Gå til innhold

Slotconverter/jumpersetting?

aaad

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har rotet frem min noe eldre pentium II PC for å sette inn en "ny" prosessor. Jeg oppgraderer fra Cel266/slot1 til Cel533/370 ved hjelp av en slotconverter jeg kjøpte for et halvt års tid siden.

Problemet er imidlertid at maskinen ikke vil starte i det hele tatt. Jeg vet helt sikkert at HK støtter den nye prosessoren, så jeg mistenker at problemet ligger i slotconverteren.

Det fulgte ikke med manual, og det står ingen produsent/typenummer på den. Jeg lurer på om det var en ASUS-converter (?). Det er imidlertid et par jumper-pinner. Noen med instilling for auto/overclock og de andre kan jeg tenke meg har med spenningen å gjøre.

Kan problemet ligge i jumpersettingen, eller er det noen som har ide om en løsning? Er det noen risiko forbundet med å skifte jumper til feil spenning?

Hilsen Arne

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mest sannsynlig jumper-settingsene det er galt med. Å stille feil multiplier er ikke så farlig, men å sette gal vcore kan være litt mere risky.

Prøv å søk litt på nettet om slotconvertere, og du vil sikkert finne mange tips. Eventuelt kan du jo spørre den/de som du kjøpte den av om de har noen ideer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...