Gå til innhold

Trenger mail på mobil

Ssu

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å titte på hva som finnes av mobiler som takler mail. Har hørt at den bør støtte imap. Hva anbefales? Må man ha 3G? Hva som ellers følger med på mobilen er ikke veldig viktig, men kjekt-å-ha-ting er kjekt å ha. HTC P3300 har navigasjon - men er den bra ellers? Har 3350 tatt over for 3300?

Er det HTC S710 som er tingen?

Batterilevetid bør også være bra.

Hjelp.

Endret av Ssu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De aller fleste mobiler kan motta e-post i dag. Imap er ikke avgjørende, men en måte å lese e-post på. Det er også mulig å benytte exhangetilkboling slik at outlook (hvis du bruker det) kan være syncronisert mot mobil. både avtaler/kalender/e-post.

Om du trenger 3G o.l er avhengig av om du trenger å laste ned hele filene som kommer som vedlegg på e-post (som regel vanskelig å åpne uansett).

De fleste velger å bare lese meldingshodet.. (settes opp i e-postporgrammet på telefonene)

3G vil stort sett være noe raskere internettforbindelse hvis du ønsker å bruke webleser på mobilen, eller om du ønsker å bruke den som "telelinje" for å få bredbånd inn på din bærbare PC..

Er jo bra telefoner de du refererer til, men ingen av de er et must for å kunne lese e-post. 90% av dagens mobiltelefoner klarer det.

De har naturligvis mye annet snask som nok er mer nice to have:-D

Lykke til"

Lenke til kommentar

Hoppla! man må ikke ha 3G. Når HSDPA med 7.x Mbits/s kommer en gang blir det interessant hvilke tjenester som blir tilgjengelige. GPRS/EDGE har bra nok hastighet for e-post/synking. Ulempen med 3G og tlf nå er batterivarighet. Ville tatt en titt på hosted exchange abonnement istedetfor POP3 eller IMAP4. Vet ikke om jeg hadde kasta meg over P3300, det høres ut som du kan vente litt? se til høsten! ta gjerne en titt på www.i-mate.no under Nedlasting og informasjon, der ligger et dokument Valg av PDA og Smartphone jeg har skrevet :-)

Jeg har begynt å titte på hva som finnes av mobiler som takler mail. Har hørt at den bør støtte imap. Hva anbefales? Må man ha 3G? Hva som ellers følger med på mobilen er ikke veldig viktig, men kjekt-å-ha-ting er kjekt å ha. HTC P3300 har navigasjon - men er den bra ellers? Har 3350 tatt over for 3300?

Er det HTC S710 som er tingen?

Batterilevetid bør også være bra.

Hjelp.

8888036[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...