Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er jeg slem?

Gjest Fortvilet.

Anbefalte innlegg

Gjest Fortvilet.

Jeg spurte nylig en venninne om hun ville være med på stranda. I svarmeldingen sto det:

Hei. Mensen.

Jeg ble litt forskrekket og tilbakesatt, for selv om vi er kjempe gode venner og har vært det lenge er jeg av den typen som kanskje blir litt "redd" for denne typen oppriktighet.

Etterpå sa jeg til hun på msn at jeg syns sånne detaljer er litt skumle. kort tid etterpå logget hun av. (Regner egentlig med at hun blokket meg)

Burde jeg handlet annerledes? Jeg gikk kanskje litt mye rett-på-sak, men prøvde liksom å si det på en "humoristisk" måte. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil påstå at det ikke var no sjokkerende å si det på den måten. Om det i så fall var en reaksjon og at du blei blokkert er det i mine øyne et tegn på umodenhet. Skulle ikke være no problem i det hele tatt å få høre sånn.

Allikevel. Folk er forskjellige :) TIl slutt spør jeg hvor gamle dere er :p

Lenke til kommentar
Gjest Guest

Tror greia er at dette var første gang hun sa noe sånt til meg. Det har aldri vært noe problem for hun før og ikke fortelle meg personlige ting.

Vi er 17, på vei mot 18.

Lenke til kommentar

trådstarter: jeg regner med at du er gutt, siden dette kom som en så stor forskrekelse for deg?

men hva ville du heller at hun skulle gjort? sakt en løgn?

greit nok, hun kunne godt ha sakt det på en annen måte, men det kommer jo tilbake til det samme.. hun ga det en oppriktig grunn til å ikke bli med..

hun var litt barnslig som blokket deg, hvis det var det hun gjorde.

men du var da minst like barnslig, som ikke bare mener at en dame som sier hun har mensen er skummelt, men som faktisk konfronterer henne med det...

Lenke til kommentar

Jeg får noen sånne meldinger i blant, men jeg unngår som regel spasmiske sjokktilstander som følge av det. Om jeg skal gjette, vil jeg tro at hun skrev det sånn fordi hun stoler såpass på deg at hun 1) forteller deg ting hun kanskje ikke ville fortalt alle, og 2) antar at du godtar forklaringen uten å lure på om det ligger noe annet bak, og sparer henne for litt kreativt arbeid med å finne opp en annen grunn for at hun ikke blir med.

Når du da sier "men jeg vil ikke vite sånt o_o" blir hun kanskje litt misfornøyd. Forståelig nok, selv om hun gjerne tok litt i hvis hun faktisk blokkerte deg.

Lenke til kommentar

Syns egentlig det var rart du reagerte på det jeg. Hun kunne ikke bli med å bade fordi hun hadde mensen. Ikke noe spesielt med det vel? Men nå har jeg hatt det en gang i måneden i mange år da,så ser vel bare ikke hva som er så sjokkerende med det.

Eneste som er spesielt er at hun ville blokkert deg for at du sa noe om det. Er jo ingen big deal. Du kan jo prøve å snakke med henne og glatte over det. Dumt om dette skal utvikle seg til en krangel eller noe når det ikke trenger å gjøre det.

Lenke til kommentar

Hvorfor bli sur på grunn av en helt naturlig årsåk til ikke ¨dra på stranda?

Greit nok, du er fra Amish-land, men det betyr ikke at du kan bli sur fordi hun er ærlig. Om dere er venner så ser jeg ikke noe negativt i å si det rett ut.

Om venner av meg ikke vil bade når de ligger på stranda, og har mensen så sier det bare rett ut, istetde for at vi skal mase og slikt, fordi vi bare tror hun er redd for at det er kaldt vann ol.

Lenke til kommentar
Gjest Guest
Hvorfor bli sur på grunn av en helt naturlig årsåk til ikke ¨dra på stranda?

Greit nok, du er fra Amish-land, men det betyr ikke at du kan bli sur fordi hun er ærlig. Om dere er venner så ser jeg ikke noe negativt i å si det rett ut.

Om venner av meg ikke vil bade når de ligger på stranda, og har mensen så sier det bare rett ut, istetde for at vi skal mase og slikt, fordi vi bare tror hun er redd for at det er kaldt vann ol.

8892272[/snapback]

Er ikke amish og har aldri sagt at jeg ble sur. Var bare sjokkerende for meg. Jeg tror heller ikke at hun er redd for vannet eller noe sånt. Alt jeg mener er at for hadde det vært bedre om hun hadde løyet og vært mindre intim.

Tror hun fjernet blokken i løpet av dagen.

Lenke til kommentar
Jeg spurte nylig en venninne om hun ville være med på stranda. I svarmeldingen sto det:
Hei. Mensen.

Jeg ble litt forskrekket og tilbakesatt, for selv om vi er kjempe gode venner og har vært det lenge er jeg av den typen som kanskje blir litt "redd" for denne typen oppriktighet.

Etterpå sa jeg til hun på msn at jeg syns sånne detaljer er litt skumle. kort tid etterpå logget hun av. (Regner egentlig med at hun blokket meg)

Burde jeg handlet annerledes? Jeg gikk kanskje litt mye rett-på-sak, men prøvde liksom å si det på en "humoristisk" måte. :hmm:

8887987[/snapback]

Jeg skjønner at dere fortsatt er unge og i slutten av tenårene, men etterhvert tror jeg du kommer til å bli mindre skremt av slike ting.. får inntrykk av at du ikke liker eller er vant med å være åpen og snakke om kroppslige ting foreksempel...

Hun er kanskje litt mere "moden" enn deg på dette området.. det betyr selvsagt ikke at hun er mere moden enn deg på andre områder..

Etterhvert som du blir eldre, så kommer du til å skjønne at det finnes fordeler ved å kunne tørre og åpne deg når det gjelder dine "private" ting.. for da får du kanskje tips eller hint om hvordan du skal takle ting eller at du ihvertfall får vite at du ikke er den eneste som opplever det du opplever..

håper du skjønner litt av hva jeg mener,, og hvis ikke du gjør det, så er jeg sikker på at du kommer til å skjønne det etterhvert som du blir eldre.. :yes:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...