jst_productions Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Hvordan kabel (usb, firewire) bruker man for å sende over filmer til data fra dv kameraet?? Skal kjøpe meg et kamera nå men har ikke firewirekort. Er det forskjell på kvaliteten på filmene om jeg bruker usb eller firewire??? Mvh Joachim Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Firewire er vel raskere enn USB 1.x... Lenke til kommentar
jst_productions Skrevet 5. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2003 ja, det er raskere, men blir det dårligere kvalitete på filmen med usb?? Lenke til kommentar
*T* Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Jeg ville brukt firewire. Da det mest sansynelig ikke er USB 2.0 på dv kameraet, og firewire er MYE raskere enn USB 1.x (400mb/s mot 12mb/s). I tillegg vil du sikkert redigere filmen din å da trenger du ett redigeringsprogram, som er enkelt å bruke (slik at man ikke blir innesluttet å lei seg, når man ikke får til ) Jeg vil anbefale Pinnacle Studio 8 dv, koster ca 1000-1200kr og da får du firewire kort til pc'en og en programvare som er enkel å bruke. Bruker det selv og kan trykt anbefale det. Når du blir litt mer dreven i gamet så kan du jo alltids teste deg på Adobe Premier. Lykke til da! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå