Gå til innhold

Tips til stille spill-pc med flere skjermer

Anbefalte innlegg

Det er gått en stund siden jeg oppgraderte dataen min sist, og jeg har lenge "drømt" om å spille favoritt-spillene mine i full kvalitet (noe jeg ikke kan nå) Det jeg som oftest spiller er Command & Conquer 3, F.E.A.R., CounterStrike, lukta litt på Supreme Commander og nå i det siste har jeg blitt hekta på fenomenet EVE Online. (Sistnevnte er ikke så veldig grafikktungt)

I forbindelse med at jeg ble hekta på EVE Online fiksa jeg meg en ekstra skjerm for å ha MSN og web-browser på, og skjønte med en gang at dette var meget praktisk. Siden snubla jeg over tråden for oppsett av flere skjermer, og da var snøballen begynt å rulle.

Det jeg lurer på her er i grunnen hvilket oppsett som anbefales for en spill-pc med to eller tre skjermer? Regner med at jeg må ha rimelig heftig(e) grafikk-kort? Mener at flerskjerm-oppsett støttes av Supreme Commander, men usikker på de andre spillene.

Jeg trenger egentlig kun PSU, HK, prosessor, RAM, ett eller flere skjermkort og tips til noen gode skjermer. Kabinett (Antec Sonata) og HDer har jeg. PCen skal stå i stua så det er en fordel om den er ganske stille, men det er vel kanskje å be om for mye siden jeg vil ha flere skjermer og høy 3D-ytelse.

Budsjett: MAX 20 tusen, helst litt under.

Takker for svar

Edit: Ingen som vet om det går an å ha 3 skjermer på f.eks 2stk GeForce 8800GTS i SLI?

Edit 2: Leita litt rundt på nettet, bl.a. på sidene til Matrox og har satt opp følgende forslag:

Matrox Triplehead2Go Digital Edition (2600,-)

XFX GeForce 7950GT 550M 512MB GDDR3, AGP8x (2500,-)

Eizo FlexScan S1901 Black, 1280x1024, 700:1, 6ms (3x 1800,- ; 5400,-)

Totalpris 10500 kr, alle priser hentet fra Komplett.no. Valgte AGP skjermkort for å slippe å bytte ut hovedkortet. Vet ikke om det skjermkortet jeg har valgt er det "råeste" AGP-kortet som er å oppdrive for tiden, men dette var bare noe jeg slang sammen i full fart.

Endret av shilseth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...