kjeklulf Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Det ligger allerede med men koster noen få tiere å aktivere. Fungerer helt greit. Lenke til kommentar
adale Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Det ligger allerede med men koster noen få tiere å aktivere. Fungerer helt greit. 9094856[/snapback] Hvordan aktiverer jeg det? På telefonen, eller må jeg installere Route66 softwaren? Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 (endret) Det kan gjøres ved å gå inn på Navigator -> Tillegg men da må du betale for datatrafikken ved innstallering. Du kan også gjøre det fra Route66. Jeg husker ikke akkurat hvor mye det koster men det er noen få tiere. Jeg har spart inn de allerede... Endret 18. juli 2007 av kjeklulf Lenke til kommentar
chivasen Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 har i dag en SE w810i. Egentlig fornøyd med mp3 delen. Noen som kan svare på om jeg får en like grei lyd fra 6110 ? Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 har i dag en SE w810i. Egentlig fornøyd med mp3 delen. Noen som kan svare på om jeg får en like grei lyd fra 6110 ? 9095552[/snapback] Nokia har normalt god lyd, og den ligger ikke tilbake for Se-telefonene. Jeg er meget godt fornøyd med lyden i 6110, og den kan spille meget høyt. Imidlertid er det noe susing ved avspilling. Høres ved avspilling av rolig musikk. Dette merket jeg også på musikkmobilen 530 da jeg hadde den. Men det var til å leve med. Da jeg ikke har 3,5 mm adapter har jeg ikke fått testet ut lyden i skikkelige hodetelefoner. Men regner med at den er bra! Walkman-modellene er betjeningsmessig meget gode, men som sagt er de ikke noe bedre enn Nokia på selve lyden. 6110 har ikke egne musikk-knapper, men en av tastene kan settes opp til hurtigstart av en rekke funksjoner, bla annet start av musikkspilleren, om man ønsker dette. Musikkspilleren i 6110 er av den typen som finnes på musikkmobilene N73 ME 5300 og 5700. Det fungerer meget bra. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Noen som vet om Route66-kartet kan oppgraderes til fotoboks-varsler? I Nokia navigator: valg->Tillegg->Sikkerhetskameraer->Valg->Route 66 butikk->Europe->Western Europe->Nordics Der får du tilbud om å laste ned en 74kB fil til til 9,95Euro Har ikke lastet den ned selv. Du kan ellers selv legge inn hastighetsalarm på ønsket hastighet helt gratis, men den tilpasser seg ikke etter hvor du kjører. Lenke til kommentar
gladmobilja Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 (endret) "Nokia har normalt god lyd, og den ligger ikke tilbake for Se-telefonene. Jeg er meget godt fornøyd med lyden i 6110, og den kan spille meget høyt. Imidlertid er det noe susing ved avspilling. Høres ved avspilling av rolig musikk. Dette merket jeg også på musikkmobilen 530 da jeg hadde den. Men det var til å leve med." X2 Den eneste "stille" (musikk)mobil er N91. Ingen sus der, kun god lyd.. Endret 18. juli 2007 av gladmobilja Lenke til kommentar
Torsen Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Er det noen som vet om 6110 Navigator med Route 66 har med fartsgrenser og om disse kan vises på Navigator, evt at den varsler om du ligger over fartsgrensene ? Eller snakker vi da om funksjonalitet som kun de dedikerte bil GPS'ene har ? Lenke til kommentar
adale Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Ja, det kan registreres en topphastighet som gir et utslag når denne nåes. Er det noen som vet hvordan tripp-telleren virker? Er det mulig å måle nøyaktig hvor langt man går en tur i skogen? Hva hvis man går i en sirkel, måler den fortsatt distansen, eller blir den null? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Er det noen som vet hvordan tripp-telleren virker? Er det mulig å måle nøyaktig hvor langt man går en tur i skogen? Hva hvis man går i en sirkel, måler den fortsatt distansen, eller blir den null? Anbefaler å bruke denne som er en langt mer avansert tripteller: http://research.nokia.com/research/projects/SportsTracker/ Lenke til kommentar
adale Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Jeg kopierte kartdatabsen i henhold til det som er skrevet her (frem og tilbake til PC), men jeg har selvfølgelig mistet norsk stemmer. Har bare valget "Automatisk" og "English". Noen som vet hva jeg må gjøre? Lenke til kommentar
adale Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Er det forresten noen som vet om et Symbian program som kan gi meg en blinkende lyslampe når jeg har en ny melding. Andre telefoner har jo det. Synes det er synd denne telefonen ikke har det. Må jo dra ned dekselet for å sjekke om jeg har fått nye meldinger pga strømsparingsfunksjonen. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Jeg kopierte kartdatabsen i henhold til det som er skrevet her (frem og tilbake til PC), men jeg har selvfølgelig mistet norsk stemmer. Har bare valget "Automatisk" og "English". Noen som vet hva jeg må gjøre? 9107760[/snapback] Det skal ikke være nødvendig å kopiere som nevnt tidligere. Hvis du setter inn et tomt minnekort og starter opp Navigator vil standardinnstillingene bli kopiert over til kortet automatisk. Lenke til kommentar
adale Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 men kartdatabasen er på 330MB? Må ikke det kopieres til det nye kortet? Lenke til kommentar
Torsen Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Ja, det kan registreres en topphastighet som gir et utslag når denne nåes. Er det noen som vet hvordan tripp-telleren virker? Er det mulig å måle nøyaktig hvor langt man går en tur i skogen? Hva hvis man går i en sirkel, måler den fortsatt distansen, eller blir den null? 9100316[/snapback] Har nå testet ut 6110 og medfølgende GPS program(ikke Route66) og ser ut til at den måler distanse ganske nøyaktig, testet den mot sykkelcomputeren som viste 7,26 km mens GPS målte 6,9 km (hadde den i sekken, mulig det påvirket nøyaktigheten). Skal forøvrig prøve Nokia Sporttrack som ser veldig lovende ut. Angående hastighet og Route66 så kan jeg ikke se fartsgrensene på de forskjellige veiene, men kan legge inn en generell topphastighet som trigger en varsling. Ellers virket navigasjonen ganske presist på den korte turen jeg testet. Lenke til kommentar
aeropilot Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Ja, det kan registreres en topphastighet som gir et utslag når denne nåes. Er det noen som vet hvordan tripp-telleren virker? Er det mulig å måle nøyaktig hvor langt man går en tur i skogen? Hva hvis man går i en sirkel, måler den fortsatt distansen, eller blir den null? 9100316[/snapback] Har nå testet ut 6110 og medfølgende GPS program(ikke Route66) og ser ut til at den måler distanse ganske nøyaktig, testet den mot sykkelcomputeren som viste 7,26 km mens GPS målte 6,9 km (hadde den i sekken, mulig det påvirket nøyaktigheten). Skal forøvrig prøve Nokia Sporttrack som ser veldig lovende ut. Angående hastighet og Route66 så kan jeg ikke se fartsgrensene på de forskjellige veiene, men kan legge inn en generell topphastighet som trigger en varsling. Ellers virket navigasjonen ganske presist på den korte turen jeg testet. 9108657[/snapback] Hei Torsen, Ikke for å kverrulere, men jeg vil vel anta at det er sykkelcomputeren som målte feil, og ikke GPS'en. En GPS vil ikke måle mer feil etter hvor langt du har sykla. Og en unøyaktighet på 360m tror jeg neppe det er i GPS'en... Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Noen som har funnet den oppdateringen det står om på VG-Nett nå i ettermiddag? http://www1.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=153169 Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Noen som har funnet den oppdateringen det står om på VG-Nett nå i ettermiddag? http://www1.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=153169 9110140[/snapback] Kanskje her? http://www.nokia.no/support/software/softwareupdate.php eller her? http://www.nokia.com/A4176089?N95 Har ikke denne modellen sjøl, så jeg kan ikke sjekke vha. produktkoden. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Jeg hadde da ikke spurt om jeg ikke hadde sjekket det først. Lenke til kommentar
adale Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Det de snakker om i artikkelen i VG og på Digi er rett og slett fw oppdateringer. De fleste med 6110 har denne inne. Hva jeg savner er litt mer info om bruk av AGPS. Jeg startet en egen tråd om dette, men ingen har svart på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå