Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dumpa! Hva gjør jeg?

Gjest Heartbroken

Anbefalte innlegg

Gjest Heartbroken

Akkurat blitt dumpa av en jente som jeg har vært sammen med i to år. Dette skjedde for ca. en måned siden, og det er første gang jeg har blitt dumpa skikkelig. Jeg er fortsatt helt knust, helt i kjelleren, å klarer ikke innse at jeg mest sansynlig hvis ikke får henne tilbake. Det verste er kanskje det at hun er lillesøsteren til en god kompis av meg.

Skjedde på den klassiske måten. Hun vært borte lenge. Kommer så hjem igjen å river ut hjerte mitt.

Hvordan skal jeg komme over henne? Eller jeg vill jo egentlig ikke det. Men alt jeg gjør blir jo bare krøll å dritt. For er det vert det å prøve å få henne tilbake? Vil jeg kun pine meg selv mer? hvordan kan jeg evt. få til det?

Føler jeg er "stuck in limbo" :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så så. At hun har dumpet deg, betyr ikke undergangen på verden. Ta et dypt pust og slapp av litt. Her (i foumet) vil du få nok av råd.

Aller først, hva mener du med "klassiske måten"? Har hun vært utro mens hun var borte og gjorde det slutt pga det? fins mange måter å dumpe en på, og at hun slo opp med en gang hun kom tilbake, virker litt rart for meg. Hva er grunnen?

Så, hvis det er noen signaler fra henne om at hun angrer seg eller fortsatt er interessert i deg, kan du prøve deg igjen, men i motsatt fall bør du la være for å ikke gjøre situasjonen verre.

Det du bør gjøre nå, er å gi hverandre litt tid og rom, slik at ting roer seg ned. Da blir det lettere å prate om ting som har skjedd, eller kan skje.

Du vil nok ikke komme over henne på en god stund, så du bør prøve å fylle tida di med noe annet enn bare å tenke på henne.

Dette er mitt råd for øyeblikket, kommer ikke på noe mer konkret i farta. Andre brukere vil nok gi et mer utfyllende svar.

Lenke til kommentar

Som mine venner så godt sier det, "Det er nok av fisk i havet", du burde ikke legge deg ned i søla altfor mye for denne jenta hvis hun allerede har gjort det slutt, da sløser du bare vekk unødvendig mye tid på å grave deg ennå lengre ned i søla med håpet oppe, og det er dumt.

Tenk på all den tiden du nå kan bruke til å jobbe, tjene opp masse penger og så dra på ferie til neste år, hvem vet hvor du drar, kanskje til usa for å inspisere restene av World Trade Center.

En helt ny jente, som kommer til å piffe opp følelsene dine, venter på deg der ute, det er bare snakk om tid før du møter henne og du vil da tenke tilbake over hvor lite du bryr deg om eksen din, hah, deilig følelse av likegyldighet, for da har du følelser for en helt ny fisk og hun for deg. :fun:

Lenke til kommentar
Gjest Guest

Takker for svar.

Forholdet var nok litt "ustabilt" før hun dro. Vi var kanskje litt lei hverandre. Hun var borte i nesten fire månder. Så kom hun hjem, å gjorde det slutt samme dag. Jeg tror ikke hun har vært utro. For hun er ikke typen til det. Hun har vært borte å opplevd masse nye ting. Truffet mange nye mennesker, og opplevd ett helt annet liv. Å siden det ikke var så bra da hun dro, har hun husket på det og funnet ut at det ikke var noe mer å sattse på. Det er det hun har sagt. Pluss at jeg har vært idiot å gjort slemme ting:(

Jeg ender liksom opp som tapern, med masse skyldfølelse å sorg.

Å holde seg unna henne helt er faen meg ikke så lett heller siden hun er som sagt søstern til en av de beste vennene mine. Også har vi jo facebook, msn og all den driten.

Huff ble mye dette! Føler bare at livet mitt er meningsløst nå:(

Lenke til kommentar

Ikke klandre deg selv så mye, du har ingen skyld i dette. Tror ikke det hadde gjort noe om du ikke hadde gjort de slemme tingene. Forholdet deres ble satt på prøve mens dere var fraskilt og det er opplagt at hun ikke hadde så mye tro på det. Hun som sviktet deg, ikke omvendt.

Du kan da bare blokkere henne på nettet, men i virkeligheten kan du prøve å unngå henne for en stund. Har en følelse av at hun vil det samme, så det trenger du ikke å bekymre deg over.

Livet kan føles meningsløst nå, men det er ikke stort å gjøre. Hold deg sterk og prøv å komme deg framover.

Lenke til kommentar
Gjør som meg og Ilpostino; Sett deg ned med Al Green, og tørk tårer..

Al Green ftw. Når hans tekster er de mest fornuftigste som finnes sier det litt om hvordan du har det.

Jeg tror ikke hun har vært utro. For hun er ikke typen til det.

den fellen har jeg gått i. jeg tør påstå at alle kan være tilbøyelig til å være utro under gitte forutsettninger.

ellers gjelder det gode gamle; tiden er din venn. til syvende og sist er det det eneste som hjelper.

Lenke til kommentar
Ain't no sunshine when she's gone :(

8895157[/snapback]

Ahh, disse ordene var deprimerende :( Trist å bli dumpa! Du får bare ta tiden til hjelp. En ting er ihvertfall sikkert, du kommer ut av dette som en sterkere person og en mere erfaren fyr med større sjanse for å lykkes neste gang!

Lenke til kommentar
Gjest Guest

Ja jeg håper da det. Men akkurat nå er alt bare dritt! Hele sommern ble ødelagt. Føles som jeg har ligget i koma i fire månder, våknet opp å ikke skjønt hva faen som har skjedd.

Lenke til kommentar
Gjest Guest

Er det noe det går ann å gjøre for å se om hun i det hele tatt bryr seg? Sånn sende bloster eller noe? Eller er det kanskje bare dumt..

Føler at jeg kanskje gir meg for lett. Men det er hvel det jeg burde gjøre.

Huff blir bare surrete i hodet av dette.. Klarer ikke å bare gi henne opp sånn uten videre.

Lenke til kommentar
Er det noe det går ann å gjøre for å se om hun i det hele tatt bryr seg? Sånn sende bloster eller noe? Eller er det kanskje bare dumt..

Føler at jeg kanskje gir meg for lett. Men det er hvel det jeg burde gjøre.

Huff blir bare surrete i hodet av dette.. Klarer ikke å bare gi henne opp sånn uten videre.

8899922[/snapback]

Å sende blomster er vel noe klisje og noe som skal være romantisk, ikke for å finne ut om en jente bryr seg om sin x kjæreste. Det er i hvertfall det jeg tror. Beste du kan gjøre for å finne ut om hun fortsatt bryr seg er å snakke med henne. Møte henne og snakke. Vil hun ikke møte deg kan du vel se på det som et tegn på at hun ikke bryr seg. Som sakt er dette bare hva jeg tror:)

Lenke til kommentar

Oh, den tida like etterpå er vanskelig. Man har lett for å benytte en hver sjanse til å snakke sammen og kunne være i kontakt med den andre for å se hvor mye den bryr seg og fordi man bryr seg selv.

Mange farer ved å gi henne for mye oppmerksomhet:

- Hun oppfører seg som en venn (i begynnelsen er dette bare sårt!)

- Hun er søt og minner deg om det gamle som var, mens hun faktisk har bestemt seg

- Hun blokkerer deg

- Du virker desperat

Åjoda, hun bryr seg nok, mer eller mindre. Hun tenker på deg. Skjønner godt at du vil høre det fra henne! Kjenner den følelsen... man går og følger med på hverandre for å se hvor fort man blir ferdig med det.

Det kan være fint å snakke skikkelig én gang, og bli ferdig med praten. Høre hva hun har å si. Du skjønner antakelig at hun har bestemt seg, og da er det ingen vei tilbake. Det er kanskje denne følelsen du synes er ekkel? At hun bestemte seg uten at du ble "vekket" og fikk gjort noe med det.

Uansett hvor vanskelig det er, tror jeg at det sunneste er å holde avstand, finne på andre ting, og tenke en liten tanke om at det finnes så mange personer i denne verden.

Vet det er fælt... Men du klarer deg gjennom dette!

Lenke til kommentar
Gjest Guest

Ja det er akkurat det som gjør det så mye mer vondt! Hun fant ut at det, uten at jeg en gang var tilstedet. Gledet meg så jeg ikke fikk sove. Så blir jeg istedet kasta i søppla som trach.

Vurderer å gå til en "Shrink". Kan jo ikke være normal å være så deprimert som jeg er nå..

Lenke til kommentar
Akkurat blitt dumpa av en jente som jeg har vært sammen med i to år. Dette skjedde for ca. en måned siden, og det er første gang jeg har blitt dumpa skikkelig. Jeg er fortsatt helt knust, helt i kjelleren, å klarer ikke innse at jeg mest sansynlig hvis ikke får henne tilbake. Det verste er kanskje det at hun er lillesøsteren til en god kompis av meg.

Skjedde på den klassiske måten. Hun vært borte lenge. Kommer så hjem igjen å river ut hjerte mitt.

Hvordan skal jeg komme over henne? Eller jeg vill jo egentlig ikke det. Men alt jeg gjør blir jo bare krøll å dritt. For er det vert det å prøve å få henne tilbake? Vil jeg kun pine meg selv mer? hvordan kan jeg evt. få til det?

Føler jeg er "stuck in limbo" :cry:

8888424[/snapback]

Det finnes mange damer her i verden. Tro meg på det.

Og ja, det er kjipt å bli dumpa. Men kom deg ut og finn deg nye damer. ASAP. Det vil hjelpe deg.

Det kommer ikke noe godt ut av å sitte hjemme foran skjermen og syntes synd på deg selv.

Lenke til kommentar

Aldri noe gøy å bli dumpa. Og det fins ingen ting som hjelper mot kjærlighetssorg. Man må bare la det dø sakte men sikkert ut, akkurat som en brann. Det fins ingenting i verden som kan hindre en brann som allerede er i fyr og flamme, annet enn å ta tiden til hjelp og bare håpe spruten fra brannmannskapet i løpet av de neste timene kanskje får roen over bålet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...