erikman Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) det er så iriterende vaskelig å finne fisheye linser til video kamerar. jeg har selv et panasonic nv-gs500 med filter diameter 43mm. jeg har lett lenge på nettet å har til nå funnet denne og denne men jeg er usikker på at de passer til kamerat mitt til å med en adapter ring. Endret 18. juni 2007 av erikman Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) Dei forsatslinsene Scandinavianphoto har med 43mm diameter finn du her: http://www.scandinavianphoto.se/product/li...spx?sid=6273758 Ingen av dei er fisheye, men den tredje på lista er no ganske ekstrem vidvinkel iallfall. Redigert: Demovideoar av den finn du her. Endret 18. juni 2007 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
erikman Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 ja så litt på den jeg å men du vil da ikke få det bua bildet som jeg er ute etter Lenke til kommentar
erikman Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 på den siden fant jeg en sammenligning med denne fisheye linsa. men finnes det en 37-43 mm adapter ring.du kan også finne 43mm linser her. viss du stiller in alt her så finner du denne fisheye linsa det betyr ell at den skal passe?? Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Fish eye forsatser i (37 eller 58 mm) størrelse finner du her: http://www.bhphotovideo.com/3results/contr...%7EType_Fisheye Bruk step up ring (43 to 58 mm) for å få den til å passe. Lenke til kommentar
erikman Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 hadde sett for meg noe litt biligre noe til 1500-2000 kr. viss det finnes en step up ring som er 43 til 62 så villle det passe flott for de jeg har sett på finnes det noen side hvor man kan se på de forskjellige typene ringer Lenke til kommentar
erikman Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 (endret) desutten så ligger den ene linsa jeg har lagt ut link til der. det står også at den har en filter diameter på 62 mm Endret 19. juni 2007 av erikman Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 hadde sett for meg noe litt biligre noe til 1500-2000 kr. viss det finnes en step up ring som er 43 til 62 så villle det passe flott for de jeg har sett på finnes det noen side hvor man kan se på de forskjellige typene ringer Bare husk at med stepup-ring bruker du bare senter av bildesirkelen på objektivet, og vil ikke få "full" fisheye-effekt. Da må du ha noe som passer, evt. stepdown-ring og mindre fisheye, men da får du vignettering så det holder... Lenke til kommentar
erikman Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 (endret) jeg har sett litt på denne da vil jeg trenge en step down ring men er litt usikke på hvor god kvaliteten er pga prisen. Har også vurdert denne men synes ikke bildene er så veldig beskrivende så det er vanskelig å se om den er bra. jeg er ikke særlig god med å tyde spesifikasjoner så kan noen hjelpe meg med å se om det er en god linse. vill hels ha en god bue på bildet. Endret 20. juni 2007 av erikman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå