Gå til innhold

så vanskelig å finne fisheye linse

Anbefalte innlegg

det er så iriterende vaskelig å finne fisheye linser til video kamerar.:wallbash:

jeg har selv et panasonic nv-gs500 med filter diameter 43mm. jeg har lett lenge på nettet å har til nå funnet denne og denne men jeg er usikker på at de passer til kamerat mitt til å med en adapter ring. :hmm:

Endret av erikman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hadde sett for meg noe litt biligre noe til 1500-2000 kr. viss det finnes en step up ring som er 43 til 62 så villle det passe flott for de jeg har sett på finnes det noen side hvor man kan se på de forskjellige typene ringer

Lenke til kommentar
hadde sett for meg noe litt biligre noe til 1500-2000 kr. viss det finnes en step up ring som er 43 til 62 så villle det passe flott for de jeg har sett på finnes det noen side hvor man kan se på de forskjellige typene ringer

Bare husk at med stepup-ring bruker du bare senter av bildesirkelen på objektivet, og vil ikke få "full" fisheye-effekt. Da må du ha noe som passer, evt. stepdown-ring og mindre fisheye, men da får du vignettering så det holder...
Lenke til kommentar

jeg har sett litt på denne da vil jeg trenge en step down ring men er litt usikke på hvor god kvaliteten er pga prisen. Har også vurdert denne men synes ikke bildene er så veldig beskrivende så det er vanskelig å se om den er bra. jeg er ikke særlig god med å tyde spesifikasjoner så kan noen hjelpe meg med å se om det er en god linse. vill hels ha en god bue på bildet.

Endret av erikman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...