diosyria Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Jeg har kjøpt meg en D-link dir 655 router og har 26 mb linje fra Get. Når jeg kobler til en tp kabel, ligger min hastighet på alt fra 20-26 mb ved test med programmet tptest. Har Wpa kryptert og kjører trådløst med laptopen. Nå oppnår jeg maks hatighet på 6 mb!! På spill maskina mi har jeg vært opp i kanskje 12 Laptopen er forøvrig en Acer travelmate 4652lmi Noen som har noen ideer vedr.dette? Innstillinger i routeren som må gjøres om? KjørerWin Xp pro på begge og de har kjørt på 20 mb linje fra Lyse i over 1 år så tror ikke det er nettverkskortene heller........ På forhånd takk Lenke til kommentar
diosyria Skrevet 20. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2007 Jeg har kjøpt meg en D-link dir 655 router og har 26 mb linje fra Get.Når jeg kobler til en tp kabel, ligger min hastighet på alt fra 20-26 mb ved test med programmet tptest. Har Wpa kryptert og kjører trådløst med laptopen. Nå oppnår jeg maks hatighet på 6 mb!! På spill maskina mi har jeg vært opp i kanskje 12 Laptopen er forøvrig en Acer travelmate 4652lmi Noen som har noen ideer vedr.dette? Innstillinger i routeren som må gjøres om? KjørerWin Xp pro på begge og de har kjørt på 20 mb linje fra Lyse i over 1 år så tror ikke det er nettverkskortene heller........ På forhånd takk 8888558[/snapback] "Bump" Anyone? Lenke til kommentar
locks4u Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Jeg har kjøpt meg en D-link dir 655 router og har 26 mb linje fra Get.Når jeg kobler til en tp kabel, ligger min hastighet på alt fra 20-26 mb ved test med programmet tptest. Har Wpa kryptert og kjører trådløst med laptopen. Nå oppnår jeg maks hatighet på 6 mb!! På spill maskina mi har jeg vært opp i kanskje 12 Laptopen er forøvrig en Acer travelmate 4652lmi Noen som har noen ideer vedr.dette? Innstillinger i routeren som må gjøres om? KjørerWin Xp pro på begge og de har kjørt på 20 mb linje fra Lyse i over 1 år så tror ikke det er nettverkskortene heller........ På forhånd takk Hei. Jeg sitter nå med eksakt samme problem som du beskriver, har du fått ordnet det slik at du kan kjøre full hastighet med trådløst? og hva var det du gjorde for å få det til??? På forhand takk Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Du har et 11g-nettverkskort? 6mbit er ofte helt vanlig praktisk hastighet der. Spesiellt side du har på kryptering, det struper også hastigheten. Skaff deg et N-nettverkskort . Da får du høyere teoretisk hastighet, og bytt kanskje også fra wpa-kryptering til mac-filtrering som sikkerhet. Lenke til kommentar
maheath Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 (endret) Får nå full 14.4 mbits/sek på min bærbare her, og det er trådløst. Så det skal ikke være så mye problem med en rask ruter. Edit: Kjører med g-standard og WPA kryptering. ;-) Sjekket om det er noe innstillinger på PCene? Du kan jo prøve en tweak test og se hva den sier. http://www.dslreports.com/tweaks Endret 19. januar 2008 av maheath Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 maheath: Kommer helt ann på hva slags ruter du har, hva slags kort du har - og ikke minst hvor kraftig kryptering du kjører, og dektningsforholdene der du bor. En rask ruter har INGENTING å si om kortet er tregt . Lenke til kommentar
Dromle Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Skaff deg et N-nettverkskort . Da får du høyere teoretisk hastighet, og bytt kanskje også fra wpa-kryptering til mac-filtrering som sikkerhet. Ved å bytte fra wpa-kryptering til ingen kryptering men mac-filtrering kan også all trafikken mellom deg og routeren enkelt sniffes av en tredjepart, bl.a. brukerkontoer og passord. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Derfor skrev jeg kanskje. Denne tredjeparten må isåfall befinne seg innenfor ditt trådløse nettverk, altså i nabolaget, am I right? Lenke til kommentar
kosteb00 Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 jeg har samme linje fra get og der sa de at de bare garanterer opptil denne hastigheten. Dvs i realiteten må du nok se laaaaangt etter maks hastigheten. 17-20 er nok maks av det linjen klarer. Jeg lastet ned en fil fra ftp på uio og oppnådde maks 2.5mb i sekundet (mens linja skal kunne klare 3,2) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå