg kjøpte for et halvt års tid siden. Problemet er imidlertid at maskinen ikke vil starte i det hele tatt. Jeg vet helt sikkert at HK støtter den nye prosessoren, så jeg mistenker at problemet ligger i slotconverteren. Det fulgte ikke med manual, og det står ingen produsent/typenummer på den. Jeg lurer på om det var en ASUS-converter (?). Det er imidlertid et par jumper-pinner. Noen med instilling for auto/overclock og de andre kan jeg tenke meg har med spenningen å gjøre. Kan problemet ligge i jumpersettingen, eller er det noen som har ide om en løsning? Er det noen risiko forbundet med å skifte jumper til feil spenning? Hilsen Arne Lenke til kommentar
muffe Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Det er mest sannsynlig jumper-settingsene det er galt med. Å stille feil multiplier er ikke så farlig, men å sette gal vcore kan være litt mere risky. Prøv å søk litt på nettet om slotconvertere, og du vil sikkert finne mange tips. Eventuelt kan du jo spørre den/de som du kjøpte den av om de har noen ideer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå