madxmc Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Hei. Nå har jeg bestilt meg to bøker VB. Nr. 1 Visual Basic 6 for dummies Nr. 2 Visual Basic: I teori og praksis Noen som har noe å si til bøkene? Eller er det kanskje noen som har forslag til flere bøker? Takk for alle innspill Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Er det ikke like greit å lære seg VB.NET når du først skal begynne? Startet med VB6 jeg også, men det er så fryktelig tungvint i forhold til VB.NET... Og, hvis du senere skal "oppgradere" koden din ved å konvertere den fra VB6 til VB.NET, er det ikke alt som fungerer 100%. Nå er jo jeg nybegynner i dette da, og burde kanskje ikke uttale meg når det gjelder dette... Men det er ihvertfall det jeg syntes da! Det finnes vel dummies bøker for VB.NET også? Lenke til kommentar
madxmc Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 Er det ikke like greit å lære seg VB.NET når du først skal begynne? Startet med VB6 jeg også, men det er så fryktelig tungvint i forhold til VB.NET... Og, hvis du senere skal "oppgradere" koden din ved å konvertere den fra VB6 til VB.NET, er det ikke alt som fungerer 100%. Nå er jo jeg nybegynner i dette da, og burde kanskje ikke uttale meg når det gjelder dette... Men det er ihvertfall det jeg syntes da! Det finnes vel dummies bøker for VB.NET også? 8895538[/snapback] Ja. de fleste sier jo at VB.NET er bedre. Men jeg kunne tenke meg å lese litt basic VB6. Jeg har også sett VB.NET for dummies. Så det blir nok den neste boka tror jeg Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Okay! Du får nok å lese på de neste dagene/ukene/månedene du da.. Lykke til! Lenke til kommentar
Martin-Vb Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 http://www.datajungelen.no/boeker/DotNet/VB.NET.html i teori og praksis .net Lenke til kommentar
madxmc Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 http://www.datajungelen.no/boeker/DotNet/VB.NET.htmli teori og praksis .net 8895774[/snapback] Ja ;D Men Hvem er best av VB.net for dummies og i teori og praksis.net? er ikke sikker på det jeg Men jeg kan jo skaffe begge da Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Begge er gode bøker, den om .net generelt går litt mer på hele konsepte med .NET. VB.NET får du litt mer programmering kan man si. Lenke til kommentar
madxmc Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 Begge er gode bøker, den om .net generelt går litt mer på hele konsepte med .NET. VB.NET får du litt mer programmering kan man si. 8895822[/snapback] Ok. Skal se hva jeg kan fixe Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Har dårlige erfaringer generelt med "dummies"-bøkene. De holder generelt et lavt nivå, og er ikke ansett som gode lærebøker. Jeg ser heller ikke helt poenget med å skulle lese vb6 først. Lenke til kommentar
madxmc Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 Har dårlige erfaringer generelt med "dummies"-bøkene. De holder generelt et lavt nivå, og er ikke ansett som gode lærebøker. Jeg ser heller ikke helt poenget med å skulle lese vb6 først. 8897095[/snapback] Ok. Jeg tror jeg kommer til å prøve skaffe meg vb.net bøker så fort som mulig nå Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Kan anbefale "Wrox Beginning Visual Basic 2005". Men er det ikke kansje en ide å heller lære seg "Se Skarp" når du først er i gang med .NET? (C# ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå