Olanru Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Hei, Vet ikke hvor jeg skal posten denne så jeg la den her. Ble utsatt for noe voldsomme krefter her som ja, kunne gått riktig ille. Drev å bærte rundt på en maskin som hadde blitt utsatt for vannlekasje sammen med kollegaen min. Jobber på kjemisk insitutt der dem driver med forskning på ørtenvis av områder. som feks NMR, vetikke hva det står for men dem har hvertfall noen av de kraftigste magnetene i landet. så ja, de har også da et felt man skal holde seg utenfor når man bærer rundt på maskiner. Jeg som sagt regnet med at disse var skrudd av pga lekkasjen og gikk da innafor feltet. Idet jeg gjorde så kjente jeg plutselig en voldsom dragning mot magneten. Nøkler, telefon og alt inkludert maskina blei dratt mot magneten, jeg fikk panikk og slapp maskinen som ble hengende fast i magneten. Professoren og kollegaen min gjorde et forsøk på å rive maskinen av magneten, noe som de klarte, men alt var ikke vel forde. Magneten som da begynte å jobbe som et svin trengte kjøling, nitrogen og nitroen tøyt ut av kjølerøra og dermed kunne bli eksplosiv og dødelig i sammen slengen. Har aldri opplevd noe så fælt hittil og håper fra nå av at jeg selv er mer forsiktig. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 vet ikke helt hva du prater om, jeg hørte bare supermagnet, nitrogen og katastrofe, men hørtes flott ut! Lenke til kommentar
Olanru Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 for å si det sånn, jeg er lettet hvis magneten overlevde, koster en del millioner kr for en sånn magnet. men, livet er kort og man møter mang en motgang i livet:/ Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Utrivelige greier.. Men dette tar du lærdom av, tenker jeg. Lenke til kommentar
Ama-gi Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 God lesning, høres skikkelig guffent ut. Do it again, and film it this time Lenke til kommentar
WildGirl Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Magnetisme kan være fali det Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Jeg kan ikke annet enn å le når jeg prøver å se det for meg :!: Lenke til kommentar
Olanru Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 det er snakk om en supermagnet til en stiv pris, vet ikke beløpet men det er snakk om 150 000 kr i reparasjoner. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Nesten river ingen mann av hesten Bra ingen døde Må du betale noe, eller dekkes alt av forsikring? Lenke til kommentar
Olanru Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 Jeg slipper unna med lettere skader, og som jeg merker på meg selv så er jeg ikke i form i det hele tatt etter møtet med magneten. Sliter fortsatt :/ Og med at magneten kostet 6 millioner kr så tenker jeg fortsatt på skaden jeg har gjort på et slikt dyrt apparat:/ Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Er du sykemeldt? Jeg tror nok at du kunne fått sykemelding og time hos psykolog... Lenke til kommentar
HKS Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Magneten som da begynte å jobbe som et svin trengte kjøling, nitrogen og nitroen tøyt ut av kjølerøra og dermed kunne bli eksplosiv og dødelig i sammen slengen. 8888205[/snapback] Bra for deg at nitrogen ikke er eksplosivt da... Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Bra for deg at nitrogen ikke er eksplosivt da... 8895782[/snapback] Det hadde egentlig vært litt ekkelt, med tanke på at 3/4 av lufta er nitrogen. Lenke til kommentar
scythe Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 noen timer hos psykolog hadde nok ikke vært så dumt ville jeg tro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå