Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Aldersforskjell, hva er passende?

Anbefalte innlegg

Hva tenker dere om 17 og 26?

Da er han altså 29 når jeg er 20.. men jeg er utrolig vokse for alderen og det er det flere som sier til meg hele tiden, måtte ta ansvar for flere i fam min når jeg var mindre og ble voksen tidelig, alltid følt at de som er jevnaldrene med meg nå er så ''småe'' på mange måter, feks når det gjelder selvstendighet,tankegang etc...og alt mulig. Jeg skulle ønske jeg var kanskje 22, vil ikke væræ 18 eller 19 heller men hoppe rett dit, går jo selvfølgelig ikke men...Liker også og omgås de som er over 20, føler vi tenker mye likere enn de som er jevnaldrene med meg...

Hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og når du blir 20, og han er på utkikk etter en ny 17-åring? Neida, det er sikkert deg han vil ha, men spørsmålet er om du vil satse langvarig på et menneske som er på et helt annet nivå i livet enn deg. Du går på skolen, han er kanskje feridg med studier og i full jobb, og lengter kanskje etter rekkehus, stasjonsvogn, hund og to barn (gutt og jente), mens du vil feste?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tenker at han er voksen, mens du er en ungdom. Uten at jeg kjenner han, ville jeg tenkt over om han bruker deg.

Men hvis han er komfortabel med dette, og dere tror et slikt forhold er verdt å satse på, så kan du alltids gi det et forsøk.

Bare tenk over om dere tror dere vil takle all skepsisen blant folk. Den vil det nok være mer enn nok av.

Endret av Lekr
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ser her inne at det diskuteres aldersforskjell og gjenganger er ung jente og eldre gutt....

MEN hva med en ung gutt ,eks.24 som finner ei på 34 og som allerede har to barn med to forskjellige.....Dem har ikke møttes, bare blitt hodestups forelsket via nettet og drømmer om å flytte sammen etter at de har møtt hverandre ei helg (gutten reiser til en annen kant av landet på førstkommende fredag)altså imorgen......

I dette ttilfelle så faller hele greia langt utover grensene for sunn fornuft.....Hva mener andre???

Lenke til kommentar

Etter personlig erfaring, har jeg endret meningene mine om dette.

Frem til man er rundt 16 år synes jeg at kjærester bør være av samme alder eller et år yngre/eldre, men ikke mer enn det.

Når man har fylt 16 år, synes jeg det er greit å gå 4 år oppover i alder, men fortsatt bare 1 år nedover.

Etter man har fylt 20 år synes jeg det er greit med en 5-6 års aldersforskjell. Og når du har fylt 25 år spiller det ingen rolle lenger...

Hovedpoenget her er at i ungdomstida har aldersforskjellen veldig mye å si, mens etter hvert som man blir eldre, vil den komme til å ha mindre betydning for et forhold. Dette er fordi at hvis en 12 åring og en 14 åring blir sammen, eller en 13 åring og en 15 åring, så vil mest sansynelig de to ha forskjellige syn på hva et forhold innebærer, og hva som kreves av partneren. I tillegg gjelder det også sosiale aktiviterer som festing, eventuell røyking/snusing osv. Den yngre personen kan oppleve å bli 'dratt inn' i miljøet til den eldste.

Når man blir eldre og eldre forsvinner dette problemet som regel.

Lenke til kommentar

Da er han altså 29 når jeg er 20.. men jeg er utrolig vokse for alderen og det er det flere som sier til meg hele tiden, måtte ta ansvar for flere i fam min når jeg var mindre og ble voksen tidelig, alltid følt at de som er jevnaldrene med meg nå er så ''småe'' på mange måter, feks når det gjelder selvstendighet,tankegang etc...og alt mulig. Jeg skulle ønske jeg var kanskje 22, vil ikke væræ 18 eller 19 heller men hoppe rett dit, går jo selvfølgelig ikke men...Liker også og omgås de som er over 20, føler vi tenker mye likere enn de som er jevnaldrene med meg...

Hva tenker dere?

Null problem.
Lenke til kommentar

Alle utvikler seg i forskjellig tempo. Kjenner mange som er 20+ som oppfører seg som barn og mange 14 åringer som oppfører seg vel like modent som en av de på 20. Altså, alder har lite å si når man skal bestemme seg for om en virkelig passer sammen med noen. I den tida vi lever i nå vil majoriteten se rart på at fks. en på 20 og en på 14 er sammen. Men hvem faen har rett i å nekte dem det hvis de er oppriktig glad i hverandre, respekterer hverandre og tar vare på hverandre?

Vil si at det samme gjelder for eldre aldersgrupper også... Dette er hvertfall min mening om temaet. :)

Lenke til kommentar

Har alltid vært sammen med eldre jenter\damer, 8år eldre enn meg og det har gått 7 år nå snart hvis jeg ikke tar feil.

Jeg kan ramse opp mange grunner til at folk må slutte med det alder hysteriet.."å herregud, tenk hva han fyren på gata med rosa solbriler tenker" osv. Det er du\dere som skal ha det bra :thumbup:

Alder er lik modenhet stemmer ikke alltid, man må gjøre det som føles rett ..ikke hva andre tenker. Tro meg, mennesker tenker og tror noe uansett.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Celine Marlen

Syntes ikke alder har noe å si i det hele tatt jeg. Så lenge man passer sammen og har det fint. Er selv 18(blir 19 i år), og samboeren min er 32, vi har vært sammen i 3år, og har det helt fantastisk :)

Helt enig med deg der! Jeg er 19 og er sammen med en på 36, vi har vært sammen to år og er 4 mnd på vei! Kunne ikke tenke meg å vært sammen med en som er yngre eller på samme alder som meg, da er mannfolka, eller skal jeg kalle det, guttene så unge!

:)

Lenke til kommentar
Gjest Celine Marlen

Hva tenker dere?

Null problem.

Jeg er 17 og er sammen med en på 32 og kunne ikke tenkt meg en yngre mann å vært sammen med! Vi har vært sammen et år, og jeg skal flytte inn til han til vinteren, og G L E D E R meg! Aldersforskjellen har ingenitng å si, så lenge dere er glade i hverandre.. Husk, alder er kunn et tall! :)

Lykke til videre i livet og stå på ditt!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er sammen med ei jente på 14 år. Jeg er 18. Er det for gale eller ?

Spørs hva du ser etter i forholdet.

For det første er hun ikke "lovlig"

For det andre er det lite sannsynlig hun er veldig seriøs-noe man heller ikke trenger være i en alder av 14-så ikke bli lei deg om hun dropper deg på 18 års dagen sin...(satt litt på spissen,men det er ofte slik det ender med slike forhold)

Lenke til kommentar

Jeg bare lurer på hva dere andre her på forumet anser som å være en passende aldersforskjell i et forhold. Hvor går grensen for at man er for gamle/for ung for hverandre? Skal jenta være yngst?

Disse spørsmålene kommer selvfølgelig også an på hvor man er i livet. Jeg mener at det ikke gjør noe om en 35 år gammel dame er sammen med en mann på 30. Men når det kommer til ungdom/tenåringer, hvor går grensen da?

For gutter:

Din alder delt på to pluss syv.

Enkelt å huske.

Jeg er 17 og er sammen med en på 32 og kunne ikke tenkt meg en yngre mann å vært sammen med! Vi har vært sammen et år, og jeg skal flytte inn til han til vinteren, og G L E D E R meg! Aldersforskjellen har ingenitng å si, så lenge dere er glade i hverandre.. Husk, alder er kunn et tall! :)

Lykke til videre i livet og stå på ditt!

Hvor møttes dere, ruset han asconaen utenfor i storefri, eller?

Spøk til side, du har aldri tenkt på hvorfor han er sammen med deg, om han virkelig føler dere deler samme, skal vi si, intellektuelle tilstedeværelse?

Når det er sagt, du tenker ikke på at han forsåvidt er ferdig utviklet mentalt, men at du fortsatt har 8-10 år igjen å vokse på?

For å si det på en annen måte, du tror ikke at du vil være eldre enn ham når du er tjueto?

Ingen oppegående jente jeg vet om har vært sammen med samme fyr lengre enn et par år før fylte tjue, og selv da har aldersdifferansen vært mye mindre enn deres når det først har "lyktes"

Og INGEN vet hvem de er eller hva de vil ha før de er 25. Minst.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar
Gjest ..:.:..:

Og du tror du kan komme her og si det ? jeg vet om ett par stykker som ble ilag når jenta va 14, gutten va vel noen år eldre, og dem er idag gift, og 4 barn, mne hva vet vel du, 27 år og i trassalder.

Lenke til kommentar

Og du tror du kan komme her og si det ? jeg vet om ett par stykker som ble ilag når jenta va 14, gutten va vel noen år eldre, og dem er idag gift, og 4 barn, mne hva vet vel du, 27 år og i trassalder.

Ja, de merkeligste ting har jo skjedd, men det hjelper ikke på at du og den typen din som ikke er pedofilidømt på grunn av ressursmangel hos politiet vil leve lykkelige sammen resten av livet.

Si meg, var det ikke pinlig å presentere ham for foreldrene dine, han var kanskje en kompis av faren din?

Det gjør vondt å høre sannheten, men det er kun den du får på internett. Ingen vil snakke deg etter munnen eller fortelle deg det du VIL høre.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Ser ikke ut som om du vet ka pedofil er, jeg syns du bare kan gi deg nu, sånn at du ikke dummer deg enda mer ut.

Ja, åpenbart er det jeg som driter meg ut her.

Jeg er absolutt ikke en stemme mot et kor av raringer som har så store farskomplekser at de involverer seg seksuelt med surrogatfedre.

Lag deg en bruker om du vil argumentere eller hold kjeft.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...