Gå til innhold

Visakort kode generator

John-B

Anbefalte innlegg

Jeg har teite foreldre som er altfor skeptiske til å betale med kredittkort over internett.

Jeg er ikke fyllt 18 enda, så jeg har bare et VISA Electron kort, og såvidt jeg vet, går det ikke an å bestille på internett med det (det står ingen kode på fremsiden).

Men, jeg hadde en gang en VISA/Mastercard kode generator. Denne brukte jeg til å finne koden til mitt kort, og bestillte fra internett. Det funket helt fint.

Men nå finner jeg ikke igjen denne kode generatoren. Har søkt på internett også, men det er håpløst.

Er det noen som vet om en slik en?

Såvidt jeg kan se bryter ikke jeg noen retningslinjer. Svar i privatmelding hvis dere er redd dere gjør det...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke fyllt 18 enda, så jeg har bare et VISA Electron kort, og såvidt jeg vet, går det ikke an å bestille på internett med det (det står ingen kode på fremsiden).

Er du under 18 år har du ikke lov å ha et VISA debit kort. (kan ikke ha et kredit kort heller) Så dette er strengt ulovlig. Grunnen til dette er om du er under 18 år er ikke "underskriften" din gyldig.

Mvh

A. Lyse

Lenke til kommentar

Dere misforstår.

Det er snakk om et vanlig Visa elektron kort, og en konto jeg har i banken.

Butikken jeg skal kjøpe fra aksepterer kun VISA og Mastercard (utenlandsk).

Jeg skal finne koden jeg kan taste inn på internett. (med expiry date).

Kan ikke skjønne hva som skal være ulovlig med det? Pengene er på kontoen, så dette er bare en annen måte å overføre pengene på.

Så jeg er altså kriminell jeg? Jeg bestillte nemlig en DVD film med bankkortet mitt... (med koden som ikke står på kortet)

Lenke til kommentar
Dere misforstår.

Jeg skal finne koden jeg kan taste inn på internett. (med expiry date).

Kan ikke skjønne hva som skal være ulovlig med det? Pengene er på kontoen, så dette er bare en annen måte å overføre pengene på.

Så jeg er altså kriminell jeg? Jeg bestillte nemlig en DVD film med bankkortet mitt...

Det er enda ulovlig fordi du har ikke VISA debit kort, men du vil late som du har dette for et firma. Dette er ulovlig og regnes som forfalskning. Du er under 18 år og har ikke LOV til å ha VISA debit.

Mvh

A. Lyse

Lenke til kommentar
Dere misforstår.

Nei, det er nok du som misforstår. Problemet er at kortet ditt ikke har den VISA-delen som kreves, selv om det står VISA på kortet. Kortet er kun ment til bruk i minibanker og i butikkterminaler.

Lenke til kommentar
Jeg har teite foreldre som er altfor skeptiske til å betale med kredittkort over internett.

Foreldrene din kan bare gå ned i banke deres og spørre om hvor de står i tillfelle de oppdager at noen har tappet kontoen. I banken min sa de og at du må være myndig? Har brukt visa på internet siden 97 uten noen for for problemer. Da eg spurte i banken sa de at om du blir tappet for penger og du ikke har visakort nummeret så alle kan se det, får du pengene tilbake av visa norge.

Lenke til kommentar

Psyco greier... :(

Det går ikke an å overtrekke en konto med Visa Elektron. Kontoen sjekkes automatisk, for å se om det er penger der før det trekkes noe som helst.

Derfor synes jeg det er rart at det skal være så ulovlig.

Uansett, så er det dårlig gjort av VISA å ikke la brukere under 18 få lov å handle gjennom internett. Spesielt siden det faktisk går an.

Lenke til kommentar
Psyco greier... :(

Det går ikke an å overtrekke en konto med Visa Elektron. Kontoen sjekkes automatisk, for å se om det er penger der før det trekkes noe som helst.

Derfor synes jeg det er rart at det skal være så ulovlig.

Uansett, så er det dårlig gjort av VISA å ikke la brukere under 18 få lov å handle gjennom internett. Spesielt siden det faktisk går an.

Nei om du bruker visa delen på kortet ditt/mitt så skjekkes ikke kontoen nei.

Lenke til kommentar

Poenget er at om det går an eller ikke - så er det en eller flere grunner til at "det ikke skal gå an". Og hvordan det juridisk er - så ville jeg ikke tatt noen sjanser. Dokumentfalsk mv. er svært alvorlig og kan få konsekvenser for deg. Mas heller litt på foreldrene dine, eller ta en tur i banken for noen gode råd! Det ville hvertfall jeg gjort - da risikerer jeg ikke noe.

Hva er det du skal kjøpe, forresten?

bfisk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...