Gå til innhold

Nokia 6110 Navigator, erfaringer?

Anbefalte innlegg

Jeg har nå fått denne telefonen, og ting funka bra. Men plutselig kom det 'skadet minnekort' og at jeg måtte formatere det. Etter mye om og men endte det med at jeg gjorde det, og da mista jeg kartet som var installert. Så da lurte jeg bare på om det var mulig å installere det igjen uten at det koster  noe, for jeg får det ikke til. :\

9048971[/snapback]

Kanskje du kan spørre fint i butikken om de kunne kopiere filene til ei minnebrikke. Det er vel en 3-400 MB eller så där. Så kopierer du filene til harddisken din som backup (slik du skulle gjort med en gang du fikk telefonen, og så til minnekortet.

Håper det ordner seg!

Til slutt: Kjøp et større minnekort uansett, fordi det medfølgende for det meste er brukt til kartfilene. Da kan du lagre musikk mm på det også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nettop kjøpt denen. Alt ser ut til å fuingere greit, men når jeg starter GPS programmet står den bare søker ("Henter Posisjon"). Det er riktignok første gangen, men det skal vel ikke ta mer enn 10 min?

Symbolet viser en satelitt og et kryss som blinker ved siden av.

Håper noen har forslag, eller ihvertfall kan bekrefte at det er noe galt.

Lenke til kommentar

Ok, jeg har et spørsmål til dere:

Har noen prøvd den Nokia bluetooth handsfree som har fargeskjerm og koster rundt 1500kr?

Vil den da vise skjerminnhold fra mobilen?

Jeg tenkre sånn ved GPS navigering, kan man da bruke den handsfree til å vise GPS-skjermbilde?

Ps. jeg har E65 til Nokia, men om den BT handsfree klarer å vise skjermen til E65, kunne jeg kjøpt en tomtom pakke og en gps.. Evnt bare driter jeg i hele saken og kjøper en standalone gps, ehe.. blir vel ca. samme prisen.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

hver dag sitter jeg i en krangel med meg selv om jeg skal stikke og kjøpe 6110 eller om jeg skal vente litt.

jeg skal igjen ta en tur til siba idag for å se på den, jeg blir litt redd for den slå av og slå på den, har opplevd litt av det på en 6280 men det kan da ikke være så ille?

jeg måtte bare få det ut :D!! :dribble::whistle:

Lenke til kommentar

Noen som har fått til push e-post? Så vidt jeg kan se, må jeg installere 3part programvare for å få dette til å fungere. Jeg hadde samme problemet med E61. Da installerte jeg Exchange for Nokia. Så vidt jeg kan se, har ikke denne kommet?

Lenke til kommentar

hver dag sitter jeg i en krangel med meg selv om jeg skal stikke og kjøpe 6110 eller om jeg skal vente litt.

jeg skal igjen ta en tur til siba idag for å se på den, jeg blir litt redd for den slå av og slå på den, har opplevd litt av det på en 6280 men det kan da ikke være så ille?

Om du er innom så prøv den øverste tasteraden på tastaturet. Dette er den største bakdelen med telefonen, en konstruksjonsfeil ser det faktisk ut som.

Om du ikke har noen problemer med dette så er det bare å trå til. Fantastisk telefon.

Lenke til kommentar

Om du er innom så prøv den øverste tasteraden på tastaturet. Dette er den største bakdelen med telefonen, en konstruksjonsfeil ser det faktisk ut som.

Om du ikke har noen problemer med dette så er det bare å trå til. Fantastisk telefon.

9066178[/snapback]

har prøvd den, det er ikke no verre enn den n73'en jeg bruker, det var/er den største nedturen med N73, selv om 6110 ikke er like enkelt som i 6280.

Lenke til kommentar

Forsøkte å oppgradere til et større minnekort (2 gb). Brukte Nokia PC Suite til å lage en backup av det eksisterende kortet (det som fulgte med telefonen, m. kartdata) og deretter sette inn det nye og kjøre en restore.

Da får jeg bare feilmeldingen "A critical error occured", og forslag om å restarte PC og mobil, hvilket ikke hjelper.

Noen forslag til hvordan jeg løser dette? Jeg kan ikke bare kopiere minnekortet over direkte fra explorer, for da får jeg ikke med kartdataen.

Håper noen har forslag.

Lenke til kommentar

Fikk lyst på 6110 Navigator jeg.. Men syns den er så dyr.. Bør jeg vente på å vente til over sommeren, eller bare kjøpe det nå? Evt. hvor får jeg det billigst på fysiske butikker? Med mobil, 2 gb minnekort, 2.5mm til 3.5mm adapter blir nesten 4000 kr..

Bør jeg kjøpe 6110 Navigator hvis jeg trenger en ny mobil med GPS og musikk? Er musikk spilleren nesten like bra som SE sin?

Lenke til kommentar
Du bare kobler mobilen til PC`en, og kopierer kartene fra mobilen og til en mappe på PC` en. Deretter bytter du kort og gjør samme operasjonen motsatt vei.

9089336[/snapback]

Jeg får ikke sett kartdata på minnekortet. Totalt får jeg kun sett ca 130 mb med data (programmer, musikk o.l), mens ca. 480 mb er i bruk - antar at det er kartene. De er heller ikke i noen skjulte mapper...

Lenke til kommentar
Jeg får ikke sett kartdata på minnekortet. Totalt får jeg kun sett ca 130 mb med data (programmer, musikk o.l), mens ca. 480 mb er i bruk - antar at det er kartene. De er heller ikke i noen skjulte mapper...

9089396[/snapback]

Det skal ikke være nødvendig med noe restore eller kopiering. Du må bare starte GPS-programmet med det nye minnekortet slik at programmet blir initialisert på nytt.

Lenke til kommentar

9089396[/snapback]

Det skal ikke være nødvendig med noe restore eller kopiering. Du må bare starte GPS-programmet med det nye minnekortet slik at programmet blir initialisert på nytt.

9089449[/snapback]

Jeg har kopiert innholdet fra det originale minnekortet over på to nye minnekort, og det har ikke vært noe problem å kjøre GPS etterpå.

Det er så enkelt som Enure og Kjeklulf sier.

Lenke til kommentar

Jeg prøvde først å kopiere rått alt innhold fra kort til kort, fikk så melding om "kodesynkronisering" hver gang jeg startet Nokia Navigator.

Tok så backup nordenkart fra det gamle kortet til PC med Nokia Map Manager, formaterte det nye kortet i telefonen og tok restore til det nye kortet. Da var feilmeldingen borte. Det var denne prosedyren Nokia support anbefalte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...