morten_50 Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) Hei jeg har fått meg en Mercury som ikke får kjølevann, og det som er problemet er at jeg ikke får av undervannshuset skal det være prob og få av? Endret 10. august 2007 av morten_50 Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Får du ikke løsnet boltene eller har du løsnet de og undervannshuset vil ikke komme av? Lenke til kommentar
morten_50 Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 Boltene og alt det er løst, men gir-staget som går ned i huset vil ikke av. Derfor vil ikke huset av. Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Det skal kunne skrus av, er ikke sikker på hvordan på din motor, men på yamaha 9,9 er det ett lite stykke over skille mellom undervannshuset og stammen, en liten duppeditt der man kan skru girstaget av.... litt vanskelig og forklare Lenke til kommentar
morten_50 Skrevet 23. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2007 Jeg sliter med at den ikke kjøler, impelleren er helt ny.. Noen som vet noe om det? Lenke til kommentar
cyber1337 Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 hadde det problemet på gamle båten min. da var det bare å pirke litt med en stål tråd oppi der som kjølevannet skal komme ut. Lenke til kommentar
morten_50 Skrevet 24. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2007 det går jo en slange inn på motoren jeg kan ta av den og se om den er tett eller noe.. Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 (endret) Ja, det kan lønne seg, tester du motoren i en tønne eller med en såkalt "muffe" du trer over vannintaket? du kan ta av undervannshuset og bare ta hageslangen på det røret der vannet går opp fra impelleren, så finner du fort ut om problemet er i blokka eller undervannshuset.... Men kjenn om det kommer luft ut av kontrollstrålen når den går, gjør det det, får ikke impelleren nok vann.... Endret 24. juni 2007 av csViRuS Lenke til kommentar
morten_50 Skrevet 29. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2007 Det kommer eksos ut i kjøleslangen.. når jeg tar av slangen på motoren så kommer det eksos ut, + når jeg blåser i slangen når motoren er av så kommer lufta ut i eksosen.. Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 det pleier jo å komme ut en del vann sammen med eksosen, men det skal vel ikke komme eksos ut i kontrollstrålen Ble litt usikker nå...... Lenke til kommentar
morten_50 Skrevet 30. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2007 Jeg og er ganske Forvirret. Jeg har ikke PEILING på hva jeg skal gjøre Lenke til kommentar
morten_50 Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2007 Altså: Nå har jeg prøvt det med vannslangen som ble sagt, og da kom det kjølevann ut. Jeg har og tatt av undervannshuset og prøvt og ha drill på det mens det står i vann. og impelleren virker. Men det som er så rart er at når alt blir sammenkoblet så kommer det ikke kjølevann. Jeg forstår ikke hva som kan være galt, tok ut termostaten og jeg for og sjekk om vannet kom, men neida...:S Det kommer fremdeles Eksos ut at kjøleslangen når motoren er blitt varm Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Når du setter på undervannshuset, må du passe på at røret til kjølevannet som går opp til motoren, treffer nedi impellerhuset..... Vanskelig og se men det skal gå... Lenke til kommentar
tasmann Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Hei jeg har fått meg en Mercury som ikke får kjølevann, og det som er problemet er at jeg ikke får av undervannshuset skal det være prob og få av? 8888550[/snapback] probleme kan ligge i akslingen frå motoren og ned til girhuset. den pleier å sitte ganske fast. ein god tanke kan å five på noko gris visst du klare å få girhuset av, så du kalrer å ta girhuset av ein seinare gang også. det kan også vere giret. Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Hvis du leser resten av tråden ser du at han har fått av undervannshuset, og byttet impeller med får fortsatt ikke kjøling......... Lenke til kommentar
morten_50 Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 det som er problemet er nede i undervannshuset.. Det er akkuratt som ikke impelleren sendet vannet videre.. og jeg kan ikke forstå hvorfor... Lenke til kommentar
morten_50 Skrevet 22. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2007 ALTSÅ! nå har jeg prøvt det meste. men Vannet kommer ikke opp fra impelleren. Àlt er som det skal, (det skal ikke gå ann og gjøre feil) oppi der... Lenke til kommentar
morten_50 Skrevet 3. august 2007 Forfatter Del Skrevet 3. august 2007 Nå kommer det vann opp i fra impelleren når jeg setter på en drill på undervannshuset. når jeg prøver og kjøre vannet inn manuelt mens undervannshuset er av kommer det kjølevann ut. Jeg har satt på en extra slange nede på huset slik at slangene treffer hverandre, men vannet kommer ikke opp. jeg er heilt matt, jeg har prøvt ALT og jeg forstår ikke feilen Tenkte jeg skulle montere den på båten i morgen og starte den og se om det virker bare for og ha prøvt det også. Noen som har opplevt noe lignende? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå