danielsn Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Byttet ut windows med debian totalt på den stasjonære maskinen i dag. Etter installasjonen får jeg ikke til lyd, selv om jeg hadde lyd under debian før. (hadde 3.1 da). forøverig er det en integrert realtek ac97 i hovedkortet. Noen idér? Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 kjør en lsmod | grep snd for å se om den har lastet modulene. Hvis ikke, installer alsa-utils (tror jeg det heter, eller var det alsa-tools?) og kjør alsaconfig (eller var det alsacfg) da skal den finne kortet. Prøv evt å starte alsa rc-scriptet manuelt og se hva som skjer. Dersom dette var helt gresk si ifra, og jeg kan forklare mere. (har ikke tilgang på debian-maskinene mine nå, så jeg kan ikke dobbeltskjekke ting) Lykke til! og gratulerer med en windowsfri maskin! M. Lenke til kommentar
danielsn Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 kjør en lsmod | grep snd for å se om den har lastet modulene.Hvis ikke, installer alsa-utils (tror jeg det heter, eller var det alsa-tools?) og kjør alsaconfig (eller var det alsacfg) da skal den finne kortet. Prøv evt å starte alsa rc-scriptet manuelt og se hva som skjer. Dersom dette var helt gresk si ifra, og jeg kan forklare mere. (har ikke tilgang på debian-maskinene mine nå, så jeg kan ikke dobbeltskjekke ting) Lykke til! og gratulerer med en windowsfri maskin! M. 8887996[/snapback] Fikk det til å funke da ja Tusen hjertelig takk <3<3 Elsker deg! *håpe dama ikke ser* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå