Gå til innhold

Nokia 6110 Navigator, erfaringer?


Anbefalte innlegg

Har fått noen riper i displayglasset på min 6110 Navigator. Vurderer å bytte deksel, dersom man kan gjøre dette uten å måtte skru. Har søkt på nettet, men ennå ikke funnet noen demonteringsanvisning.

 

Noen som vet hvordan man får av toppdekslet på denne telefonen, eller har funnet en aktuell link på nettet?

9363189[/snapback]

 

Har ingen link, men jeg kjøpte en 6280 deksel, og når jeg fikk det i posten var det ganske enkelt å se hvor jeg måtte putte inn bankkortene for å få dekslet til å løsne.

 

så at Mytrendyphone hadde 6110 navigator deksel til 149,-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har fått Mail for Exchange til å fungere på 6110?

 

Har lagt inn MfE versjon 1.4, og den fungerer til det meste bortsett fra å lese innhold i epost. Får meldingen:

"Meldinger: Funksjon støttes ikke". Får fint sync'a kalender, kontakter, får tom. opp nye mailer med avsender, emne og meldingsdetaljer.

 

Noen som vet hva det skyldes/har tips til hvordan det kan fikses?

 

Har også prøvd nyeste versjon 2.0, men den støttes overhode ikke av telefonen.

 

setter pris på alle innspill/tips.

Lenke til kommentar
Noen som har fått Mail for Exchange til å fungere på 6110?

 

Har lagt inn MfE versjon 1.4, og den fungerer til det meste bortsett fra å lese innhold i epost. Får meldingen:

"Meldinger: Funksjon støttes ikke". Får fint sync'a kalender, kontakter, får tom. opp nye mailer med avsender, emne og meldingsdetaljer.

 

Noen som vet hva det skyldes/har tips til hvordan det kan fikses?

 

Har også prøvd nyeste versjon 2.0, men den støttes overhode ikke av telefonen.

 

setter pris på alle innspill/tips.

9388312[/snapback]

 

 

Som sagt, Roadsync, som koster 30 dollar, fikser dette. Men jeg vil heller anbefalt å bruke MfE 1.4 og heller bare se Subject i mailen og hvem den er fra. Noen som vet hvor jeg kan få MfE 1.4 fra? Den er ikke hos Nokia. De har bare 2.0 liggend eute.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Noen flere som har fått problemer med batteriet? Nå varer mitt i bare 2 timer i standby og blir kjempevarm. Jeg har sjekket at den ikke bruker et av de batteriene som kunne returneres hos Nokia. DEt kunne den ikke. Men noe som overrasker meg er at Nokia bare har 6 mnd garanti på batteri. Det er dårlig synes jeg. Det burde bli omfattet av garantien på selve telefonen som er 1 år. Ikke nok med det, men jeg må vist vise en kvittering på telefonen for å få nytt batteri, og alle vet jo at den er under 6 måneder?

 

Jeg bruker en av de nyeste fw.

Lenke til kommentar
har prøvd funksjonen "få opplest meldingene" men den dama har dansk aksent.. (eller hvordan det skrives.. kan man få endret på det.. jeg skjønner i hvertfall ikke en dritt av det hun sier nå hun leser opp meldingene mine

9663521[/snapback]

 

Hejza!

 

Så du ka' ikke lide den søde, danske stemme fra Mette?

 

Jeg ser kriminalserien "Forbrydelsen", som går på DR1 (kommer på NRK senere). Den er skide god! Men: Jeg forstår faen meg ikke mer enn 40 % av det de sier, når 70% er vokallyder i svært varierende utgaver og kombinasjoner. Det er på en måte det helt motsatte av det jeg forbinder med tydelig. Og jeg som trodde jeg forsto dansk rimelig godt. Må være noe med københavndialekten...

 

Men så til saken:

 

Bruk menytasten, og finn ikonet for Tale. Klikk på det.

Der kan du velge Språk og Stemme (Silje).

 

Da skulle det ordne seg.

Lenke til kommentar
Kort spørsmål: Skal USB-kabelen kunne lade telefonen? Min originale Nokia-kabel som fulgte med telefonen gjør ikke det fra USB-porten på min ACer laptop.

 

svaret er vel Nei, USB kabelen er for å synkronisere telefonen med PC-en. Den bruker heller ikke samme kontakt til å koble til som laderen gjør.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Dette så interessant ut!

 

Slik jeg forstår det, er 6110 kompatibel med nedlastede kart fra Nokia Maps.

 

Imidlertid står det at det koster penger å navigere.

 

Men gjelder dette kart som overføres til minnekortet og deretter brukes i 6110? 6110 trenger jo ikke laste ned noen kart i tillegg, dersom de allerede ligger på minnekortet.

 

 

Jeg var nede i telebutikken og spurte. De sa at alt var gratis så lenge du brukte det norske kartet som fulgte med. Så stemmestyrt navigering og alt var visst gratis å bruke.

Lenke til kommentar

Har satt 6gb (Sandisk) minnekort i 6110. Ser ut til å virke utmerket.

Kan vel dermed anta at 4gb og 8gb også går bra, som opplyst av Sandisk.

Har nå kart over hele vesteuropa + programmer, musikk etc etc, og mengder ledig plass. Føles bra.

 

Route 66 kartene følger ikke med når man bruker PC Suite backup\restore. Måtte bruke en blanding av Route 66 Sync og Nokia Map Manager for å få overført alle kart fra pc \ tidligere minnekort over til mobilen. Litt frem og tilbake og hjernetrim, ok til slutt.

 

6110 har nå virket utmerket med masse bruk i månedsvis, veldig fornøyd. Ok, batteriet kunne vart litt lengre, der er litt (for meg ubetydelig) sus i musikkavspiller, kamera er ikke noe å skryte av under vanskelige forhold men greit at det er der, og en del småting (f.eks 2,5mm pluggen !), men alt i alt, imponerende bra og stabilt maskineri, rask, god samtalelyd, navigasjonen er imponerende bra, rask og gratis i bruk (antar det kan bli dyrt å bruke N95 nav. i utlandet ?). Alt i alt, føles bra i lommen, morro å vise frem, og veldig bra i bruk.

Endret av navi
Lenke til kommentar

Er det fler som har opplevd at talltastaturet slutter å virke og telefonen derfor ikke vil skru seg på (med SIM-kort), bare uten (men fortsatt uten at talltastaturet kan brukes?

 

Edit: Virker som det har gitt seg nå etter en god natts søvn, men vi får se hvordan det går utover dagen.

Endret av TStensland
Lenke til kommentar

Hei, jeg har noen spørsmål jeg håper noen kan svare på.

 

1. Hva må jeg gjøre for å kunne lese e-post på min 6110, evt. kunne sjekke om jeg har fått e-post og sende e-post?

 

2. Er det noen som vet hva prisen er på et 8 gb minnekort, og hvor man kan få tak i ett slikt?

 

3. Jeg har oppdatert programvaren til v 03.58, men under "enehetsbehandling"-"oppdateringer" står det likevel at enheten ikke er oppdatert, hvordan kan dette ha seg?

 

4. Er v 03.58 den nyeste oppdateringen?

 

5. Under "enhetsbehandling"-"profiler", står det at Nokia firmware ikke er konfigurert, hva innebærer dette og hva skjer hvis jeg velger "start konfigurering" (jeg skjønner jo at den vil konfigurere, men hvilken betydning vil det få for telefonen)?

 

6. Er det andre som opplever at MP3-spilleren ikke legger alle sporene i riktige album og har en løsning på problemet?

 

7. Noen som har prøvd å se film på 6110 og vet hvordan man gjør dette?

 

Ble kanskje litt mange spørsmål dette her, men sånn går det når en er inkompetent på område.

 

Blir uansett kjempe takknemlig hvis noen tar seg tid til å svare på ett eller flere av spørsmålene.

 

Forøvrig er jeg kjempefornøyd med telefonen, spesielt sportstrackeren er genial for å måle lengden på joggeturer eller andre turer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...