pinnsvin Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) Hei, jeg har jobbet i den samme bedriften i 1 1/2, det er ei lita, privat bedrift med bare 10 ansatte. Det er ei kro, og det kan da følgelig bli svært hektisk og stressende i rushtider. Det er da jeg får problemer med en av sjefene mine (jeg har to). Hun er ei dame som liker å la ting gå ut over andre når hun er i dårlig humør eller når ting ikke går etter planen. Hadde hun kommet med konstruktiv kritikk ville jeg ikke hatt noe problemer med det, men hun kommer med utsagn som at "du er håpløs", "du skriver som en kråke, lær deg å skriv", eller truer med å trekke ting fra lønna hvis jeg er uheldig og knuser en kopp eller lignende har det gått for langt føler jeg. Jeg har taklet dette bra føler jeg, helt til 4 - 5 mnd tilbake da det kokte over for meg, jeg forsvarte da meg selv og sa at dette finner jeg meg ikke i lenger. Da det igjen gikk skeis her i helgen, kom hun meg følgende utsagn "jeg er sjefen din, uansett hva jeg sier så skal du ikke svare" Jeg prøvde (og prøver hele tiden) å si at når hun regelrett trakasserer meg så må jeg få skape en dialog. Men dette kom ikke på tale. Det siste året har jeg gått i uker og gruet meg til å være på vakt sammen med henne, og har nå bestemt meg for å si opp etter sommeren. Hun sa til og med at det "tydligvis var hun som var problemet", så det vet hun om, men det er det at hun ikke gjør noe med det. For det er ikke bare meg som får sånne kommentarer og utsagn slengt mot seg mest flere titalls spisegjester sitter å ser på, det er også den daglige lederen og andre kjøkkenhjelpere. Men, jeg laget en tråd her fordi... jeg lurer på om det er en plass jeg kan få hjelp? Bedriften og jeg er ikke medlem i noe arbeidforbund osv, men ejg føler det er min plikt å ordne dette her. For hun kan ikke fortsette sånn, og hun hører ikke på meg, ikke på daglig leder og da vet jeg ikke hva jeg skal gjøre mer.. Rett og slett... Anyone? Jeg går forresten bra sammen med resten av gjengen, også den andre sjefen min... Så det står ikke å meg. edit; leif Endret 18. juni 2007 av pinnsvin Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Si det til den andre sjefen. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Kan du ikke bare slutte, det har aldri vært enklere å få seg jobb enn i arbeidsmarkedet anno 2007. Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Kan du ikke bare slutte, det har aldri vært enklere å få seg jobb enn i arbeidsmarkedet anno 2007. 8889370[/snapback] Med Valla saken friskt i minne, så tror jeg ikke det er løsningen. Prat med den andre sjefen din. Si at hvis saken ikke bedrer seg, så ser du ingen andre muligheter enn å ta ut sykemelding pga stresset hun påfører deg. Er du fast ansatt skal du da fortsatt ha lønn Lenke til kommentar
gorber Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Ja, det er god moral, sykemeld deg når noen er ekle. Si heller F*** you, her gidder ikke jeg å jobbe! Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Ja, det er god moral, sykemeld deg når noen er ekle. Si heller F*** you, her gidder ikke jeg å jobbe! 8889854[/snapback] Tja, moral eller ikke. Fakta? Lenke til kommentar
gorber Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Fakta hva da? Jeg mener at å sykemelde deg når noen er ekle bare er en kortsiktig å dårlig løsning. Det vil være mye bedre på lang sikt for trådstarter om hun bare skifter beite. Jeg skjønner forøvrig ikke helt sammenligningen til Vallasaken. Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Fakta hva da? Jeg mener at å sykemelde deg når noen er ekle bare er en kortsiktig å dårlig løsning. Det vil være mye bedre på lang sikt for trådstarter om hun bare skifter beite. Jeg skjønner forøvrig ikke helt sammenligningen til Vallasaken. 8890597[/snapback] Tydelig at du har noe imot trygdesnyltere o.l, men her er det snakk om mobbing på arbeidsplassen. Poenget med sammenligningen av Valla saken var at det der også var snakk om mobbing på arbeidsplassen. Var det noe mer, så må du gjerne sende en pm, for å det er ikke vits i å praie denne tråden. Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 Som jeg skrev, skal jeg slutte. Men det er trist å se at de andre som ikke tørr å stå opp imot sjefen min lar seg kue... Det kom kanskje ikke så godt fram i førstepost, men det jeg egentlig lurer på er... Kan jeg og de andre på jobben få hjelp til noen offentlig assistanse (arbeiderorganisasjon osv) pga. av dette her (mobbing)? Som sagt er bedriften ikke medlem av noe og det hjelper lite at vi prøver å snakke. Folk trenger jo jobb og finner seg i dette, selv om de hater jobben... Men vi trenger hjelp Andre sjefen skal jeg snakke med, men det hjelper nok ikke så mye. Hun selv nekter å jobbe med den andre sjefen min (som plager), fordi hun vet hvordan hun er. Den gode sjefen sier "knip att ørene, jeg vet hvordan det er men det er ikke noe å gjøre". Hun går uansett ut i permisjon om noen uker. Sykmelding er lite aktuelt da jeg studerer ved siden av, selv om det er 75% stilling. Dette tærer inn til sjela altså! Surt å gå rundt å tenke på sånt hele dagen. Takk for hjelp så langt da, dere, det er kjempeflott! Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Du kan klage til arbeidstilsynet. Er situasjonen slik du beskriver, så kan de foreta tilsyn på arbeidsplassen for å se hvordan situasjonen er. Har vurdert det selv en gang, for jeg sliter med tilsvarende problem fra en overordnet også, men det er bare meg som får problemene. Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 Ah... Det var noe sånt jeg ville finne ut om. Takk til deg, jeg skal snakke med resten og høre hva de synest, for dette må stoppes. Trist at dette skjer med deg også, det ødelegger så mye mer en de 7-8 timene du er på jobb. Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Synes det er lite tak i daglig leder som ikke tar tak i problemet ditt. Hadde jeg vært leder og fått høre noe slikt fra en av mine ansatte hadde mobberen fått muntlig advarsel, så skriftlig og til slutt sparken. Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 Daglig leder blir også ... plaget av arbeidsgiver, og hun støtter meg fullt ut i det jeg gjør. Hun har også tatt det opp med henne, men hun hører nok ikke på daglig leder en gang. Det er forresten også bittelitt vanskelig for daglig leder å sparke sjefen da du Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Åh, hehe, da forstod jeg feil. Jeg trodde at det var din overordnede som var ekkel, og at daglig leder var sjef for hele butikken. Jeg skjønner det blir vanskelig å sparke noen som sitter høyere i hierarkiet ja! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå