Gå til innhold

Mercury Viking 10HK (15) (problem løst)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det kan lønne seg, tester du motoren i en tønne eller med en såkalt "muffe" du trer over vannintaket? du kan ta av undervannshuset og bare ta hageslangen på det røret der vannet går opp fra impelleren, så finner du fort ut om problemet er i blokka eller undervannshuset....

Men kjenn om det kommer luft ut av kontrollstrålen når den går, gjør det det, får ikke impelleren nok vann....

Endret av csViRuS
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Altså:

Nå har jeg prøvt det med vannslangen som ble sagt, og da kom det kjølevann ut.

Jeg har og tatt av undervannshuset og prøvt og ha drill på det mens det står i vann. og impelleren virker.

Men det som er så rart er at når alt blir sammenkoblet så kommer det ikke kjølevann.

Jeg forstår ikke hva som kan være galt, tok ut termostaten og jeg for og sjekk om vannet kom, men neida...:S

Det kommer fremdeles Eksos ut at kjøleslangen når motoren er blitt varm :dontgetit:

Lenke til kommentar
Hei jeg har fått meg en Mercury som ikke får kjølevann, og det som er problemet er at jeg ikke får av undervannshuset :(

skal det være prob og få av?

8888550[/snapback]

probleme kan ligge i akslingen frå motoren og ned til girhuset. den pleier å sitte ganske fast. ein god tanke kan å five på noko gris visst du klare å få girhuset av, så du kalrer å ta girhuset av ein seinare gang også.

det kan også vere giret.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Nå kommer det vann opp i fra impelleren når jeg setter på en drill på undervannshuset.

når jeg prøver og kjøre vannet inn manuelt mens undervannshuset er av kommer det kjølevann ut.

Jeg har satt på en extra slange nede på huset slik at slangene treffer hverandre, men vannet kommer ikke opp.

jeg er heilt matt, jeg har prøvt ALT og jeg forstår ikke feilen :(

Tenkte jeg skulle montere den på båten i morgen og starte den og se om det virker bare for og ha prøvt det også.

Noen som har opplevt noe lignende?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...