Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Finne ip adresse til Netgear router...[Løst]

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg trenger hjelp til å finne ip adressen til den trådløse routeren min. Jeg finner den ikke og det fysiske oppsettet ser slik ut. Fra splitter til adsl modem, til telio linksys SPA 2100 og deretter til Netgear WGR614v6 trådløs router. Jeg finner bare telioboksens ip.

Jeg har windows vista.

På forhånd takk

Endret av Sly82
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå til den trådløseruterens leverandørwebside, der finner du som regel info om standardIP'en den er satt opp med. Evt kan du trykke inn knappen "resett" og dermed få standardoppsettet som den leveres med. (og benytte standard IP fra leverandør for å logge deg inn)

Lenke til kommentar
skriv "ipconfig -all" i cmd-ruta. Så ligger den under "default gateway".

Hvis jeg forstod oppsettet ditt

8894045[/snapback]

Jeg har funnet default ip adressen som fabrikkoppsettet har, 192.168.1.1, her popper det opp et innloggingsvindu og standard brukernavn & passord funker ikke. Jeg har forsøkt å resette routeren og så logge inn på nytt. Det funker heller ikke.

Default gateway gir meg telioboksens (telefon) ip adresse og side når jeg skriver den inn i explorer.

Noen andre tips? Jeg forsøker å logge meg inn trådløst for å sette opp routeren som wireless access point, men finner ikke routerens riktige ip-adresse.

Fant denne linken, men kommer ikke igang uten riktig ip-adresse:

http://kbserver.netgear.com/kb_web_files/n101496.asp

Oppsettet er enkelt forklart slik: splitter-adsl modem-telefonrouter-trådløs router.

Trenger mer hjelp her nå, begynner å bli frustrert :(

Lenke til kommentar

Det går som regel dårlig å konfigurere trådløse routere/accesspoints via trådløst. Jeg ender som regel opp med å "sage av greina jeg sitter på", dvs at du gjør endringer som gjør at du mister forbindelsen med enheten. Anbefaler deg å konfigurere den via kabel.

EDIT: Ved å koble den til via kabel, isolert fra resten av nettverket, slipper du ip-adresse-konflikter etc også. 192.168.1.1 er en fryktelig vanlig default-adresse, så det kan godt hende du har to routere som prøver å herje med samme nett så lenge begge er koblet til og oppsettet ikke er endret.

Endret av dsgf
Lenke til kommentar
Det går som regel dårlig å konfigurere trådløse routere/accesspoints via trådløst. Jeg ender som regel opp med å "sage av greina jeg sitter på", dvs at du gjør endringer som gjør at du mister forbindelsen med enheten. Anbefaler deg å konfigurere den via kabel.

EDIT: Ved å koble den til via kabel, isolert fra resten av nettverket, slipper du ip-adresse-konflikter etc også. 192.168.1.1 er en fryktelig vanlig default-adresse, så det kan godt hende du har to routere som prøver å herje med samme nett så lenge begge er koblet til og oppsettet ikke er endret.

8895586[/snapback]

Ok, takk for svaret. Skal forsøke dette i løpet av dagen og se hva jeg får til. Det virker som du sier at det er flere routere som forsøker å "styre" nettet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...